• Helena sthlm

Min blivande mans syster

Det ämne jag tänker beröra nu, är fullkomligt barnsligt, dumt och ännu mer barnsligt. Det hela rör min mans syster, som är jämngammal med mig själv (33).
    Vi har under årens lopp haft en bra relation, utom på en punkt. Vi har alltid varit, så att säga, bystkonkurrenter.
    Det hela började för många år sedan som en dum kommentar från en av oss, vilket sedan har spätts på. Som ni förstår har vi indirekt "tävlat" med bysten, för att få den andre avundsjuk. Jag vet att detta är fullkomligt löjligt och barnsligt, men dessvärre är vi båda envisa och stolta av oss. För att göra en väldigt lång historia om möjligt lite kortare, så hoppar jag fram i tiden tills nutid.
    För ett par veckor sedan ställdes det hela på sin spets, då systern uttalade att hon kunde "visa vem av oss som hade rätt", i denna fråga. Jag är som sagt stolt av mig och avböjde inte denna invit, utan vi jämförde byst med måttband och allt.
    Nu till mitt problem. Vi har nämligen olika åsikt hur resultatet skall tydas. Hon tycker att vi endast skall se till omfångsmåttet, medan jag tycker vi ska använda bh-kupsmåttet. Jag undrar har någon av er någon åsikt i denna fråga ?
    p.s Kan erkänna att det var lite spännande att göra detta. Känslan att vara tonåring igen var stor...d.s

• Svar på tråden Min blivande mans syster
  • Henrike

Hmm...med risk för att inte göra dig glad så tycker jag nog att omfångsmåttet är det väsentliga... Bh-kupor växlar ju högst betydligt mellan olika märken (läste nyligen ett intressant test där någon fått hjälp att hitta rätt bh i olika affärer och det blev väldigt olika storlekar som rekommenderas beroende på märke) så jag tycker nog omfånget är en mer riktig skala...

Så uppfriskande att få läsa om någon riktigt oväsentligt

• Eliisa

Men omfångsmåttet över bysten är ju beroende av omfånget under. Är hon större i övrigt har hon förmodligen större bröstomfång utan att det för den sakens skull behöver betyda att själva brösten är större, om du förstår hur jag menar.

Ni kan ju alltid prova en och samma bh och se vem den ser mest för liten på, fast det kanske inte fungerar eftersom alla har olika form på brösten.

• Helena sthlm

Hej Henrike
    Roligt att jag kunde glädja någon med min, minst sagt, barnsliga och ovidkommande fråga.
    Jag måste förtydliga mig lite, bh-kupsmåttet, då menar jag omfångsmått (runt hela bysten) minus måttet direkt under bysten. D v s samma mått som kan vara till hjälp vid val av kupstorlek. Jag tycker att detta mått är mer rättvisande då inte ryggens bredd skall avgöra det hela.

• Eliisa

Precis vad jag menade, det tror jag är det bästa måttet!

• Helena sthlm

Eliisa !
    Vi har redan mätt och har samtliga mått på varandra. Som du kanske förstår, så blir utgången olika beroende på vilket mått som används.

• Dea

Hahaha, så gluttigt.
    Tänk att ni ens hamnat i diskussionen...

Och jag håller då på kupan.
    Ett bystmått på 90 kan ju vara både 70E och 85A, och även om kupstorlekar varierar så skulle jag nog tycka att E är större byst än A.

Vad sägs om bystmåttet -(underbystenmåttet)?

• Freja

Det är ju alltid lätt att vara efterklok. En sådan här viktig fråga ;) måste man in i minsta detalj _först_ komma överens om hur man ska mäta! ;)

Jag röstar på mått kring hela härligheten minus måttet under.

/F :)

• Jennie med ie

Mitt svar försvann??? Jag gav alternativet att ta differensen mellan måttet under bysten och måttet "runt" bysten där det är som störst, det borde väl vaar mest relevant om man vill åt själva bröstens storlek? Fast jag har aldrig funderat över det ;)

• Dea

Japp, då håller jag med dig.

Kan det inte räcka med att du vet om att du faktiskt har störst bröst, även om hon har störst omkrets?

• Helena sthlm

jag vet att detta är en oväsentlig fråga, och säkert tillhör jag en minoritet som överhuvudtaget gjort något sådant här i vuxen ålder. Men detta är lite prestige mellan oss, efter alla år, att vara större än den andre. Därav ville jag bara ställa frågan, för att se om jag fick medhåll av någon.

Svar på tråden Min blivande mans syster