• Helena sthlm

Min blivande mans syster

Det ämne jag tänker beröra nu, är fullkomligt barnsligt, dumt och ännu mer barnsligt. Det hela rör min mans syster, som är jämngammal med mig själv (33).
    Vi har under årens lopp haft en bra relation, utom på en punkt. Vi har alltid varit, så att säga, bystkonkurrenter.
    Det hela började för många år sedan som en dum kommentar från en av oss, vilket sedan har spätts på. Som ni förstår har vi indirekt "tävlat" med bysten, för att få den andre avundsjuk. Jag vet att detta är fullkomligt löjligt och barnsligt, men dessvärre är vi båda envisa och stolta av oss. För att göra en väldigt lång historia om möjligt lite kortare, så hoppar jag fram i tiden tills nutid.
    För ett par veckor sedan ställdes det hela på sin spets, då systern uttalade att hon kunde "visa vem av oss som hade rätt", i denna fråga. Jag är som sagt stolt av mig och avböjde inte denna invit, utan vi jämförde byst med måttband och allt.
    Nu till mitt problem. Vi har nämligen olika åsikt hur resultatet skall tydas. Hon tycker att vi endast skall se till omfångsmåttet, medan jag tycker vi ska använda bh-kupsmåttet. Jag undrar har någon av er någon åsikt i denna fråga ?
    p.s Kan erkänna att det var lite spännande att göra detta. Känslan att vara tonåring igen var stor...d.s

• Svar på tråden Min blivande mans syster
  • Zarah

Jag skrattade gott åt denna intressanta tävling! Måste givetvis komma med ett inlägg.
    Jag tycker nog att skillnaden på "underbystenmåttet" och "påbystenmåttet" kan vara missvisande oxå. Omfånget på själva bysten då, dvs fylligheten, inte hur mycket de står rätt ut utan mera hur "breda" de är, eller hur jag ska uttrycka det. Ni borde kanske prova exakt samma modell av en bh och se vem som får störst?
    För väger man dem kanske en tynger ner lite mer med kroppen och då blir det ju fel.
    Detta är definitivt en fråga för hjärnkontoret.

• Ellte

Åhhh...eller "Så funkar det" i P3 :D De skulle älska denna frågan :D

• Jennie med ie

Zarah, ja det har du ju rätt i. De kan ju ha olika "form". För att vinna tävlingen kan man dessutom ta på sig en strut-BH a´ la Madonna ;)

• Dea

"Störst", med det menar vi volym, eller hur?

Ni får nedsänka brösten (dock ingen del av bålen) i ett graderat kärl med vätska, och kolla hur mycket ytan höjs.

Oj, vad ni behöver en opartisk domare då.

• Santa Fe

Kanske era respektive män kan agera domare vid en tävling. Haha, inga opartiska domare då...

• Mumin

Ha ha, håller med Ellte, ring "Så funkar det"!
    Sen tycker jag nog att Deas förslag är bäst, hi hi, det måste väl vara det mest korrekta?!?!

• grön brud

Störst kup-storlek är väl allra lättast att jämföra.

• Cyberbride

Vicken tävling!

Men Helena, du sa inte vem som vinner ifall man tar bystmåttet (cm runt hela kroppen där bysten är som störst) och minskar med "under-bysten-måttet" (i cm runt hela kroppen där bysten slutar).

Och Zarah, mäter man runt hela kroppen, är det ett volym-mått, inte ett stå-ut-mått, d v s man kan vinna även om man har fylliga men icke utstående bröst...

• Bröllopstokiig

Oj oj oj ! Vad många inlägg det hade kommit när jag inte kunnat vara inloggad här. Kul att notera att så många har en åsikt i ämnet, trots att "ingen" verkar ha gjort något liknande : )
    Jag vet knappt vart jag ska börja bland alla frågor och synpunkter som kommit in. Hur det hela började var en midsommarafton för en massa år sedan, jag tror det var ca 10 år sedan. Vi var båda rejält runda under fötterna när vi, halvt på skämt, av någon anledning hamnade "face to face" så att säga och bystade upp oss så gott vi kunde. Vi sa väl dessvärre några mindre lämpliga ord om varandras "hylla". Men inget mer hände den gången. Efter denna gång har det hänt vid flera tillfällen att vi, lite på skoj, haft våra verbala jämförningar. Det hela har växt till sig under åren och till slut hamnade vi, som jag beskrev inledningsvis, med måttband i hand och skulle avgöra våran tvist.

Min man har både hört och sett oss i aktion, så att säga. Men han vill inte lägga sig i, utan tycker att vi gör som vi vill. Vill vi hålla på som vi gör/gjorde (vet som sagt inte om vi är nöjda ännu) så tänker inte han i alla fall lägga sig i.

Jag skäms lite för detta, det kan jag erkänna. Men samtidigt kan jag berätta att det var riktigt spännande när det hela hamande på sin spets. Inte för att resultatet egentligen spelade någon roll, men ändå. Kontrollmätningen skedde nämligen utan bh, men det kanske ni redan förstått.
    Jag har funderat lite på att låta er ta del av måtten, men har lite svårt att dela med mig av dessa. Inte för att jag känner er personligen, eller för att sannolikheten att vi skulle träffas personligen skulle vara speciellt hög. Men jag funderar ett tag till på det.

• Dea

Jag är personligen inte så nyfiken på de faktiska måtten. Detta är ju en strikt vetenskaplig diskussion Kanske nån plastikkrirg kunde bidra med sin expertis?
    Ändå är givetvis du, Helena sthlm, min favorit i den faktiska tävlingen...

Jag kom på att om man ska mäta med vattenmetoden på ett tillfredsställande sätt, kanske det inte är så enkelt som att bara ta ett graderat kärl. Det är säkert inte så lätt att få ner gränsen mellan bål och tutte precis på vattenytan i ett kärl som är litet nog för att det ska visa nån markant skillnad på graderingen.

Mitt nya förslag är att ett kärl som rymmer bröstet, stående i en torr långpanna fylls med så mycket vatten som det bara går utan att det rinner över. Vi talar ytspänning.

Sen när bröstet ovanifrån sänks i vattnet, rinner vattnet över, ner i långpannan, och kan därifrån hällas över i ett mindre graderat kärl för mätning.

Svar på tråden Min blivande mans syster