• Bröllopstokiig

Billig alkohol?

Jag vet att det är jättebilligt med vin, öl och sprit i Puttgarden i Tyskland på en affär som jag tror heter Bordershop. Tex skulle det kosta 120 kr för 6fl vin eller 100kr för 24*50cl öl. MEN,jag bor i Stockholm så det är väldigt långt att bila dit. Är det någon som vet om det är lika billigt i hela Tyskland och om priserna ligger på ungefär samma nivå i Danmark?

• Svar på tråden Billig alkohol?
  • Bröllopstokiig

Bea vi har ändrat oss det blir Danmark ialla fall vi drar husvagn till Helsingborg och turar över med 5 personer blev Tyskland lite väl dyrt om man skall räkna noga. Och det som ev blir över sparar vi då det blir 40 års fest några månader senare....

• Bröllopstokiig

Vi ska inte ha så mycket alkohol, så vi tjänar inte på att åka från Sthlm till Danmark el. Tyskland. Det blir billigare att handla på Systemet, man får ju mycket för de tusenlappar det kostar att åka.

• Bröllopstokiig

Vi tänkte åka med färjan från Södertälje till Rostock och om priserna är så mycket som nästan 50% lägre så vill jag lova att man tjänar på det. Jag söker nu er som varit i Rostock och kan tipsa om var man ska handla nånstans. I tidigare inlägg står det nåt om en kedja som heter "Aldi", är det nån som har ännu fler tips ? Och vad är det för typ av viner, jag menar att man vill ju inte ha några budget-viner till sitt bröllop, utan helst lite bättre viner.
    Tips mottages tacksamt !!!

• Bröllopstokiig

Det finns en riktigt bra rödvin på ALDI som heter Dornfelder och kostar ca. 2,5 Euro per flaska. Dornfelder finns också i andra affärer men är dyrare där. Vitvin finns inte (än) så bra på ALDI, då rekommenderar jag Blanchét (finns i alla andra Supermarkt), kostar ca. 3 Euro per flaska.
    På ALDI kan man också köpa sprit: Obstler, Grappa, Aquavit, Ägglikör .. kan rekommenderas.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

I Rostock finns väl Kaufland oxå om jag inte är helt fel ute och de ska oxå ha rätt hyfsade priser. Vi ska åka en sväng dit i påsk och hoppas på att få göra liknande fynd som vi gjorde på Citti utanför Lübeck i julas. Då hittade vi (tydligen rätt fin) konjak för knappt 10 DM flaskan dvs knappt 50 kr - samma sort säljs på systemet för 196!

Så visst kan man spara pengar på att handla i Tyskland. :)

Lycka till med shoppandet!

• Bröllopstokiig

utanför rostock ligger där fler stra shopping center jag rekomenderar kaufland, hasa center eller ostsee park. bor i skåne så jag åker över 5-6 ggr per år och handlar.

• Bröllopstokiig

Tjena

Jag har lite funderingar på att åka till Rostock eller Sassnitz och inhanla lite drycker. Men är det någon som vet namn och speciellt internet-adresser på ställen där man kan handla i dessa städer??
    Jag vill gärna kolla priserna innan jag åker.
    Sajter med utbudet av drycker i Rostock och Sassnitz!!!!

• Bröllopstokiig

Tjena

Jag har lite funderingar på att åka till Rostock eller Sassnitz och inhanla lite drycker. Men är det någon som vet namn och speciellt internet-adresser på ställen där man kan handla i dessa städer??
    Jag vill gärna kolla priserna innan jag åker.
    Sajter med utbudet av drycker i Rostock- och Sassnitz butiker!!!!

• Meddelande borttaget
  • Bröllopstokiig

Hej jag bor i Göteborg och jag har hört talas om bussresor in över Tyska gränsen och tillbaka samma dag detta kunde kanske vara lönande för nära hundra mils bilkörning + färjebiljetter slutar ju naturligtvis på katastrofkontot med gällande tullregler men det är lögn i h....... att jag hittar bussrackarn.

• Bröllopstokiig

det är nog lite dåligt mer hemsidor för affärerna i rostock och sassnitz har faktist inte hittat nån alls. men affärerna heter real och familia o dom är mer som ica maxi eller coop forum men billigare.

vad de gäller bussresor så finns de gott om adresser till olika bussbolag de e bara och söka

Svar på tråden Billig alkohol?