• Äldre 12 Oct 20:04
    102555 visningar
    323 svar
    323
    102555

    Bröllop 2017, vilka mer?

    Nu är det bestämt. Vi ska gifta oss, och idag bokade vi kyrkan. Den 8:e juli 2017 smäller det. Vi är väldigt tidigt ute, men vi ville gärna ha det datumet och en speciell kyrka, så lika bra. Vi skulle gift oss för 1 år sedan, men så fick vi barn och tiden har försvunnit. Och 2016 börjar jag plugga, så då slipper allt komma på en gång =)
    Är det några mer som ska gifta sig år 2017 här?
    Vi har bestämt budget, tema och jag har redan börjat köpa dekorationer, och kolla på klänningar ;)

  • Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?
  • Äldre 18 Aug 22:15
    idaa87 skrev 2016-08-17 09:13:48 följande:

    Lalaaa:

    Kul vi har samma datum! :)

    Ja visst känns det verkligt? Hur går det för er med planeringen? Har ni satt något färgtema?

    Vi har varit förlovade i ett år i september.

    Min blivande man friade till mig samma dag som vi fick tillträde till vårt hus. Det hade han planerat länge (jag hade ingen aning alls). Vi hade bestämt att efter alla papper hos mäklaren var skrivna och när vi hade fått nycklarna så skulle vi, bara vi, åka till huset för första gången och öppna dörren tillsammans.

    När vi kommer in i hallen så berättar han hur mycket han älskar mig, hur mycket jag betyder för honom och nu har vi allt, eller... nästan allt. Och går då ner på ett knä i hallen och friar med ringar och hela köret.

    Jag störtgrinade och sa ja typ hundra gånger!

    Dagen efter gick flyttlasset där släkt och vänner hjälpte till. På kvällen grillade vi allihopa så det blev då en kombinerad inflyttningsfest/förlovningsfest.

    Hur länge har ni varit förlovade?


    Vi har bestämt färgtema, det blir ljus ljus rosa, ljus lila och vitt =) har ni bestämt färgtema?

    Annars går det bra har bokat kyrka, fest lokal som kommer att vara vid en fin resturang här vart vi bor och själva middagen kommer vi att ha i restaurangen =) utöver det så har vi planerat gästlistan och jag har googlat på blommor, klänningar och alla möjliga sorters dekorationer =) hur går det med planeringen för er?

    Vi har varit förlovade sedan min födelsedag den 30 juli så inte så länge ännu men pratat länge om att gifta oss =) min sambo överraskade mig med att gå ner på knä med ett stort fång rosor när jag kom hem från en kompisresa
  • Äldre 19 Aug 08:00

    Vi har planerat det mesta av bröllopet lite i teorin redan. Vårt datum är satt till 29 juli 2017 så vi känner oss inte så stressade med att dra igång med all definitiv planering redan nu, troligen kommer vi ändra oss på vägen iaf. Men lokal och kyrka är i alla fall bokat, näbbarna, best man och toastmaster satt samt save-the-date utskickat till de inbjudna som står oss närmst.

    Nästa steg som är inplanerat är tygshoppning på sportlovet (min mamma ska sy både brudklänningen och näbbarnas klänningar) så innan dess får jag beställa he mönstret bara.

    Har ett huvudbry med färgerna och blommorna men det ska nog lösa sig tids nog. Vi hade först tänkt beställa inbjudningskorten och sen göra programmen och festhäftena själva men tror nästan det lutar åt att göra allt själv ändå. Så kan man hålla samma linje och design på allt och förhoppningsvis komma undan billigare med.

    Vi blir ungefär 60 pers så sitter också och klurar på hur man kan göra bröllopsfesten lite speciell, inte bara för oss utan gästerna med.

  • Äldre 19 Aug 22:23
    Lalaaa skrev 2016-08-18 22:15:02 följande:

    Vi har bestämt färgtema, det blir ljus ljus rosa, ljus lila och vitt =) har ni bestämt färgtema?

    Annars går det bra har bokat kyrka, fest lokal som kommer att vara vid en fin resturang här vart vi bor och själva middagen kommer vi att ha i restaurangen =) utöver det så har vi planerat gästlistan och jag har googlat på blommor, klänningar och alla möjliga sorters dekorationer =) hur går det med planeringen för er?

    Vi har varit förlovade sedan min födelsedag den 30 juli så inte så länge ännu men pratat länge om att gifta oss =) min sambo överraskade mig med att gå ner på knä med ett stort fång rosor när jag kom hem från en kompisresa


    Låter jättefint! Ja, vi kommer ha guld och vitt. Tärnans klänning i guld, vita linnedukar, bordslöpare i guld, namnskyltar i vitt och guld, rosenblad i guld, grafisk profil i vitt och guld, pompoms i guld osv :)

    Gud vad härligt då är ni verkligen igång :)

    Jag har listor och bilder i hela mobilen på grejer. Haha.

