• Zomzom

Vill tatuera mig! tips tack :-)

Jag vill gärna tatuera mig på ena skuldran (bakpå till höger, uppe på ryggen) men jag kan inte besluta mig om motiv? Vill gärna ha den till vigseln och till smekmånaden

Har ni något bra, fint motiv eller kan ni tipsa om var jag kan se motiv på nätet? Berätta gärna vad ni själva har!

Sen undrar jag var man ska gå, jag har ingen aning om var dom seriösa tatuerarna finns, i stocholm (gärna norrort)?

Sen undrar jag om det gör så ont som alla säger...jag är lite rädd, men så har jag tänkt göra en svart tatuering och då gör det väll lite mindre ont..eller?

Många frågor..men "frågar man inte så får man inget veta"

• Svar på tråden Vill tatuera mig! tips tack :-)
  • Jennifer E

Tror att "East street tattoo" på Östgötagatan är bra, sen finns det en till känd på Söder som jag inte kommer på namnet på just nu tyvärr...

• f.d. Svart brud

Zomzon
    Inget att vara rädd för. Det gör olika ont på olika ställen. Ta en kulspetspenna som inte funkar och dra den långsamt rätt hårt över huden så får du ett ungefärligt hum om hur det känns. När jag gjorde min första, så var min första tanke "känns det inte värre än så här?" Efter 5 minuter höll jag på att svimma för jag hade spänt mig så.

Ett råd när du tatuerar dig: Slappna av, andras med munnen och drick lite vatten med jämna mellanrum. Skulle du känna dig yr, så säg till tatueraren så ni kan vila lite. Du är inte pjoskig. Det händer ofta som stora tuffa killar svimmar medan ofta tjejer klarar det bättre.

Bra att du hör dig för om bra tatuerare. Jag vet inga just i stockholm, men Lamie här på BT är gift med en av de bästa tatuerare jag vet. Han har jobbat professionellt som tatuerare i över 15 år, tecknar som en gud och har mycket bra priser. Är du intresserad, kan jag skaka fram telefonnumret till honom.

Lycka till!

• HEH

Det är så himla svårt att tipsa om motiv eftersom det är så himla personligt...men går du till en tatuerare så finns det mängder av pärmar med massor av tips. Jag tatuerade mig i Sundbyberg, kommer tyvärr inte på namnet (det var 7 år sedan) men de var bra då iaf. Det finns säkert mängder av motiv på nätet, sök på Google eller nåt!

Jag har ett kinesiskt tecken som betyder "styrka" på överarmen och ska tatuera in två hundtassar i svanken om 2 veckor! Om det är färg eller inte spelar ingen roll på smärtan, det är själva konturerna som gör ondast! Men det är inte alls farligt, mellan "dragen" torkar de bort överflödig färg och det gör att smärtan "suddas ut". Min är iofs ganska liten, men det var inte farligt alls!
    Lycka till!
    H

• Squeezetoy

Jag tyckte inte det gjorde så ont som jag trodde att det skulle göra, men alla har ju olika smärttröskel. Min tatuerare nypte mig där jag skulle göra tatueringen för att visa ungefär hur ont det skulle göra. Nypet kändes mer.

Stressa inte fram en tatuering, med tanke på att den ska sitta hela livet så ska man vara säker påatt man kan trivas. Jag personligen älskar min drake i svanken. Det kommer att bli fler men jag tvekar lite för att jag vet att det kommer att gära ont i ljumsken...

Ett annat råd är att tänk på vilken tid på året du gör den. Bäst är egentigen på hösten, då är det längst tid till den exponeras i solen. Utsätter man en ung tatuering för sol åldras den snabbt.

Vänd dig gärna till en tatierare som är ansluten till SPT. Då vet du att de är seriösa. www.swedishtattoo.com/ är deras hemsida.

/Ingrid

• W2Bsoon

Jag har två. En bakpå skuldran. Den gjorde knappt ont alls om man jämför med den på bröstet. Den gjorde asont. Men jag fick sagt till mig att det berodde på att jag vid det tillfället ännu inte fått några barn. Man är tydligen känsligare innan man ammat. Men som sagt, på skuldran gick det bra.

Vad du ska ha går absolut inte att svara på. Det är så personligt. Det är ju nå´t du måste leva med resten av livet, nå´t som du kan identifiera dig med, som är du. Så jag låter bli att ge dig tips...

• f.d. Svart brud

Glömde:

Det gör inte ondare med olika färger, men vissa färger (t ex en del röda färger) _kan_ göra att tatueringen kliar och svullnar ett tag och om man t ex solat.

När man blivit tatuerad en liten stund, så känns det mindre. Kroppens endorfiner dämpar känslan. När man kör konturer med färre nålar känns det mer än när man fyller i med fler nålar.

Välj ett motiv som du vet att du kommer att tycka om hela livet. Vistt går det att göra coverups, men det är viktigt att man tatuerar in ett motiv som man står för och känner varmt för. Jag rekommenderar att man tatuerar in något som man är intresserad av eller något abstrakt.

Börjar man tatuera sig, vill man ofta ha fler med tiden. Jag har en tjusig tribalslinga runt armen med råttor (fast man ser inte att det är det vid första anblicken) som jag byggt på. Nu väntar jag barn. När jag fött och ammat klart ska jag äntligen skaffa mig en slinga runt foten med svampar! :)

• LillaLoppan

Världens bästa tatuerare enligt mig är Carl Tattoo på S:t Eriksgatan. Den ligger precis vid S:t Eriksbron strax efter Bröllopsbutiken.

• LillaLoppan

HEH, var det på Circle Tattoo på Järnvägsgatan i Sundbyberg, du var hos kanske?

• Robbis tjej

När jag tatuerade mig på överarmen tyckte jag att det kändes ungefär som att epillera hår.

Svar på tråden Vill tatuera mig! tips tack :-)