• Helena sthlm

Min blivande mans syster

Det ämne jag tänker beröra nu, är fullkomligt barnsligt, dumt och ännu mer barnsligt. Det hela rör min mans syster, som är jämngammal med mig själv (33).
    Vi har under årens lopp haft en bra relation, utom på en punkt. Vi har alltid varit, så att säga, bystkonkurrenter.
    Det hela började för många år sedan som en dum kommentar från en av oss, vilket sedan har spätts på. Som ni förstår har vi indirekt "tävlat" med bysten, för att få den andre avundsjuk. Jag vet att detta är fullkomligt löjligt och barnsligt, men dessvärre är vi båda envisa och stolta av oss. För att göra en väldigt lång historia om möjligt lite kortare, så hoppar jag fram i tiden tills nutid.
    För ett par veckor sedan ställdes det hela på sin spets, då systern uttalade att hon kunde "visa vem av oss som hade rätt", i denna fråga. Jag är som sagt stolt av mig och avböjde inte denna invit, utan vi jämförde byst med måttband och allt.
    Nu till mitt problem. Vi har nämligen olika åsikt hur resultatet skall tydas. Hon tycker att vi endast skall se till omfångsmåttet, medan jag tycker vi ska använda bh-kupsmåttet. Jag undrar har någon av er någon åsikt i denna fråga ?
    p.s Kan erkänna att det var lite spännande att göra detta. Känslan att vara tonåring igen var stor...d.s

• Svar på tråden Min blivande mans syster
  • Fenomena

Helena sthlm, håller absolut med dig i sakfrågan! För jag antar att eran diskussion handlade om bröst så som i "den mjuka bröstvävnadens" omfång, och inte om bröstkorgens omfång. Solklart!

• Santa Fe

Varför inte även väga melonerna för att se vem som har tyngst byst...???
    Upp med ett bröst i taget på en liten digital köksvåg. Ni vet, en sån där hushållsvåg man har i köket.
    Det funkar ypperligt... Har själv roat mig med såna barnsliga saker som att väga juvelerna...

• Electric Lady

Jag röstar på differensen mellan tuttmåttet och måttet under tuttarna.

• Helena sthlm

Tack alla för era svar/synpunkter på detta lite "udda" område.
    Till Santa Fe vill jag bara säga, tack för ett bra tips, det kanske blir en returmatch en vacker dag så vem vet...*skrattar*
    Hoppas inte jag tråkade ut er med denna fråga.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Helena sthlm

Förlåt mig !!
    Det var absolut inte meningen att "hoppa på" någon, nu känner jag mig riktigt dum.
    Om vi följer min ide hur detta skulle avgöras, så "vann" jag. I annat fall är jag den stora förloraren.
    Om inte systern ger sig på denna punkt får vi väl boxas om saken ... *skratt*
    Än en gång, förlåt min klumpighet.

• Electric Lady

Jag bara undrar: Hur började denna kamp? Hur gick de till när det blev en uttalad fråga "vem har störst" och inte bara urringningstävlingar?

Vet mannen/brorsan om det? Vad tycker han?

Intressant fenomen.

• Ellte

Haha :D Vilken underbar kamp :D

Själv har jag inte riktigt möjligheten att ta upp detta med svägerskorna men det hade varit skoj om det funnits nåt att tävla om :D

Svar på tråden Min blivande mans syster