Februari/Mars 2005
Finns det någon fler som funderar eller planerar att gifta sig i februari eller mars nästa år?
Finns det någon fler som funderar eller planerar att gifta sig i februari eller mars nästa år?
Japp! Vi gifter oss i Februari nästa år. Har alltid gillat idén med vinterbröllop med massor av facklor och förhoppningsvis snö! När ska ni gifta er?
Vi har inte bestämmt oss än, men vi siktar på mars. Vi kommer nog att komma igång lite mer med planeringen efter sommaren. Men jag har lite svårt att låta bli...
Låta bli tycker jag inte att du ska göra! Vi är i full gång: Lokal och kyrka bokad såsom fotograf. Klänning med tillbehör är köpt och vi håller för fullt på med att hitta ett band. Har även i dagarna fixat med smekmånadsresa och börjat reka efter blomsteruppsättningar!!! Hej och hå, det är bara 8 månader kvar. Jag tycker verkligen att detta är jättekul, det är därför det är sådan fart på mig!
Gifter mig den 26 februari nästa år. Har bokat kyrka och festlokal. Jag tycker det är skönt att ha ordnat det i tid!
Min karl tycker att jag stressar, dessutom borde jag koncentrera mig på att bli klar med min utbildning...
Jag tycker om att ha saker planerade i god tid, men än så går det att ta det lugnt och vänta utan att det blir försent. Tur att jag kan smygkolla saker lite så att jag inte förgås
Att jag kommer att få ut min examen nån gång under hösten (om jag nu kan slita mig från alla bröllopssiter länge nog ;) ) gör det ju lite klurigare också. Jag vet ju inte om jag kommer att ha jobb, så både budget och ledigheter är svåra att planera i detalj redan nu...
Men som sagt, när sommaren närmar sig sitt slut så ska jag nog få min karl att inse att det är dags att börja planera på allvar!
Var i landet finns ni?
Hej på er!
Visst är det härligt att ha gott om tid, bäst att njuta hela året sen går det ju så fort när dagen väl kommer...
Vi gifter oss redan i januari. Tänkte fråga Tigger: facklor och snö, ni ska händelsevis inte åka häst o släde från kyrkan/vigsellokalen? Jag vill så hemskt gärna få tag på någon som kan köra häst och släde, kom gärna med tips om ni har!
Hej Vitt&Guld,
Vi skulle gärna åka släde om vi hade kunnat garantera snön. Rimbo i Februari är dock inte helt snösäkert så vi har tagit det säkra före det osäkra och kör på RR istället! Dessutom är det 9 km mellan kyrka och lokal vilket kanske tar lite lång tid. Jag vet inte var i Sverige du bor men jag tror att R & P hyrverk har släde. Ring runt till de med häst och vagn och fråga, tycker jag.
Lycka till!
Tigger: Jo, vi bor i Umeå! R&P hyrverk, var finns de? Och jag måste fråga, har inte koll på vad RR står för. Säkert nåt jättelogiskt men jag blev så nyfiken...
RR = Roys Roys bil (säkert felstavat)
R&P hyrverk har jag aldrig hört talas om, så jag vet inte om de finns i Umeå (inföding). Men det finns ju massvis med folk runtikring stan som har hästar och någon kan säkert ställa upp på ett bröllop. En önskasannons i Blänkarn kanske funkar?
Sorry, RR är som sagt en förkortning av Rolls Royce. Finns många fina gamla sådana i Stockholmstrakten. R&Ps verksamhetsområde är tyvärr Stockholm men man tycker ju att det inte borde vara alltför svårt att hitta en häst och släde i Umeå. Gula sidorna kanske?
Kram Tigger