• Zomzom

Vill tatuera mig! tips tack :-)

Jag vill gärna tatuera mig på ena skuldran (bakpå till höger, uppe på ryggen) men jag kan inte besluta mig om motiv? Vill gärna ha den till vigseln och till smekmånaden

Har ni något bra, fint motiv eller kan ni tipsa om var jag kan se motiv på nätet? Berätta gärna vad ni själva har!

Sen undrar jag var man ska gå, jag har ingen aning om var dom seriösa tatuerarna finns, i stocholm (gärna norrort)?

Sen undrar jag om det gör så ont som alla säger...jag är lite rädd, men så har jag tänkt göra en svart tatuering och då gör det väll lite mindre ont..eller?

Många frågor..men "frågar man inte så får man inget veta"

• Svar på tråden Vill tatuera mig! tips tack :-)
  • Smulu

Inte för att skrämmas, men en god vän till mig gjorde en stor ros i nacken för ganska många år sedan och nu ångrar hon sig. Tatueringen har bleknat och ser helt inte enkelt lika fin ut som i början.

Om du är osäker på vilket motiv du ska välja så är det kanske idé att göra några fusktatueringar ( med bara färg, eller sånna som brukar finnas i tidningar) innan du bestämmer dig.
    Om du väljer att tatuera in en symbol, ta reda på vad den står för innan, finns det organisationer som använder den. Vill du i framtiden kopplas samman med den organisationen.

• Squeezetoy

En sak att tänka på är att många faktiskt ångrar att de gjorde sin tatuering förliten. Man vänjer sig vid storleken, personligen önskar jag nog nu att min tatuering vore lite större, men jag ska nog bygga ut den istället. Har dock inte betämt mig om jag ska bygga ut själva motivet eller om jag ska lägga till ngt passande tribalmönster på vardera sida för att skapa en slagsg symetri. Draken jag har är i asiatiskt stil så jag vill inte kombinera hur som helst.

Där huden är tunn eller det ligger ben nära huden gör det ondare så bakpå skuldran borde ju inte göra så ont.

Vad jag tycker är fashinerande är att beroende på hur varm jag är i huden och om jag svettas så känns tatueringen olika mycket. Eftersom jag ofta inte kan titta på min tatuering som är i svanken brukar jag "känna" på den istället. Det känns liksom tryggt... Min pojkväns tatueringar känns också ibland. Det blir förmodligen i höst som jag ska göra nästa tatuering. Min pojkvän ska göra en ny då också. Förmodligen blir det ett lite tribalmönster i ljumsken, alternativt om jag hittar en vacker drake i bra storlek och form för att passa i ljumsken.

/Ingrid

• snuffan

Jag har själv en på skuldran. Det är en sol med en måne innuti cirka 7 cm diameter. Den kom jag på när jag tittade på en av mina favoritfilmer, Borta med Vinden. Då säger ju Scarlet "oh well, tomorrow´s another day". Det är vad detta skall återge, månen som nått "mörkt" men inringat av solen som alltid ger ljus för att allt kommer bli bättre.
    Mina andra tatueringa har jag i svanken, de gjorde lite ondare än den på skuldran, men inget som man inte kan stå ut med. Där har jag tre kinesiska tecken, den i mitten säger Drake, eftersom jag är född i drakens år och de två mindre på var sida säger ngt om min personlighet; "to win" och "to enjoy oneself".

Lycka till med att hitta din tatuering.

•  Kaya ,fd Marlie

Jag har en ganska stor runt fotleden (heter det så?)
    Och en döskalle med korslagda ben på handleden.

Jag gjorde min första east strre men de vill jag inte rekomendera.
    De är diviga och dyra.

Min nästa tatuering blir nog en fjäril i nacken.
    Det gör inte speciell ont,ha med dig nån att prata med så glömmer man lätt bort smärtan.

Motiv som är lite ljuvare är ju tex
    Orkideer
    Fjärilar
    Älvor
    Stjärnor
    Lycka till.

• Turia

Hej! Jag tatuerade mig när jag var 18 år, nu är jag 27. På den tiden var det "mode" med rosor på axeln. Men jag såg en bild som jag inte kunde motstå-en humla som jag tatuerade in på skuldran. En liten nätt en. Jag hade bedövnings salva fjollig som jag är *lol*
    Mitt råd är att aldrig följa modet...

• Zomzom

Jag har funderat på tatuering i år nu..så detta är inget hastigt beslut
    Men jag vill hitta ett mönster, en symbol eller så som jag tycker om.
    Det är svårt, men jag får väll ta och åka iväg till en tatuerar studio och kika i pärmarna.

Var kan jag hitta sånna låsas tatueringar någonstans? För att testa hur det kan kännas att ha en på skuldran..

Jag hade tänkt mig en tatuering på ca 5cm, kan det vara lagom eller vad tycker ni som har liknande tatueringar?

tack alla!

• MacGyver

Min första tanke är att du egentligen inte bör be om råd vad du ska ha för motiv. Eftersom jag tycker att en tatuering är så personlig, så tycker jag att du helt själv ska klura ut vad som passar dig.
    Jag har en myra på ryggraden, och trots att jag fick besked om att det skulle göra grymt ont, just för att det var på ryggraden, så kände jag faktiskt ingenting Kändes som om han bara ritade med en penna. Däremot så blödde jag rejält, men det såg ju inte jag

Välj något som du kan känna dig ett med, som är så personligt att det står sig igenom alla trender. Då blir det bäst :)

• LillaLoppan

Turia, vad roligt, jag vet nämligen en som har en humla på skuldran...

• Umebruden

Jag har hört att det är bäst att tatuera sig med svart färg, precis som du har tänkt. För det första håller de oftast bäst, och för det andra finns det risk att man blir allergisk mot särskilt gul och röd färg. Risken är större om man från början lider av allergi mot nötter.
    Detta är dock ingenting jag hört från en fackperson, så jag vet inte om det är sant.

Jag skulle nog i vilket fall rekommendera svart färg och möjligtvis grå skugga, eftersom man inte ledsnar lika fort på en sådan tatuering.
    För mig gjorde det inte så ont, jag har en ying-yang symbol med små tribal-eldsflammor runt på mitten av högra vaden. Jag ville sätta den nere på vristen först, men tatueraren avrådde mig eftersom det var min första och det skulle göra väldigt ont. Nu i efterhand är jag glad, för den syns mer där den sitter. Jag har haft den i sex år och är fortfarande nöjd.
    Jag gjorde den hos House of pain i Luleå och jag känner andra som gjort flera tatueringar där. Alla är mycket nöjda. Fast jag kan inte uttala mig om deras Stockholmssalong.

Motiv? Det är svårt när jag inte vet hur du är som person. Jag brukar tänka på att motivet ska vara så tidlöst som möjligt, att jag ska kunna stå för motivet och det ska betyda något särskilt för mig. Jag ska kunna tycka att det är snyggt för en lång tid framöver.

En bra idé kan vara att sätta tatueringen så den inte syns när du har byxor och t-shirt. Ibland vill man inte att den ska synas.
    Jag håller helt med dem som sagt att när man väl gjort en vill man ha fler. Jag har velat ha fler ända sedan jag gjorde min första, och har nu äntligen bestämt mig efter sex års övervägande för att skriva ett citat ur Sagan om ringen med tengwar (tolkiens skrivtecken) som en ring runt överarmen. Detta passar just mig eftersom citatet säger något om min livsfilosofi, och jag är ett äkta tolkienfreak... =)

Svar på tråden Vill tatuera mig! tips tack :-)