• Bröllopstokiig

Billig alkohol?

Jag vet att det är jättebilligt med vin, öl och sprit i Puttgarden i Tyskland på en affär som jag tror heter Bordershop. Tex skulle det kosta 120 kr för 6fl vin eller 100kr för 24*50cl öl. MEN,jag bor i Stockholm så det är väldigt långt att bila dit. Är det någon som vet om det är lika billigt i hela Tyskland och om priserna ligger på ungefär samma nivå i Danmark?

• Svar på tråden Billig alkohol?
  • Bröllopstokiig

Jag var nyligen i Puttgarten och handlade. Bor i Trollhättan så det är en bit, men det var det allt värt.
    Skall i veckan åka över till Sassnitz och Rostock. Har hört att det är ändå billigare där.
    I Danmark är det billigt jämfört med här hemma men inte alls så som i Tyskland.
    Jag skriver igen när jag har varit i Tyskland och vet vad det kostar.

• Bröllopstokiig

Hej!
    Danmark är generellt sett dyrare än Tyskland, men ändå billigare än Sverige.
    Bordershopen i Puttgarden håller högre priser än om du åker in på en vanlig stormarknad var som helst i Tyskland. Vi har varit i Puttgarden, Rostock och Sassnitz. Har du tid och möjlighet så är nog de sistnämnda bättre... Tänk på att de inte alltid tar visa-kort.... (Undantag bordershopen!)
    Man kan hålla räkning på vad man plockar i vagnen, så kan man gå & ta ut pengar i bankomat innan man går ut genom kassan.
    Soffi

• Bröllopstokiig

Hej!

Soffi, har du något förslag på var som är bäst att handla. Sassnitz, Bergen eller Rostock?
    Åker på onsdag.

• Bröllopstokiig

Hej Jeanette!
    Prismässigt är nog Rostock och Sassnitz ungefär likvärdiga! Kolla pris/tider på färjorna... Stormarknaden var lättare att hitta i Rostock, och dessutom närmre att köra! Rostock är en dessutom en jättemysig stad att köra in i och t ex äta lunch om man har lite tid över... Senast vi var i Rostock och handlade så tog de inte kort... men det gjorde de i Sassnitz... men det kan ju ha ändrats!
    Det blir en tuff heldagsutflykt (speciellt om du bor i Trollhättan....!!), ni kanske kan kolla om det finns nåt billigt hotellpaket, så kan ni göra mini-semester av det!?
    Hör av dig om du ha fler frågor!
    Soffi
    PS vi har köpt ett rött vin som heter JP Cheney, som även finns på systemet (56 som kostar drygt 4 d-mark. Klart prisvärt!!
    DS

• Bröllopstokiig

Soffi, tack för tipsen.
    Åker redan idag tisdag och tar in på vandrarhem i Trelleborg över natten innan vi åker över.

• Bröllopstokiig

Hej igen!
    Är hemma igen. Har kört hela natten och känner oss rätt trötta nu.
    Vi hamnade i Rostock. Har bl.a. köpt både vita och röda flaskor JP Chenet, kostar endast 21:- st. Dessutom en väldig trevlig flaska att ställa fram.
    24 burkar öl för dryga 50-lappen, Whiskey för 60:-.
    Det är klart att ska man räkna in vad båtresan och bensinen kostar så tjänar man inte speciellt mycket, men har fått en sommarutflykt på köpet. Mina döttrar fick köpt en del "fräcka" kläder som inte finns här hemma.
    Ha det bra alla tjejer!

• Bröllopstokiig

Halloj!
    Kul att höra att det har gått bra!
    JP:n är kanon, skoj att ni köpte den!

Soffi

• Bröllopstokiig

Är det någon som vet om alkoholhaltiga drycker är billigare i Tyskland än i Holland?

• Bröllopstokiig

Vet inte exakt, men jag tycker nog att det är rätt billigt med alkohol i Holland också.

• Bröllopstokiig

Kanske en dum fraga. Men ni som diskuterar alkoholpriser, hyr ni en festlokal och fixar middagen sjalva? For vad jag har forstatt far man sallan sjalv sta for alkohol da man ar pa sk restaurang, dvs star de for maten star de ocksa for drycken. Har jag missforstatt detta?

Svar på tråden Billig alkohol?