Vi kommer oxå gifta oss i kyrkan, jag är konfirmerad och döpt i kyrkan, har hagt alla mina skolavslutningar i kyrkan och jag kommer bli begravd genom kyrkan. Jag älskar kyrkan som samlings- och konsertlokal, och tycker att den kristna tron står för många fina saker som godhet, hjälpsamhet, trofasthet, ärlighet mm mm. Men jag kan inte påstå att jag är vidare religiös. Min pojkvän var inte alls sugen på att vi skulle gifta oss i en kyrka, han har ingen relation alls till kyrkan, men när han såg min hem kyrka blev han helt tagen och sa att det är den vackraste lokal vi kan hitta för vigseln. Vi kommer ha 2 psalmer som symboliserar det traditionella och religiösa, sen kommer vi ha 3 musikframträdanden som är vackra pop och jazzlåtar som vi båda älskar. Som in och utgångsmusik ska vi ha ett modernt tangostycke och ett klassiskt orgelstycke. Vi tycker det blir lite lagon religiöst
Ps. Jag tycker att man kan gifta sej i kyrkan även om man inte är aktivt troende, det är väl kul att kyrkorna utnyttjas och att den svenska vigseltraditionen hålls vid liv. Ds