• smirris

var ska man bo???

Hej alla Göteborgare! Jag och min man ska till sommaren flytta till göteborgsregionen. Dock är det svårt att hitta bostad...suck...
    Skulle vilja ha tips på trevliga områden i lite olika kommuner som ex Partille, Lerum, Ale, Härryda, Mölndal, Kungsbacka, Kungälv, Alingsås tätort och Bollebygd. Alltid lika svårt när man ska flytta till ett nytt ställe, man har ingen aning om var det är trevligt eller var det är otryggt att bo. Hoppas ni kan hjälpa oss! Tack!

• Svar på tråden var ska man bo???
  • isis

Hmmm...

Alingsås - fin liten stad, mysig och gemytlig stämning. Mycket cyklar, bra motionsmöjligheter både ute och inne. Nära till bad och natur. Funkar bra kollektivt in till Göteborg.

Kungsbacka - Mycket shopping, mycket mer rörigare och utspritt än tex Alingsås. Bra möjligheter att ta sig in till Göteborg. Lätt att välja om man vill bo på landet eller stan. Börjar dock bli lite stökigare i stan.

Stenungsund - Jättemysigt nere vid hamnen men väldigt tråkigt affärscentrum, men det finns ju större i närheten. Väldigt mysigt om man vill bo nära havet. Nästan samma restid som mellan gbg - alingsås och gbg - kungsbacka (nu ljuger jag lite men bara en 10-15 min) ;)

Sen finns det ju stadsdelar i Göteborg som känns som ute på landet också, som tar en 40 min med spårvagn. Oftast dyrare än utanför kommunen.. men men.. gör som West och grunna på vad du vill ha så kan vi säkert ge dig massor med braig info sedan! :D

• Guldfisken

Mrs. Simon: Alla tycker olika och bara för att jag trivs otroligt bra här och för att lägenheterna här är väldigt eftertraktade behöver inte alla vara lika positiva. Jag kunde dock inte låta bli att bli nyfiken över vad det var som fick dig att kommentera Johanneberg med ett "usch" med tanke på hur populärt det är att bo här. Något jag missat? :)

• Gift Anna

Säger som Guldfisken.Jag har bott 2 år i Johanneberg och saknade verkligen området när jag flyttade.Johannberg är oerhört eftertrakat område,det är jättesvårt att få förstahandskontrakt där (om man inte har kontakter förstås).
    Undrar precis som Ellte var man hittar en sådan underbar lägenhet med 8000 kr i hyra?

• Mrs. Simon

usch kanske var att ta i men det ligger lite at fel hall for mig som ar uppvuxxen i langedrag. Skulle heldre bo i majorna aven om det ej ar sa "poppis"som johanneberg. Nej har svart for johanneberg sasom orgryte och gullheden.Nar det galler min kompis lagenhet kontakt men min syster fick 1 hands kontrakt (2 a 3200) genom bostadsko komer dock ej ihag med vem.

• Mrs. Simon

Tycker aven att johanneberg orgryte och gullheden ar lite "off" . svra kommunikationerr osv. Linnè cyklar du bara ratt ner till stan , majorna likasa (om an lite langre)

• Mrs. Simon

Tycker aven att johanneberg orgryte och gullheden ar lite "off" . svra kommunikationerr osv. Linnè cyklar du bara ratt ner till stan , majorna likasa (om an lite langre)

• Guldfisken

Mrs Simon: Tja, det beror väl på vad du menar med stan, jag promenerar ner till Avenyn och till Vasastan på 5 minuter och cyklar ner till Brunnsparken på samma tid. Så några specialkommunikationer behövs knappast.Från Majorna tar det ju en kvart med spårvagn. :)

*skratt* Hur som helst, du får absolut ogilla Johanneberg, förstår bara inte varför det skulle vara mer off än Linné.

• Gift Anna

Exakt, Guldfisken!

När jag bodde i Johanneberg gick jag ALLTID via näckrosdammen vid Humanisten ner till avenyn, och det tog knappt 5 minuter så speciellt off ligger det inte!

• Guldfisken

Gift Anna: Då är vi rörande överens! :)

Stackars Mrs Simon, hon tror la´ att åsiktsfrihet gäller allt utom att tycka illa om Johanneberg. :)

• Gift Anna

Guldfisken,japp!:D

Tråkigt när det blir trist stämning,vi måste ju ochså få säga vad vi tycker,precis osm mrs Simon.

Svar på tråden var ska man bo???