• Zomzom

Vill tatuera mig! tips tack :-)

Jag vill gärna tatuera mig på ena skuldran (bakpå till höger, uppe på ryggen) men jag kan inte besluta mig om motiv? Vill gärna ha den till vigseln och till smekmånaden

Har ni något bra, fint motiv eller kan ni tipsa om var jag kan se motiv på nätet? Berätta gärna vad ni själva har!

Sen undrar jag var man ska gå, jag har ingen aning om var dom seriösa tatuerarna finns, i stocholm (gärna norrort)?

Sen undrar jag om det gör så ont som alla säger...jag är lite rädd, men så har jag tänkt göra en svart tatuering och då gör det väll lite mindre ont..eller?

Många frågor..men "frågar man inte så får man inget veta"

• Svar på tråden Vill tatuera mig! tips tack :-)
  • gullet

Jag gjorde min 1:a o enda i höstas o det blev min blivandes namn i kinesiska tecken. det blev jätte tufft o den sitter på sidan av revbenen, där gjorde det ONT!!!! Kör på , det är jättefint om man själv trivs med det o bär upp den snyggt!
    Min blivande tatuerade in förlovningsringen o har fått många kommentarer om det. Men gifter ni er för att skiljas om några år???? Det verkar som att alla tror det.
    Ha det!

• hemlig brud juni

Oh, vad sugen jag vart, har länge tänkt att jag vill göra en tatuering till. Får nog välja mellan att perca mig eller tatuera mig. Mina motiv jag väljer mellan är Ying Yjang, ängel eller marsupullami (gula tecknade figuren i Spiro)

• Ebbalala

Kan ju bara upplysa er om att när det gäller alla skrönor angående tatueringar i svanken så är de inte sanna. I alla fall inte enligt barnmorskorna på BB i Västerås!!

• brullan

Jag har absolut ingen tatuering och tänker inte skaffa en heller. Ville bara bekräfta det där emd tatuering i svanken och ryggmärgsbedövning - det stämmer.
    Om du är rädd för smärta så sätt på ett emla plåster där du ska tatuera innan, finns att köpa på apoteket. Det ska sitta i två timmar innan det verkar, kom ihåg det.

• Sjöjungfrun

Jag har en mask tatuerad på bröstet, en delfin på skuldran och en ödla runt högra ringfingret.

Tyckte bara den på skuldran gjorde ont, för det är dom långa strecken som svider till.

Vad jag hört från kompisar, så gör det mest ont i svanken, och på insidan av över och underarmen.

Smärtgränsen är ju också så himla olika från person till person!

• Umebruden

Jag har hört att om man vill tatuera sig i svanken men är rädd att man inte ska få ryggmärgsbedövning, så kan man välja att bara ha konturer, ingen färg "i" tatueringen. Då blir det en mycket liten yta som inte går att sätta sprutan i.
    Jag kan lägga till att min kompis som har en stor tribal i svanken fick ryggmärgsbedövning utan problem. Och den var till och med ifylld.

• MeLyAnA

jag tycker inte att svanken gör speciellt ont. Blev faktiskt förvånad över att det gjorde mer ont på sidorna än mitt på ryggraden. Jag tycker mest det är en irriterande känsla, som att man gnuggar för länge på samma ställe på huden ungefär.

Jag har en tatuering på handleden också, den sved som attans, kan inte tänka mig att det ska vara så hemskt på skuldran faktiskt. Har hört att det ska vara värst på områdena kring brösten.

• Dolphin

Jag har nio tatueringar, vissa lite större och vissa mindre. Har på de flesta "klassiska" onda ställen: på handleden, på fotleden, i nacken och i svanken. Måste nog säga att den på handleden gjorde mest ont, sen kommer fotleden... Motivet måste du gå på känsla som många andra skrivit här. Jag har en tatuering i svanken som jag ångrar bittert (alltså motivet) men jag ska gör om den när jag fött barn eftersom den kommer bli ganska stor... Vågar inte ta några risker.... Jag har gjort alla mina på Lilla Gatans tatuering i Näckrosen. Dom har jätte bra priser och är duktiga också... Flera av mina tatueringar har varit som knep och knop. Ta god tid på dig och titta i alla pärmar. Sen kan dem rita upp nått på plats också om man inte hittar precis det man vill ha.... Lycka till (min enter knapp har gått sönder om ni undrar över smeten)

• Cassandra

Nej, använd inte Emla plåster. Det påpverkar hududen och reckmenderas inte av tatuerare. De använder en spej som kyler och rengör i mellen varven. Om du är av den typen som simmar lätt kan man ta med sig frukt socker att suga på.
    Såjätte ont gorde det inte men det var inte skönt häller...

• Jumalo

Det är ingen skröna angående ryggmäärgsbedövning och tatueringar! Sitter den illa i svanken och man är tvungen att sticka just där KAN man ha otur och få blodförgiftning.

Hej Zomzom.
    Jag väntad länge innan jag väl gjorde min första tatuering. Då hade jag velat ha en över 10 år. Det enda jag kan säga är att du verkligen måste veta vad du vill ha. Den sitter där dör evigt sedan.
    Jag gjorde mina på East Street, där är de väldigt kunniga och duktiga.
    Lycka till!

Svar på tråden Vill tatuera mig! tips tack :-)