• Frk Nyfiken

Vilken sida av sängen sover ni på?

Pratade för några dagar sedan med en kompis varför man sover på den sida av sängen man sover på. Vi kom inte på någon bra teori :) För min del blev det den sidan som inte var upptagen :) (Vill egentligen nog sova på andra sidan, varför vet jag inte) Hur är det för er?
    Har ni två täcken eller delar ni på ett?
    Bara undrar, är ju nyfiken av mig :)

• Svar på tråden Vilken sida av sängen sover ni på?
  • sudali

Jag sover till höger. Vi har ett stort täcke! Varför jag sover till höger?!?! Jag tror bara att det blev så, finns ingen anledning.

• Blå

Jag sover till vänster (nerifrån sett om man ligger på rygg i sängen, till höger om man står och tittar på den :D). Jag sover alltid närmast dörren för det är oftast jag som vaknar tidigt och går upp och gör grejer och jag vill ha nära om jag ska gå upp och på toaletten någon gång.

Vi har två täcken för att jag stjäl täcket. Även stora täcken. Jag vet inte varför, men jag kan inte låta bli! Men vi har en 120-säng så vi kommer väldigt nära varann ändå!

• isis

Höger sida, tror det blev så för att där vi bodde innan så sov vi i en 120 säng som stod med höger sida mot fönstret och om jag inte låg innerst så knuffa han ut mig. Och så snarka han mycket mer om han fick sova innerst. :?
    Sen har min högersovande karriär fortsatt! :D
    Och så har vi två täcken, skulle inte vilja dela eftersom täcket måste vara instoppat under fötterna! :D

• mooogn

Jag sover alltid ytterst. Känner mig "instängd" annars... Helst skall det vara så att jag ligger vänd med ryggen mot väggen om jag sover på vänster öra *s*

• Nean

Jaha, var det när man ligger i sängen som man skulle kolla vilken sida man låg på... Ja då ligger jag på höger sida. Fast jag skulle kunna somna varsomhelst närsomhelst. Jag är en riktig trötter.

Vi har också en 120-säng och om inte sängen hade varit lite trasig hade vi aldrig funderat på att köpa ny. Och då är det ju lika bra att köpa en bredare säng, men MAX 160 cm, annars kan vi lika gärna ha varsin säng känns det som.

• Aima

Jag ligger på höger sida-om man ser från liggande perspektiv
    Jag vill alltid ligga längst från dörren.Viktigast det än vilken sida jag ligger på....
    Vi har 2 st täcken annars blir det som "blå" att jag snor täcket.

• april04

Det är olika varje natt! Vi har inga fasta platser i sängen. Vår säng står intill en vägg så om jag ska upp först lägger jag mig oftast ytterst fast inte alltid. Vi har två täcken men när vi lägger oss ligger vi alltid under bara ett (förutom när vi är ovänner då;)). På vintern lägger vi täckena ovanpå varandra så det blir varmare. Sen klagar alltid mannen på att täcket är för kort, så vi får nog köpa ett längre till honom! Hemskt kul tråd=)

• ÄlsklingsGumman

Vänster sida härmed (om man ligger i sängen). Enbart för att jag har astma och då ibland svårt att andas och då vänder jag mig så att jag ligger med ansiktet utåt (om ni förstår vad jag menar). Nu har det bara blivit en vana som maken försöker bryta ibland, men det får han inte för mig Vi har två täcken. Skulle inte klara av att dela på ett.

• Stilig Amelia

Exakt samma svar som Aima!!
    KUL fråga!

• ia´s

Jag ligger på vänster sida av sängen.
    Har alltid gjord det, även när jag bodde ensam.
    Känns rätt för mig att sova på den sidan

Svar på tråden Vilken sida av sängen sover ni på?