Februari/Mars 2005
Finns det någon fler som funderar eller planerar att gifta sig i februari eller mars nästa år?
Finns det någon fler som funderar eller planerar att gifta sig i februari eller mars nästa år?
Ack, ack, inte helt lätt att leta lokaler via internet... All information finns ju inte på hemsidorna. Jag skulle gärna vilja att vi kom till beslut på lokalfrågan så att vi kan bestämma en kyrka. Frågan är om vi hamnar i min eller sambons hemort... *suckar uppgivet*
Vitt&Guld, vet du av någon sida med bilder inifrån Skogis kårhus?
Cinnamon; på denna sida (som är under uppbyggnad) finns några bilder av skogis... www.5jan2005.se Vill du ha fler kan jag maila dig, om du lämnar din adress!
Nu har vi i alla fall fått ner antalet möjliga lokaler till tre. Vi ska kontakta dom i veckan och höra om vi får komma och titta lite nogrannare på dom. Vi har också börjat nämna våra planer för vissa utvalda. Spännade att se hur de reagerar!
Tack för sidan V&G! Skicka gärna fler bilder till kanel@webaid.se
Cinnamon.
Har ni bestämt festlokal än??
Blev det Bergsgården eller?
Vi ska gifta oss i augusti nästa år och har funderat på Bergsgården!!!!
Yepp!
Vi gifter oss 19. Mars 2005! Kyrkan, prästen och festlokalen bokad! Ska bli sååå roligt!
hipsterlillamy:
Bestämmt oss? Nä, inte än. Det vi har bestämt är att vi gör maten själva. Vi tycker om att laga mat och det blir dyrt att köpa till alla som vi vill ha på festen. Alltså är Bergsgården uteslutet för där köper man deras mat.
Nu tittar vi på Innertavle bygdegård, Skogis kårhus, samlingslokalen på Ersbodakyrkan och Göstas loge. Har vi missat nån lokal inom ungefär 1 mils radie från Umeå dit man får ta med mat och rymms minst 60 pers?
Kom på att vi ju ska till Vännäs på lördag, då kanske jag kan smita förbi Stallet om de har öppet...
Cinnamon:
Ni har ju bygdegården i Yttertavle oxå. Den är superfin. Vet inte direkt vad det kostar att hyra men jag skulle tro runt en 600:-
Har ni haft kontakt med Bergsgården???
Tänkte jag skulle ringa dit snart, vi ska ju inte gifta oss förrän augusti 2005 men det är väl bra med framförhållning.
Vi ska ha tag i en lokal där man bokar mat och baren och allt sånt. Vi tycker det blir skönast.
Hur många gäster blir ni på ert??
När ska ni gifta er??
Om du slinker in på Stallet kan du väl höra av dig vad dom hade för klänningar och om det fanns mkt att välja på.
Tror jag ska åka dit själv fast inte än. Funderar på att låta Kristina F Design sy upp min klänning!!
Man kan alltid ringa och höra sig för om saker och ting. (Säger hon som absolut inte tycker om att ringa okänt folk) Så ring Bergsgården och fråga det du vill veta. Bättre veta nu att det inte motsvarar dina förväntningar än senare i planeringen när det är svårare att byta.
Yttertavle bygdegård är godkänd för 50 pers och vi tror att vi blir 60, så det blir lite trångt. Men tack för tipset.
Vi tänkte gifta oss i slutet av januari eller börjar på februari.
Jag lovar att komma med en rapport ifall jag kikar in på Stallet.
*ler* Jag är exakt som dig!! Hatar att ringa folk jag inte vet eller hur dom ser ut. Träffar dom hellre öga mot öga!!
Men men man får väl ta sig i kragen!! Det är ju nåt viktigt och spännande man ska planera så!!
Jasså den är bara godkänd för 50, visste inte ens jag och bor rätt nära den!!=/
Där ser man, men Innertavle är ju bra. Där hade några kompisar till oss sin bröllopsfest!!!
