• smirris

var ska man bo???

Hej alla Göteborgare! Jag och min man ska till sommaren flytta till göteborgsregionen. Dock är det svårt att hitta bostad...suck...
    Skulle vilja ha tips på trevliga områden i lite olika kommuner som ex Partille, Lerum, Ale, Härryda, Mölndal, Kungsbacka, Kungälv, Alingsås tätort och Bollebygd. Alltid lika svårt när man ska flytta till ett nytt ställe, man har ingen aning om var det är trevligt eller var det är otryggt att bo. Hoppas ni kan hjälpa oss! Tack!

• Svar på tråden var ska man bo???
  • Guldfisken

Hehe... West... gå och lägg dig...

• Fianlian

Jag vet bara en sak: INTE Angered.

• Mrs. Simon

jag tror det ar lite speciellt nar man ar uppvuxen i Gotebrg. det finns stallen jag aldrig skulle satta min lillta ( sasom hisingen och johanneberg , har inget imot dem men Usch!. Antingen utot langedrag om det ar hus det galler eller lagenhet I linnè . Mojligtvis kungsbacka om jag ville bo pa landet.

• Ellte

Mrs Simon: Och du har gott om pengar hör jag ;)

smirris: Jag bor i Mölndal och älskar det... Massa skog runtomkring men tretton minuter till centrala stan. Om det är bäst på nåt vis vet jag inte men JAG trivs :D

Skatten är lägre...det kanske är bra ;)

• Mrs. Simon

nja min kompis betalar 8000 i hyra for en 120km2 lagenhet. det ar inte sa mycket tycker jag . Helt underbart lage

• Ellte

Nej det var ju inte så farligt alls... Var ligger den och hur hittar man sådana? ;)

• Mrs. Simon

jag forstar ej varfordet smyger sig in spydiga kommentarer? Om jag vill bo eller tycker om eller ar uppvuxen i langedrag eller angered ar det val skit samma. Viktigast ar val att svara pa tradstartaren ej kommentera mitt inlagg...

• Mrs. Simon

jag forstar ej varfor det smyger sig in spydiga kommentarer? Om jag vill bo eller tycker om eller ar uppvuxen i langedrag eller angered ar det val skit samma. Viktigast ar val att svara pa tradstartaren ej kommentera mitt inlagg...

• Ellte

:o Är det mitt inlägg du menar? Jag menar inte alls att vara spydig, sorry om det tolkades så! Dessutom är jag uppriktigt intresserad av hur man hittar en så billig lägenhet i Linné. Jag har en kompis som letar som tusan!

• KUS

Jag bor i radhus i Västra Frölunda,nära hav, naturen (Ruddalen runt hörnet),shopping, skolor och bara 7 minuter med direktbuss till centrum. Bra cykelbanor!

Kommer från Lerum/Stenkullen, nära naturen, sjöar, skolor och tåget till Gbg tar bara 20 minuter. Man kan cykla till i stort sett allt. Väldigt barnvänligt om man behöver ha det så!

Svar på tråden var ska man bo???