• Zomzom

Vill tatuera mig! tips tack :-)

Jag vill gärna tatuera mig på ena skuldran (bakpå till höger, uppe på ryggen) men jag kan inte besluta mig om motiv? Vill gärna ha den till vigseln och till smekmånaden

Har ni något bra, fint motiv eller kan ni tipsa om var jag kan se motiv på nätet? Berätta gärna vad ni själva har!

Sen undrar jag var man ska gå, jag har ingen aning om var dom seriösa tatuerarna finns, i stocholm (gärna norrort)?

Sen undrar jag om det gör så ont som alla säger...jag är lite rädd, men så har jag tänkt göra en svart tatuering och då gör det väll lite mindre ont..eller?

Många frågor..men "frågar man inte så får man inget veta"

• Svar på tråden Vill tatuera mig! tips tack :-)
  • Kattfot

Nu måste jag bara låna tråden lite här... För 6-7 åt sedan såg jag en tatuering på tv som är precis en sådan som jag vill ha. Trots att jag letat har jag inte sett någon liknande sedan dess. Tyvärr kommer jag förstås inte i håg mycket om programmet. Det var i alla fall ett program på SVT och hon som hade tatueringen var någonting inom kultur eller liknande... eller kanske politiker eller anställd av stat eller kommun för att göra något inom kulturen.

Programmet tror jag att handlade om tatueringar eller kroppskultur eller något sådant.

Tatueringen var egentligen några svarta streck, men det syntes väldigt bra att de bildade skuggorna i ett ansikte... typ en skugga under ögonbrynen, en skugga vid näsan och en skugga vid munnen. Den var verkligen jätteläcker! Kvinnan hade gjort den på ena överarmen och jag tycker mig minnas att hon sa någonting i stil med att andra kanske tycker att tatueringar är fula, grova etc, men hon ser ingenting sådant i sin tatuering, plus att folk ju har tatuerat sig i årtusenden.

Är det någon som kommer i håg ett liknande program och en liknande tatuering? Det är verkligen a long shot, men jag skulle så gärna titta närmare på den.

/Kattfot

• MeLyAnA

Ja just det, det här med ryggmärgsbedövning, här kommer ännu en åsikt ;)

Pratade med en läkare ang. det och han sa att det är 3-4 kotor som man kan ta bedövningen i så sålänge tatueringen inte sträcker sig över det så ska det inte vara några problem. Men vad är det som säger att jag har hört rätt...

• Zomzom

Mikan,
    Jag har funderat på en liten nyckelpiga! Va roligt! Först tänkte jag på höger ankel, men så har jag läst att det ska göra så fruktansvärt ont..Så jag tror att det blir skuldran för mig

Ska ta och åka iväg till tatueraren i Sumpan (jobbar i närheten) och kolla i pärmar!
    Tack alla!

• Freja

Hoppsan! Om det är som MeLyAnA skriver, att det gör ondast på brösten, så kan det inte vara så farligt på skulderbladet.
    Jag har iofs bara en tatuering, och den sitter på vänstra bröstet, men inte gjorde den speciellt ont.

Till trådstartaren vill jag säga att en tatuering skall vara högst personlig. Därför har jag inga motivråd till dig, utan du får försöka lura ut det själv, vad som passar dig bäst.

/F :)

• MeLyAnA

jag vet ju inte om det gör ondast runt brösten, det är bara vad jag har hört

• Engel

Den första lilla kom när jag var 18 och på väg ut ur studion sa jag " Jag ska ha fler... många!" Jag har nu kommit en bit på vägen :O)

Hur det käns, hur mycke det blöder och hur fort det läker är från person till person. Jag har nästan inte blött på någon av mina tatueringar och visst käns det (de drar dock en nål genom huden) men även om det gör ont så varar inte smärtan så länge!

Motiv kan ingen mer än du bestämma som så många här sagt innan. Men tips kan du få genom att fråga vänner som känner dig. Hur ser dom dig? Som en kat, en blomma, eld och passion, en vacker själ osv osv. Men i slut ändan är det du som måste välja. Din tatuering ska smycka din kropp länge, tänk på det!

