• Jacequeline

Attraherad av målaren!

Hjälp!
    Vi har en målare här och målar om! Jag är hemma själv, och har pratat väldigt mycket med målaren.
    Han flirtar väldigt mycket och jag gör väl det också, även fast jag inte vill! :(
    Men jag känner sån dragning till honom. Han har varit här i 2 dagar nu och jag undrar hur det ska sluta...

Känner mig väldigt skamsen att jag känner sån attraktion till honom... och jag kan inte vara borta medans han målar :(

Hjälp mig...

• Svar på tråden Attraherad av målaren!
  • MeLyAnA

tycker att alla metal-rockare använder ibanez eller jackson. Eller ännu värre-nya strattor eller stratta kopior *ryyys*
    Finns väl en och annan som har tagit sitt förnuft till fånga och köpt en gammal gibson.

Tacka vet jag jazzmasters från 60-talet :)

Vad spelar din "riktiga" rock kille på?

•  Kaya ,fd Marlie

Melyana,

Hmmm rätta mig om jag har fel men, är inte en jazzmaster just en Fender??? :)

• MeLyAnA

Jo! Men jazzmastern är ju en mycket bättre fender :) Men det är ju inte det som det handlar om. En gammal stratta är ju också bra. Och en ny jazzmaster är mindre bra. Det mesta (för mig) handlar om att den ska vara gammal, inspelad och inte massproducerad utan handgjord(= bättre kvalité.)

Du Kaya verkar förresten vara lite hemma på det här med musik också, jag menar, en som lyssnar på Muse kan ju inte ha fel ;)
    Spelar du själv?

Fast som sagt. Det är ju olika från person till person.

och ursäkta Jacequeline att vi snodde din tråd! Hur går det med målaren?;)

• MeLyAnA

oj ursäkta

"Fast som sagt. Det är ju olika från person till person". skulle komma INNAN det jag skrev till kaya :D :D :D

•  Kaya ,fd Marlie

Jag har en Fender Jaguar från 67.
    Samt en Guild Starfire....

Skämt å sido....
    Nej jag spelar inte men man har ju lärt sig lite om gitarrer vid det här laget,med en rockstjärna till kille...hehe...eller blivande iallafall.

• MeLyAnA

Jaguar är ju inte helt fel heller! Inte alls fel. Guild har jag inte spelat på...

Vad sysslar din kille med för musik?

•  Kaya ,fd Marlie

Pop n`roll goes punk med lite Talking Heads känsla.

Själv då?

• MeLyAnA

"Pop n`roll goes punk" :D låter väldigt intressant´;) Och talking heads är ju bra!

Jag spelar inte i nått band nu. Jag flyttade till dalarna för tre år sedan och här är det ganska dött på musikfronten...

Men jag har spelat förut när jag bodde i malmö och då var det nog mycket punk/pop/rock/grunge inspirerat...hm inte så bra förklaring kanske...

Jag lyssnar på bl.a sonic youth, dinosaur jr, ramones, afghan wighs, weezer, MUSE (hihi), Queens of the stoneage, blondie osv så det var väl lite i den riktningen. Hur nu det skulle låta? Äh det är så svårt att beskriva sin musik!

•  Kaya ,fd Marlie

Blondie och Ramones lyssnar jag också på,det andra lät mer som min killes musik.
    Själv lyssnar jag bla på Bob Marley,Nina Hagen,Leonard Cohen,Talking Heads,
    Dire Straits,Moneybrother,Dolly Parton,Madness,Specials mm.

Jaqueline,
    Förlåt att vi snott tråden.
    HUR går det med målaren?????

• pumpa

han målade in sig i ett hörn och kommer inte ut ;)

Svar på tråden Attraherad av målaren!