• Frk Nyfiken

Vilken sida av sängen sover ni på?

Pratade för några dagar sedan med en kompis varför man sover på den sida av sängen man sover på. Vi kom inte på någon bra teori :) För min del blev det den sidan som inte var upptagen :) (Vill egentligen nog sova på andra sidan, varför vet jag inte) Hur är det för er?
    Har ni två täcken eller delar ni på ett?
    Bara undrar, är ju nyfiken av mig :)

• Svar på tråden Vilken sida av sängen sover ni på?
  • Electric Lady

Vi växlar sida. Har två täcken, ett tunt och ett tjockt, så vi har inte varsitt utan har liksom två i sängen som vi kan välja på. Ibland delar vi, ibland tar vi var sitt. Beroende på temperatur! På vintern när det är 15 grader inne har vi båda täckena ovanpå varandra...

• Freja

När jag var liten var jag väldigt fundersam och orolig över vad vi (jag och mamma och pappa) skulle göra om det började brinna på natten. Pappa lugnade mig alltid med att vi skulle hoppa ut genom mitt fönster eftersom det inte var så högt från marken där.

Detta medförde att jag alltid var tvungen att ligga nära ett fönster, även om jag sov över hos någon kompis.

Och så har det hängt i. Inte så att vi har sängen parkerad bredvid fönstret, men jag sover definitivt bäst om jag får ligga närmst.

Höger sida blir svaret.
    Två täcken har vi, även om jag skulle nöja mig med ett... ;) :D

/F :)

• Bröllopstokiig

Jag sover på höger sida hemma (har honom till vänster om mig, när jag ligger på rygg).
    Jag brukar alltid välja den sida, som har närmast till toaletten, när vi sover borta.

Har två täcken, annars skulle den ena få sova utan ;)

• Arwen77

Jag ligger så jag har honom till vänster om mig när jag ligger på rygg. 180 säng, två täcken....Måste ha ett eget...*L*

• Darling1

Vi har en 160 säng... men eftersom vi bor i en 1a så står sängen med ena långsidan mot väggen.... min sambo är den som får sova innerst för att jag brukar vakna tidigast och gå på toaletten! Vi har varsitt täcke... jag sover alltid med duntäcke eftersom jag är frusen av mig medans sambon har ett jättetunt täcke året runt!

• blueberry

Jag sover på högra sidan å min sambo på vänstra.. Vet inte varför egentligen.
    Täcken har vi var sitt annars blir det mest att någon blir utan (i och med att det är en 160 säng)

• Heleneli

han sover till höger om mig om vi svover i dubbelsäng. sover vi i en enkelsäng som står mot en vägg sover jag alltid innerst, om jag inte är sjuk eller full... :)
    vi har en 160cm bred säng, med en heltäckande bäddmadrass, jag sover så nära honom jag kan, och han så långt i från mig han kan..... :) vi har varsitt täcke och kudde och en extra kudde som ligger i mitten. fast det är ju den jag använder då... :)

• Engla

Vi har en 120 cm bred loftsäng, jag sover alltid ytterst känner mig instängd annars.
    Vi delar på ett täcke, det blir mysigast så!

• Maica

Jag sover alltid längst bort ifrån dörren. Är rädd för mördare och spöken och tror inte att dessa kommer in genom fönstret

NÄsta vinter blir det ett stort täcke, men just nu är det så varmt att man inte vill ha så mycket täcke alls...

• mrs.

Hej,

vi har 180 säng, bägge har eget täcke iallafall nu, är lite olika.

jag sover nu på höger sida dvs. min make sover närmast dörren (min riddare- ) och så har vi det alltid var vi än sover.

• MeLyAnA

jag sover också ALLTID på den sidan som är längst ifrån dörren. Vet inte varför det har blivit så.

• Caroline 14/8

Han ligger till vänster om mig om jag ligger på rygg.Ibland (oftast) har vi 2 barn mellan oss. 2 täcket.
    Mitt täcke är MITT

• Sarge

Sover alltid på högra sidan av sängen, & ligger på min högra sida...

• Aleathiel

Jag sover på höger sida och vi har bara ett täcke (sängen är 120 bred). Just nu står sängen så att jag ligger mot väggen, men i förra lägenheten låg han mot väggen fast på samma sida av mig. Vad jag vill komma fram till är att jag vill sova på höger sida oavsett hur sängen står (är lite trött, därav svamlandet ).

• Ejla

Dubbelsängstäcke är heroiskt... De par som fixar det har min fulla beundran. Vi provade ett tag, slutade alltid med att en av oss vaknade av frossa medan den andre låg inrullad som en kåldolme.

• mrs taylor

Sover alltid på den sidan som är längst från dörren, det känns tryggast så.

• Nils

Hemma sover jag på vänster sida jag har eget täcke.
    Om vi sover borta så vill jag sova längst i från dörren

• ellli

Jag sover faktiskt närmast dörren, tvärtemot de flesta :) Det blev nog bara så att jag tog den delen av sängen (vänstra) och så har det fortsatt..

• Missen2004

alltid på högersida (sett från kuddarna). På något mystiskt sätt blir det så också vart vi än sover - även på hotell! Det är rätt roligt, eftersom det är något man gör instinktivt.

• Labbolina

Ja det här med hur vi sover är lite knasigt kanske.
    Vi har till och börja med en 180 säng, med dubbeltäcke och 9 kuddar i sängen.
    Vi har inge särskillsida utan lägger och där det blir. Vi har heller ingen särskilld lädd som vi sover på i sängen utan lägger oss som det känns bäst just den kvällen.

//Labbolina

Svar på tråden Vilken sida av sängen sover ni på?