• Frk Nyfiken

Vilken sida av sängen sover ni på?

Pratade för några dagar sedan med en kompis varför man sover på den sida av sängen man sover på. Vi kom inte på någon bra teori :) För min del blev det den sidan som inte var upptagen :) (Vill egentligen nog sova på andra sidan, varför vet jag inte) Hur är det för er?
    Har ni två täcken eller delar ni på ett?
    Bara undrar, är ju nyfiken av mig :)

• Svar på tråden Vilken sida av sängen sover ni på?
  • branwen

Vi har ingen egen sida utan brukar ligga på båda sidor, likadant vad gäller matbordet..

• Ei saa peitää

När jag ligger i sängen har jag min man på min högra sida. Vet inte varför det har blivit så men jag sover alltid på den sidan. Känns fel annars.

Vi har varsitt täcke men oftast somnar min man under mitt, i min säng. Vi kommer helt klart att slita ut min säng först.

• ProudWoman

Vi har sängen mitt i rummet, och jag sover på vänster sida närmast dörren (sambon har så stökigt på sin sida, och det syns inte lika väl när den sidan är längst in i rummet ). Vi har två täcken för han är mer frusen än mig, dessutom är vi extremt okramiga på natten, vi kramas kanske 10 minuter sen vill vi ligga ifred och sova Har 2 st 90 sängar bredvid varann, så det blir en 180-säng.

• Ei saa peitää

Äsch, nu tänkte jag helt knasigt. Min man ligger på min vänstra sida menar jag.

• Lill Anna

Jag sover till höger (om man ligger på sängen och "mäter"). I våran 105 cm säng så kan det bli ganska trångt som tur är vi båda "på-sidan-sovare".
    Vi har dock två täcken, ett täcke funkade inte.. Jag har ett tjockt duntäcke och han ett tunt "campingtäcke" som han lyckats snott från sina föräldrars husvagn.

• Jema

Jag sover på den högrasidan av sängen och vi har vars ett täcke + 5 kuddar, skulle aldrig klara av att dela.

Jema

• Cassiopeija

Vi har varsin 1,05 säng som vi ställt ihop och fäst med skruvtvingar undertill så man inte helt plötsligt ska hamna på golvet mellan sängarna om de glider isär...

Han sover till vänster om mig eftersom han absolut vill att jag ska sova på hans högra sida.

Varsitt täcke var ett absolut krav från båda!

• agnelia

Jag "måste" ligga på vänster sida, svårt att sova annars. Sambon är nöjd med höger sida.
    Varsitt täcke! Jag rullar nämligen in mig i mitt när jag sover +att jag är mer frusen än vad han är.

• jessy

Jag sover på vänster sida och kan inte tänka mig sova på höger sida! La om golvet i sovrummet nyligen och råkade få min sambos madrass på min sida och har nu tvingat honom ändra på dem. Tanken att sova på högersida finns bara inte :D
    Fix idé jag har antar jag ;)

Varsit täcke, (han har ett 180 fibertäcke och jag har ett 90 duntäcke) 5 kuddar.

• EmmaPemma

När vi ligger i vår säng (två 90 sängar som sitter i en sängstomme) ligger han på min högra sida. Jag har en teori om att detta är för att jag vill ligga närmast dörren, för tidigare när sängen stod tvärtom så låg jag på andra sidan (för att ligga närmast dörren).
    Vi har fyra kuddar och varsitt täcke. Min sambo skulle aldrig vilja dela täcke med mig, för jag rullar bara in mig i det.

Svar på tråden Vilken sida av sängen sover ni på?