• Zomzom

Vill tatuera mig! tips tack :-)

Jag vill gärna tatuera mig på ena skuldran (bakpå till höger, uppe på ryggen) men jag kan inte besluta mig om motiv? Vill gärna ha den till vigseln och till smekmånaden

Har ni något bra, fint motiv eller kan ni tipsa om var jag kan se motiv på nätet? Berätta gärna vad ni själva har!

Sen undrar jag var man ska gå, jag har ingen aning om var dom seriösa tatuerarna finns, i stocholm (gärna norrort)?

Sen undrar jag om det gör så ont som alla säger...jag är lite rädd, men så har jag tänkt göra en svart tatuering och då gör det väll lite mindre ont..eller?

Många frågor..men "frågar man inte så får man inget veta"

• Svar på tråden Vill tatuera mig! tips tack :-)
  • LillaLoppan

lilla s, jo han har tidigare jobbat på Circle men har öppnat eget nu. Känner du honom eller har du tatuerat dig hos honom?

• HEH

LillaLoppan:
    Jo, det var Circle Tattoo på järnvägsgatan jag var på!

/H

• liina

Hej!

Kolla in den här sajten:

www.tatoo.com

Gå till olika tatuerare och kolla på deras bilder är ett bra tips.
    Tyvärr tycker jag att deras bilder mest är dödskallar, motorcyklar och storbröstade kvinnor, kanske inte direkt vad du tänkt dig?

Det finns ju även tatueringstidningar, men nackdelen är priset, svindyra.

Tänk på att du kan sätta ihop olika tatueringar till en. Var öppen och fantasifull så kommer du nog på nåt till slut.

Jag har haft min över tio år och älskar den fortfarande!

/liina

• f.d. Svart brud

Min man tatuerade in en egendesignad sol för några år sedan hos en taskig tatuerare. Hon hade kört för "hårt", vilket gjorde att tatueringen blev ärrig och färgen bleknade mycket snabbt (kroppen tog upp färgen), så den var inte särskilt tjusig. Han fyllde t o m i den igen efter ett år hos samma tatuerare och den var lika blaskig en månad senare.

Nu har han byggt ut sin tatuering från armbågen till skuldran och fyllt i solen hos Hasse på Demon Tatto (jättebra) och tatueringen har blivit jättesnygg! Det roliga är att solen inte längre är "tredimensionell" och ärrig längre, utan har slätats ut sedan den körts över igen. Dessutom har den fått lite andra färger också.

Om en tatuerare kör för löst, kan färgen också bli blaskig snabbt, eftersom en del färg skavs av med tiden.

Hur som helst, ska man sköta om sin tatuering. Även smycken behöver tas om hand i bland. Smörj in tatueringen med jämna mellanrum, smörj in den ordentligt med solkräm när du solar och så får man förstås vara beredd på att fylla i den efter 10-15 år (om den är bra gjord) för att hålla den fräsch och fin.

• Mikan

Hej!
    Själv har jag en liten nyckelpiga på höger ankel. ca 1 gånger 1 cm stor. Jag tycker den e liten och söt och inte märkbar förren ngn tittar riktigt noga!!

• MonaLi

Läste om någon som hade tatuerat sig i svanken. Detta ska man INTE göra om man har tänkt att föda barn senare i livet och vill ha ryggmärgsbedövning för då kan man inte få det om det sitter en tatuering där de ska sticka in nålen.

Bara en liten varning.

• esucos

Vill bara säga att MonaLi har alldeles rätt om tatuering i svanken, jag har en själv sedan 2 år. När jag skulle göra den så sa Tatueraren specielt om att man inte kan få ryggmärsbedövning under förlossningen om den sitter där de tar den. Bästämde mig då för att sätta tatueringen lite längre ner. Vet inte om det hjälper när man kommer till den dagen.
    Men det finns ju alltid andra smärtstillade medel man kan ta.

• snuffan

När det gäller tatuering i svanken (jag som har det) hade jag nog inte tänkt ryggmärgsbedövning (visst ibland har man inget val) Men eftersom det är tecken är svanken inte "fulltäckt", det enda som krävs är att man kan sticka in nålen i ett område som inte är tatuerat.

• Mizz_

På Söder bredvid Easte (piercingställe) finns även deras Tatueringsställe, gå dit, för de är professionella och det är bästa stället jag har varit på (är kräsen)!

Svar på tråden Vill tatuera mig! tips tack :-)