• Bröllopstokiig

Billig alkohol?

Jag vet att det är jättebilligt med vin, öl och sprit i Puttgarden i Tyskland på en affär som jag tror heter Bordershop. Tex skulle det kosta 120 kr för 6fl vin eller 100kr för 24*50cl öl. MEN,jag bor i Stockholm så det är väldigt långt att bila dit. Är det någon som vet om det är lika billigt i hela Tyskland och om priserna ligger på ungefär samma nivå i Danmark?

• Svar på tråden Billig alkohol?
  • Bröllopstokiig

Hej Julia!
    På restauranger får man inte ha med egen vin/sprit eftersom de har egna tillstånd. Vi abonnerar en festvåning som en kock har. Det blir alltså slutet sällskap i festvåning, och då får man ha eget med!
    Hoppas det var förklaring nog....
    Soffi

• Bröllopstokiig

Tack Soffi.
    Jag har ocksa hort att man kan ha med egen alkohol om man betalar en "korkavgift", men kanske accepterar inte alla restauranger detta?

• Bröllopstokiig

Julia, det stämmer att vissa ställen tillåter att man har eget alkohol som serveras mot "korkavgift" mes som du själv nämner, alla tillåter inte det. Jag har frågat och i de flesta fall har det varit nej.

• Bröllopstokiig

Jag har fått uppfattningen att korkavgift är ett gammalt fenomen och att om ställen med tillstånd gör på detta sätt kan de bli av med sina tillstånd. Det svaret har jag fått från de ställen jag frågat på.

• Bröllopstokiig

Hej!! Har själv fixat det så med alkoholen (spiten ej vinet) att jag har en stående beställning hos min bror på en liter sprit varje gång han skall på tjänsteresa utomlands. Du kanske känner någon som ofta åker utomlands som kan hjälpa dig, någon kompis?! Vad vet jag...
    Ha det gott, Asil

• Bröllopstokiig

Är det någon som vet alkoholpriserna i Estland? Det slog mig att många nog har närmare dit.

• Bröllopstokiig

Hej
    Om du i Danmark inte kjøper Carlsberg och Tuborg, men dom billigare øl, koster de bara
    kring dkr. 65 -69 for 30 stk...
    hej från Danmark

• Bröllopstokiig

köp alldrig öl i norge för det är svinnnnnnnn dyrt, åk till fredrikshamn dom har ofta REA.
    M.V.H. /janne

• Bröllopstokiig

Spriten är jättebillig i Estland men
    jag skulle inte våga köpa sprit i Estland efter den senaste tidens dödsfall pga Metanol förgiftning

• Bröllopstokiig

är det nån som vet en hemsida till puttgarden??(border shop)
    med priser m.m

Svar på tråden Billig alkohol?