• Frk Nyfiken

Vilken sida av sängen sover ni på?

Pratade för några dagar sedan med en kompis varför man sover på den sida av sängen man sover på. Vi kom inte på någon bra teori :) För min del blev det den sidan som inte var upptagen :) (Vill egentligen nog sova på andra sidan, varför vet jag inte) Hur är det för er?
    Har ni två täcken eller delar ni på ett?
    Bara undrar, är ju nyfiken av mig :)

• Svar på tråden Vilken sida av sängen sover ni på?
  • Mrs Corbally

Ha, en sängfråga...de är alltid kul..hihi

Jag sover å vänster sida av sängen...och har nog alltid gjort det sen vi flyttade ihop.
    Vi delar på ett jättetäcke...Hade ett mindre förr men min man snodde alltid hela täcket så vi fick inskaffa ett nytt och större...

• Nean

Jag sover på vänster sida för tillfället. Vi bytte för någon månad sen när jag var förkyld och ville ligga ytterst för att ha nära till vatten och näsdukar. Sen har det funkat så bra för jag går upp tidigare än honom på morgonen och nu slipper han bli mosad varje morgon.

Det lustiga är att eftersom han är nästan 2 meter lång så kunde han absoluuuut inte sova någon annanstans än ytterst pga att hans fötter sparkade till en byrå under natten. Men nu när vi har bytt har jag inte hört ett knyst om det och vi har inte möblerat om. Märkligt.

• Nean

Ja, täcken ja. På vintern har vi ett men nu på sommaren har jag täcket och han endast ett påslakan för han tycker att det är så varmt. Men det brukar sluta med att vi i stort sett ligger under samma täcke iaf, för det är mysigast så.

• *Juniphé*

höger just nu... jag vill gärna sova närmast fönstret

• serendipity

Jag sover på vänster sida. Vi har bara ett täcke men hade samma problem som Mrs Corbally bara att det var jag som stal hela täcket så nu har vi köpt ett nytt som är större.

• Dea

Jag tror att vi bestämt att min säng är den innerst, vid fönstret, den vänstra, och hans är den högra, mot dörren.

Men i praktiken tar han den som jag inte råkat somna i. Igår sov jag i hans.

• Ellte

Jag sover på vänster sida... Vet inte varför men det har jag gjort från början. Vi bytte ett tag när vi möblerade om (för jag vill helst inte sova "ytterst" mot dörr & fönster) men eftersom vi var lata och inte orkade byta plats på madrasserna *fniss* så fick vi byta plats på oss själva efter ett tag för hans madrass är på tok för mjuk för mig.

Vi har varsitt täcke f.ö Det blir aaaaalldeles för varmt annars :?

• Kräftan

Sover till vänster, det har jag alltid gjort med "alla" killar. De har valt sida först & mig spelar det ingen roll. Två täcken är ett måste!

• Too too

Min plats är till höger. Om sängen står mot en vägg sover jag alltid ytterst.

• MissRut

Någon som hörde när RIX MorronZoo diskuterade vilken sida som var den vänstra? Är det när man ligger på rygg i sängen, den sida som då är till vänster? Eller är det när man står framför sängen och tittar på den, så att säga? :)

Jag tror nog hellre på "när man ligger i sängen"-teorin. Och isåfall sover jag också på vänster sida. Det var helt enkelt den sidan som min pojkvän inte sov på när jag började sova över hos honom. Och sen har det fortsatt så. Jag tror att jag aldrig under de 2 ½ år vi har varit ihop har sovit på hans sida.

Vi har varsitt täcke. Annars skulle jag alltid få vara utan.

Svar på tråden Vilken sida av sängen sover ni på?