• Helena sthlm

Min blivande mans syster

Det ämne jag tänker beröra nu, är fullkomligt barnsligt, dumt och ännu mer barnsligt. Det hela rör min mans syster, som är jämngammal med mig själv (33).
    Vi har under årens lopp haft en bra relation, utom på en punkt. Vi har alltid varit, så att säga, bystkonkurrenter.
    Det hela började för många år sedan som en dum kommentar från en av oss, vilket sedan har spätts på. Som ni förstår har vi indirekt "tävlat" med bysten, för att få den andre avundsjuk. Jag vet att detta är fullkomligt löjligt och barnsligt, men dessvärre är vi båda envisa och stolta av oss. För att göra en väldigt lång historia om möjligt lite kortare, så hoppar jag fram i tiden tills nutid.
    För ett par veckor sedan ställdes det hela på sin spets, då systern uttalade att hon kunde "visa vem av oss som hade rätt", i denna fråga. Jag är som sagt stolt av mig och avböjde inte denna invit, utan vi jämförde byst med måttband och allt.
    Nu till mitt problem. Vi har nämligen olika åsikt hur resultatet skall tydas. Hon tycker att vi endast skall se till omfångsmåttet, medan jag tycker vi ska använda bh-kupsmåttet. Jag undrar har någon av er någon åsikt i denna fråga ?
    p.s Kan erkänna att det var lite spännande att göra detta. Känslan att vara tonåring igen var stor...d.s

• Svar på tråden Min blivande mans syster
  • AnnaKajsa

Igårkväll kom jag på mig själv med att gå och fundera på om det kunde finnas nån bra mätmetod! Ni är så roliga, jag har skrattat så himla mycket när jag läst denna tråd!! Önskar jag hade lika bra kontakt med min svägerska ;)
  • Helena sthlm

Kul att jag har väckt en del tankar som roar dom flesta. Själv har väl det hela varit en balansgång mellan totalt gapskratt till lite mer allvar.

Inläggen som handlar om vattenmetoder är nog lite för akademiska för min smak, men vem vet, det kanske är det rätta sättet.

Till AnnaKajsa vill jag bara säga, vem vet ? Din svägerska kanske skulle tycka det var jätteroligt att göra detta.

Jag förstår att ni alla måste tycka jag är halvt galen som överhuvudtaget ställde denna fråga till er. Jag är inte lika galen som jag verkar : ) Barnslig, kan jag hålla med om till fullo, i alla fall gällande denna sak. Men jag tycker det är kul att se att så många har så många ideer och funderingar hur detta skall lösas på bäst sätt !
    Men jag måste bara få fråga, är jag den enda som någon gång har gjort något sånt här (jag vet att en del gjort liknande saker i tonåren) ?

• Dea

Jo, jag fattar, jag blev kanske lite hänförd av problemlösningsmetoder.

Jag har inte jämfört bröst i vuxen ålder, inte ens som tonåring.

Men jag har en ytlig bekant som hängde på sin kompis in på toan för att känna på hennes silikonbröst. Ifall det är nån skillnad. Det var inget lesbiskt alltså.

• Rut

*ASG* Har helt missat den här tråden! Skitkul! Jag skulle solklart vinna över min svägerska, fast hon ammar nu... :D

• Dea

Jag skulle nog inte vinna mot min sambos syster. Jag skulle absolut inte vinna om man tar bara omkretsen, och förmodligen inte med omkrets - underbystenmåttet heller.

Men min bror har ny tjej....

• Isolde

Ack ack ack! Jag skrattar så jag får magknip!

Jag håller nog på att bystmått - under-bysten -mått är det det enklaste måttet. Annars kan ni kanske köra ett tredelat rejs: mått, volym och vikt! Bäst av tre vinner!

Själv har jag alltid haft så pass små bröst att jag har aldrig blivit utmanad... Nu har de växt till sig pass att de faktiskt hamnar i en b-kupa (om jag håller mig till 75, går jag upp till 80 blir det a...), men det är är ju inte direkt några bomber!

Däremot brukar min mamma och min kusin, som båda har begåvats med släktens stora bröstkorgar och rätt bra tilltagna kaboozer ägna sig åt frontalkrock... Däremellan vill man inte hamna!

• Chatarina Regina

Jag är så glad att min svägerska har trappat ner på ammningen, nu börjar jag ha en chans igen!!! När hon var Dolly Patton kunde man ju gå och gömma sig. Vinner i alla fall över alla kvinnliga släktingar på min sida! Har dock en kompis med 75 G så där ligge man i lä, minst sagt. Kul tråd!

• Helena sthlm

ha ha ha....låter som en smärtsam upplevelse...frontalkrocka med bysten.

• Helena sthlm

märker att en och annan har i alla fall "jämfört" sig med andra i tanken i alla fall : ) Kul, nu känner jag mig inte lika pinsam.

• Dea

Var tvunget att testa.

Det vänstra är nästan en liter och det högra är nio och en halv deciliter.

• Helena sthlm

Hej Dea !
    Vad använde du för att få plats med hela härligheten ? Sen måste jag gratulera till att dom var så pass jämna i "volym". Jag vart nästan frestad att prova din metod själv...

• Electric Lady

Här behövs det inte! Mina tuttar ser ut som decilitermått o form och storlek, så de är väl 1 deciliter!

• Dea

En degbunke i plast från IKEA.
    Den rymmer två liter.Och den ställde jag i en porslinskarott som också rymmer två liter. Fast den är bredare och lägre.Och så lutade jag mig över bordet de stod på.

Jag känner mig rätt fånig nu, men jag kunde liksom inte låta bli att testa om det skulle funka. Och det tror jag ju att det gjorde.

• Helena sthlm

El Lady : Men med det inte sagt att dom skulle vara sämre än någon annans : )

Dea : Jag vet hur det känns ! Har utsatt mig själv för något betydligt mer pinsamt som sagt...Jag antar att du var ensam hemma när du provade : ) Tror chansen är stor att bli utskrattad annars av övriga familjen.

• Dea

Sambon var i cyberrymden. Det är så gott som samma sak som att vara ensam hemma...

• Helena sthlm

Hej Dea
    Igår kväll fick nyfikenheten ta överhanden, så jag tog fram några kärl och försökte mäta upp exakt mängd vatten. Jag kunde snabbt konstatera att det hela gick åt pipan. Jag fick tillbringa en kvart med att torka vatten i mitt kök. Använde en bakbunke som jag lyckades välta !! Jag gav genast upp försöket.

El Lady: Hoppas du inte tog illa upp. När jag såg mitt senaste inlägg la jag märke till mitt dåliga ordval. Förlåt mig om du tolkade det hela på "fel" sätt.

• Dea

Stackars Helena, jag borde kanske inte sprida mina fånigheter...

• Helena sthlm

Ingen fara Dea, jag får skylla mig själv som ger mig in sådana tester. Jag har blivit imponerad av ditt sätt att lösa problemet, så jag kunde inte låta bli att prova jag med. Vi får väl se i framtiden om systern och jag hamnar med brösten i vatten...*skratt*

• Helena sthlm

Jag tänkte bara tacka alla som skrivit på denna tråd. Det har varit riktigt underhållande att se allas åsikter och lösningar. Tänkte bara meddela att jag nu övertygat systern, så jag är numera den "officiella" vinnaren. Hon gav sig efter sett alla inlägg här !
    Så nu är frågan, vad ska vi tjafsa om i framtiden ? (skrattar)

Svar på tråden Min blivande mans syster