Perfekt, avlägg rapport om du åker dit!!!=)
Jag kikade in på Stallet. Butiken var precis brevid där loppisen jag satt på var. Det är en ganska liten butik. Det fanns mycket herrfinbyxor, skjortor, slipsar och kavajer, vanliga damkläder och ett räcke finklänningar. Jag såg ingen skymt av brudklänningar, men jag frågade inte heller.
Hur går det för er andra med lokalbokningar, klänningar och allt annat?
Jasså du var in!!!=) Jag har hört under helgen att man måste nog tidsboka för att få titta på brudklänningarna!!!=/
Vet du om man måste det på Högtidskläder???
Iaf i helgen så var vi och tittade på olika lokaler, samt HE kapell!!=)
Vi ska boka kapellet idag!!=)
Känns kul!
Högtidkläder tror jag inte man behöver boka, men nu när du ändå tränar på att ringa så kan du ju ringa och fråga innan. :)
Vilka lokaler har ni kikat på? *nyfiken* Vi ska kolla Innertavle bygdegård ikväll har vi tänkt.
Jag antar att du menar Helena Elisabet kapellet? Du vet om att den är museets lokal och att det kostar hyra och att ta dit vigselförättare osv.
Cinnamon: Vi har tänkt Bergsgården eller Tegslogen. Har inte kommit riktigt så långt ännu.
Jo jag vet att det kostar. Ringde och hörde mig för och dom skulle ha 1350:- med kantor. Sen fick vi fixa dit prästen själv. TYcker jag var helt okej!!
Så det känns bara bra.
Innertavle är ju en jättebra festlokal!!
Hoppas ni kommer att känna att ni trivs med den.
Vart bor ni i stan??
Vi bor på Ersboda.
Det blir spännande att se hur det ser ut i Innertavle. Det var lite roligt, när sambon ringde och pratade med dem så hade det ringt en annan man samma dag som också ville hyra lokalen för en bröllopsfest.
Det var ju inte alls farligt för HE, och det är ju en jättesöt kyrka.
Cinnamon: Ja det är ju urgullig! Vi var och kikade i lördags!!
Kommer att bli perfekt för vår vigsel!!!
Yes, vi gifter oss 12 Mars 2005! Planerar för fullt och har redan köpt ringar och ska beställa min klänning nu.
Innertavle bygdegård är riktigt fin. Den får stå kvar på listan som möjlig kandidat till festlokal. Nu skulle vi ha kikat på Kårhuset (jag vet hur det ser ut, men inte karln min).
Det börjar också vara dags att berätta för föräldrarna att det planeras bröllop.
Ziza: var hittade du ringen? Är just i de planerna, önskar gärna tips...
Hipsterlillamy: Vi betalar 950:- utan kantor för Helena Elisabeth kyrka, så det var ju inte farligt pris för kantorn. Men präst då, är det nån på stadsförsamlingen som kommer viga er?
Cinnamon: Spännande att äntligen få berätta! Lycka till...
Vitt&Guld:
Jo vi har bokat HE kapellet nu men vi tog med kantor. 1350:- då.
Prästen ja, vi har tillfrågat prästen som vigde min m2b´s föräldrar. Han vigde även min mi2b´s syster samt döpte lillebror.
Han har dessutom svarat att det gör han gärna!!
Känns så himla kul faktiskt!!
Han är på stadsförsamlingen.
Vem ska ni ha då? Och hur ska ni göra med kantor??
Det blir föräldramiddag nästa helg. Får se om de tycker vi är vansinniga.
Jag kikade runt på de ovanligare vanliga affärerna idag efter klänning och hittade en möjlig klänning. Nästa vecka tänkte jag titta på Golden Existence och Högtidskläder.
Festlokal har vi inte kommit så mycket längre på. Det känns som det blir dyrt att vara på Skogis, men Innertavle var rätt ok. Vi måste fundera och räkna vidare på den biten.
Däremot har vi bestämt oss för kyrka och präst. Han skulle ha gudstjänsten nu på söndag så vi ska se att få prata med honom då.