• Frk Nyfiken

Vilken sida av sängen sover ni på?

Pratade för några dagar sedan med en kompis varför man sover på den sida av sängen man sover på. Vi kom inte på någon bra teori :) För min del blev det den sidan som inte var upptagen :) (Vill egentligen nog sova på andra sidan, varför vet jag inte) Hur är det för er?
    Har ni två täcken eller delar ni på ett?
    Bara undrar, är ju nyfiken av mig :)

• Svar på tråden Vilken sida av sängen sover ni på?
  • KUS

Jag sover på höger sida, närmast dörr o fönster. Tror det är för att då ligger jag först när barnen tassar ner till mig på natten...

Varsitt täcke och massor av kuddar!

• Jennifer E

Jag sover på höger sida och vi har absolut varsitt täcke! Jag virar in mig och snor täcken så annars skulle sambon bli utan!

Nu är han bortrest så jag kan ligga tvärsöver sängen om jag mot förmodan skulle få lust med det!

• mattii

Vänster sida för min del , frun på höger.

Sommaren blir det bara påslakan för min del.

• AstaC

Ligger på den sida som är närmast toa. Hemma blir det till höger. På hotell och annat kan det variera.

Ett täcke.

• Fru Westin

Jag sover på den vänstra sidan. Det beror på att det är ljusare i den delen av rummet och jag störs inte av solsken utan sover lika gott ändå.
    Vi har varsitt täcke och en 180 cm bred säng

• Monn

Jag ligger på höger sida, sett från fotändan. Jag vill ligga närmast dörren, men egentligen borde det vara tvärt om för det är alltid min sambo som vaknar och måste gå på toa på natten och det är alltid han som går upp först (jag är väääldigt morgontrött!)

Vi har två täcken för jag virar in mig i täcket och min stackars sambo skulle bli utan annars. Dessutom är jag mer frusen så på sommaren har jag täcke och han bara ett påslakan.

• Rainred

min sambo ligger alltid till vänster om mig var vi än är, han blir förvånad om jag gör annorlunda! hihi
    Varsitt täcke
    två kuddar var
    160 cm bred säng
    heltäckande bäddmadrass
    jag är också frusen om mig men han är hett som en kamin.. så om jag fryser så är det bara och krypa intill honom och stjäla lite värme....
    minns när vi bodde sambo första månaden så delade vi på en 90 cm säng och EN täcke tyvärr är jag en täcketjuv så han blev inte glad hihi
    kramis

• Lolita

Jag ligger på vänster sida och han på höger. Kanske för att jag är högerhänt och min kille är vänsterhänt? :D

• Santa Fe

"Min" plats är ytterst, känner mig instängd annars. Men egentligen kan man väl säga att vi både sover i mitten, och det är också där sängen är mest sliten.
    Två täcken är det som gäller.

• Lolita

Glömde. Två täcken här också. Min kille kan inte sova om han måste dela. :D

Svar på tråden Vilken sida av sängen sover ni på?