• Bröllopstokiig

Billig alkohol?

Jag vet att det är jättebilligt med vin, öl och sprit i Puttgarden i Tyskland på en affär som jag tror heter Bordershop. Tex skulle det kosta 120 kr för 6fl vin eller 100kr för 24*50cl öl. MEN,jag bor i Stockholm så det är väldigt långt att bila dit. Är det någon som vet om det är lika billigt i hela Tyskland och om priserna ligger på ungefär samma nivå i Danmark?

• Svar på tråden Billig alkohol?
  • Bröllopstokiig

Om du tycker det är ok att ta dig ner till Danmark, så tycker jag att du ska fortsätta ner till Tyskland (du kommer att tjäna på det!)
    Jag tycker att priset i Danmark är en bra bit högre än i Tyskland. Det finns en affär som heter "Aldi" i Tyskland som har flaskvin från 15:- och tetra pack vin för 8:- litern. Aldi finns bla i Rostock.

• Bröllopstokiig

Aldi finns också i Danmark, men pga att Danmark har högre moms på alkohol än vad Tyskland har så är det billigare i Tyskland.

Efter svenska statens prisnedsättning på vinet och kronans fall så kan det i många fall bli en dyrare affär just nu att köpa vin/sprit i Danmark med svensk inkomst.

Men det var en här som tipsade om att be bekanta köpa sprit varje gång de reser någonstans - det är en utmärkt idé!
    Vi har sparat en massa sprit och vin vi fick/köpte medans vi bodde i Danmark. Sen har vi bett min mamma (som reser mycket i jobbet) att köpa med sig en liter varje gång hon är ute och reser)

• Bröllopstokiig

Tjena alla glada med människor!
    Skulle någon utav alla er kunna sälja endel till mig? För jag kommer lixom inte iväg till Tyskland nu.
    Så om någon är intresserad maila mig på ventilen@swipnet.se
    Mvh J

• Bröllopstokiig

För er som bor i Sthlm och vill åka till Tyskland ska Superfast Ferries börja med resor med färja från Södertälje-Rostock nu i januari. Kolla www.superfast.com eller 08-556 320 50 m-f 8.30-17.

Vi var i Estland för ett år sedan och det var bra priser där, typ hälften jämfört med Sverige. Inhemsk sprit var billig, importerad sprit ungefär samma pris som taxfree (färjan), öl var billigare i land än på färjan, jättegod rysk champagne var också billig i land och hyffsad på färjan. Kolla priserna i taxfree på båten först, ni kan alltid handla där på vägen tillbaka. Dock får man inte ta in så mycket eftersom Estland är inte med i EU.

• Bröllopstokiig

Vi tänker ta sommarsemestern i Trelleborg och campa på någon av campingarna ca 2 veckor och ta bilen över till Tyskland och inhandla vårt alkoholhaltiga till brölloppet det blir en två flugor i smäll semester. Fick i dag mycket inf från turistbyrån som jag beställde igår skall läsa tabeller och kolla tider priser på färjor mm

• Bröllopstokiig

Det är billigare att köpa på systemet i Sverige, så slipper man krångel och broavgifter osv. Dessutom köper dom ju tillbaka det man inte behöver.

• Bröllopstokiig

har du nån gång varit i tyskland bea????

Svar på tråden Billig alkohol?