Vad gäller val av tatuerare så gå runt till olika studios och prata med dom. En tatuerare kan vara hur duktig som helst men jag vill inte att vem som helst sätter nålen i mig! Personkemin är viktig tycker jag!

Lycka till i letandet och berätta gärna vad det blev och hur det gick!

• ingis

En tanke. Om du ska ha en klänning någon gång. Vill du att tatueringen då ska synas? Såg en på ett bröllop en gång och det var inte snyggt.

Ingis

• Squeezetoy

Min svanktatuering är det nog ingen fara med, den sitter så lågt och dessutom är det mest konturer och det går därför att sticka igenom den på vissa ställen. Dessutom kan man ju inte lita på att de som sätter epidural sticker mellan rätt kotor iaf så jag tänker undvika den in i det längsta.

Som sagt tidigare så blir man verkligen sugen på att tatuera sig när man läser.

/Ingrid

• lilla s

hej lillaloppan: såg inte att nån svarat mig förrän nu, sorry..
    jag har gjort en av mina tatueringar hos Carl, han var jätteduktig och mycket noggrann med att det skulle bli rätt.

• Leli

Jag har en liten humla på skuldran och jag tyckte inte att det gjorde så ont faktiskt. Det var ju den första jag gjorde också.

• Inda

Jag epilerade mina ben häromdagen och konstaterade att det nog var samma känsla som att tatuera sig...

Min svåger är tatuerare och jag fick ett presentkort på valfritt motiv av honom när jag fyllde år... för snart 3 år sen...

Jag har inte bestämt mig än men gillar keltiska- och tribalmotiv mest.

• StellaNova

Läs vad svenska tatueringsförbundet säger, i stort sett alla stuios är med där: www.swedishtattoo.com/

När det gäller tatueringar om du tänker skaffa barn:
    Undvik svanken, du får ingen ryggmärgsbedövning om tatueringen är i vägen. Sätt inte tatueringen på bröst, mage eller höfter. Vid graviditeten så töjs huden ut.

När det gäller motiv så måste du komma på det själv. Ett alternativ till inspiration är att läsa om symbolik.
    Fjärilar tex. står i många kulturer för återfödelse. Det finns hur mycket som helst när det gäller sådant.

• petra_e

Hur är det med tatueringar när man är allergiker, mest pollen och en del pälsdjur m.m. Är det nån extra risk när man har allergi?

• Gripen

petra_e

Tror inte att det är nån risk. Jag har lite alla möjliga allergier och har tatuerat mig två gånger.... har inte märkt nåt speciellt. Har inte heller hört att det skulle vara nån risk.

• petra_e

Gripen: ok få se hur jag gör i framtiden. Skulle vara kul.

Samma Gripen som på AoH?

• Nethan

Det viktigaste är att du väljer något motiv, som verkligen är "du", nåt som Du verkligen känner att du vill bära i all framtid. För det är ju faktiskt så, att det är ju ingenting man bara tvättar bort..*L* Jag har 3 st tatueringar..2 st på höger överarm, o 1 på vänster överarm. Dem har jag gjort hos Hasse på Demon Tatto,...(som är min dotters pappa..*L*) som f.d Svart Brud pratade om. Han är verkligen kanonduktig både på att rita o tatuera. Han ritar ofta upp motiven direkt, precis som du vill ha dem. Är mycket noga o håller verkligen hårt på åldersgränser o att allt är rent o sterilt. Han har egen studio här nere (Småland), men rester en hel det uppåt bla. Umeå o jobbar... Så han kanske du skulle kontakta.

Lycka till med din tatuering!!

Kramen//Nethan

• Lena71

Tjenis!

Har du sett en helt vit tatuering ngn gång? Det är göör snyggt, har tänkt själv att göra en efter bröllopet, hinner inte innan!!

• Cajsa

Jag har en koala björn på min vänstra skuldra som jag är jätte nöjd med. Eftersom jag hade en brudklänning med smala axelband så syntes min tatuering vilket jag tyckte var snyggt.

Lycka till

Svar på tråden Vill tatuera mig! tips tack :-)