• sussi72

skäms för mitt könsorgan! (intimt)

Någon mer som inte gillar utseendet på sitt kön? Jag tycker att mina inre blygläppar är för stora och hänger utanför de yttre, varför jag sällan vill visa mig naken i dagsljus. Någon mer som känner igen sig eller är det löjligt? Hur vet man att man ser normal ut?

• Svar på tråden skäms för mitt könsorgan! (intimt)
  • Smulu

Jag har också blygdläppar som hänger lite utanför och min sambo är alldeles lyrisk över hela min kropp inklusive könet, särskilt när jag nån gång ibland ansar lite...

Era män älskar er och era kroppar precis som de är.

• sussi72

Memma
    Men de som har såna som hänger utanför av dina väninnor, verkar de också skämmas lite? Hur många var väninnorna totalt? JAg undrar om det är ungefär hälften som har små och hälften som har lite större? Vore så intressant att veta för mitt självförtroende. Min allra bästa kompis har också likadana som jag, men min andra kompis har små. fler än så har jag inte frågat. Skäms ingen annan än jag för sitt könsorgan alltså??

• Memma

Hmm, jag måste tänka efter nu... jag tror att vi var 5 stycken på vår "tjejkväll" när vi pratade om det här. En av mina kompisar med stora blygdläppar sa att det var lite opraktiskt ibland, för det skavde tydligen lite när hon cyklade, men på plussidan var att dom var väldigt erogena! Men jo, det är klart att många har nåt dom inte är helt nöjda med när det gäller könet. Men det kan ju vara allt möjligt, ju från för stora blygdläppar till för mycket hår. Eller för lite hår, eller konstig färg, eller olika stora blygdläppar. Men det är ju det som är charmen lite! Att alla ser olika ut. Könet är ju som ansikten. Om man jämför andras ansikten så ser ju dom också väldigt olika ut! Nån har stor näsa, en annan har buskiga ögonbryn och vissa har jättestor mun. Men det SER man ju på alla, så det är liksom helt ok och man är van vid det. Men att skämmas för sitt könsorgan verkar inte så kul. Du får ta små portioner i taget! Börja med att tänka på EN sak med din muff som du är nöjd med. Sen kan du börja tänka på vad du tycker är snyggast på könet (använd en spegel). Och sen när du börjat vänja dig vid ditt vackra underliv kan du tänka på blygdläpparna också. Vad som är bra och snyggt med dom. Sitt en stund med spegeln varje dag! Jag tycker inte att nån ska behöva skämmas över sitt underliv! Tvärtom ska man vara stolt!

• Jennifer E

Instämmer, det är heeelt normalt! Jag lovar! Försök att sluta skämmas sussi för du skäms över något som du som sagt delar med en stor del av alla kvinnor i världen. Hoppas du lyckas vänja dig och acceptera dig själv precis som du är!

• sussi72

Men hur vet ni att det är normalt med stora? Har ni sett det på badhusen, hos kompisar eller har ni det själva? Jag har helt ärligt aldrig sett någon som har det!

• fröken Ur

Sussi72, mitt råd är att du går till en barnmorska eller gynekolog och pratar med henne/honom om detta. Jag är säker på att h*n kan försäkra dig om att blygdläppar kan se väldigt olika ut och att du inte alls är onormal. Jag menar, vem kan bättre veta detta än en person som jobbar med att stirra in i folks underliv?

jag blir så ledsen över att idealen idag är så vridna att fullt normala människor ska behöva känna komplex över hur de ser ut. Jag kan väl säga att jag själv inte har ett underliv som stämmer överens med porrfilmsidealet, men jag vet att min pojkvän aldrig skulle drömma om att tycka att jag är ful eller äcklig för det. Tvärtom!

• Jennifer E

Ja, gå till en gynekolog och prata lite så kanske du blir lugnare.

Jag lovar att det är lika normalt som något annat, alla ser ju lite olika ut. Jag stämmer nog inte heller helt överens med "porrfilmsidealet" och det är aldrig nån som har klagat! Flera av mina kompisar har också lite olika varianter i den regionen.

Och rådet att "spana" lite på badhus eller dyl är bra.

• sussi72

JenniferE,
    Jag har också tänkt många ggr på att fråga gyn eller barnmorskan, men vågar inte. Jag vet ju att de kommer att säga att det ser normalt ut, att alla ser olika ut. Men jag ville mer se hur många ute i verkligheten som har det, för självklart vill itne en barnmorska såra någon genom att säga att man är jätteovanlig.

• Whack

Hur många av er har haft förhållande med någon som klagat på på hur ni ser ut där nere?

• Jennifer E

Förstår vad du menar! Det enda som återstår då är väl att du ger dig ut på badhus, gym etc och kollar helt enkelt. Du kommer nog att se alla möjliga varianter!

Men jag känner som sagt flera som ser ut som du så jag kan intyga att det är helt ok!

Svar på tråden skäms för mitt könsorgan! (intimt)