    Vi har bokat festlokal, kyrka, fotograf, tärna, hennes kläder, utsett toastmasters men inte frågat dem än, konditor, satt gästlista, catering med personal, tittat på offerter från tryckerier för trycksakerna, fixat solist till kyrkan; bestämt ring, tittat på allt pynt och lullull till kyrkan och festlokalen, bokat transport från kyrkan till festen och ikväll bokades frisör och make up artist som kommer hem hit på dagen och fixar både mig och tärnan. Känns toppen! :)

    Näven åhh vilket frieri!!! Hade du det på känn att det var på gång eller blev du helt förvånad? Har ni varit ihop länge? :)

    Ska du ha tärna?
  • Äldre 19 Aug 22:42
    idaa87 skrev 2016-08-19 22:23:45 följande:

    Låter jättefint! Ja, vi kommer ha guld och vitt. Tärnans klänning i guld, vita linnedukar, bordslöpare i guld, namnskyltar i vitt och guld, rosenblad i guld, grafisk profil i vitt och guld, pompoms i guld osv :)

    Gud vad härligt då är ni verkligen igång :)

    Jag har listor och bilder i hela mobilen på grejer. Haha.

    Vi har bokat festlokal, kyrka, fotograf, tärna, hennes kläder, utsett toastmasters men inte frågat dem än, konditor, satt gästlista, catering med personal, tittat på offerter från tryckerier för trycksakerna, fixat solist till kyrkan; bestämt ring, tittat på allt pynt och lullull till kyrkan och festlokalen, bokat transport från kyrkan till festen och ikväll bokades frisör och make up artist som kommer hem hit på dagen och fixar både mig och tärnan. Känns toppen! :)

    Näven åhh vilket frieri!!! Hade du det på känn att det var på gång eller blev du helt förvånad? Har ni varit ihop länge? :)

    Ska du ha tärna?


    idaa87 skrev 2016-08-19 22:23:45 följande:

    Låter jättefint! Ja, vi kommer ha guld och vitt. Tärnans klänning i guld, vita linnedukar, bordslöpare i guld, namnskyltar i vitt och guld, rosenblad i guld, grafisk profil i vitt och guld, pompoms i guld osv :)

    Gud vad härligt då är ni verkligen igång :)

    Jag har listor och bilder i hela mobilen på grejer. Haha.

    Vi har bokat festlokal, kyrka, fotograf, tärna, hennes kläder, utsett toastmasters men inte frågat dem än, konditor, satt gästlista, catering med personal, tittat på offerter från tryckerier för trycksakerna, fixat solist till kyrkan; bestämt ring, tittat på allt pynt och lullull till kyrkan och festlokalen, bokat transport från kyrkan till festen och ikväll bokades frisör och make up artist som kommer hem hit på dagen och fixar både mig och tärnan. Känns toppen! :)

    Näven åhh vilket frieri!!! Hade du det på känn att det var på gång eller blev du helt förvånad? Har ni varit ihop länge? :)

    Ska du ha tärna?


    Oj ja ni är också verkligen igång men det är roligt och planera och drömma om hur man vill ha det =)

    Hade nog på känn att det var pågång men vart väldigt överraskad när det väl hände ändå =)

    Jag har också listor och bilder i telefonen och har börjat överanvända pinterest hela tiden =) vi ska göra pompoms i lila rosa och vitt tänkte vi, såg att du skulle göra det också =)

    Jo jag ska ha en tärna och hon är redan medveten om det =) idag tog vi en slödag framför say yes to the dress på tlc med kaffe och kladdkaka för att få inspiration till klänningen =)

    Vi har varit tillsammans 2,5 år och bott tillsammans snart 2 av dem åren =)

    Hur länge har ni varit tillsammans?
  • Äldre 19 Aug 23:52
    Lalaaa skrev 2016-08-19 22:42:16 följande:

    Oj ja ni är också verkligen igång men det är roligt och planera och drömma om hur man vill ha det =)

    Hade nog på känn att det var pågång men vart väldigt överraskad när det väl hände ändå =)

    Jag har också listor och bilder i telefonen och har börjat överanvända pinterest hela tiden =) vi ska göra pompoms i lila rosa och vitt tänkte vi, såg att du skulle göra det också =)

    Jo jag ska ha en tärna och hon är redan medveten om det =) idag tog vi en slödag framför say yes to the dress på tlc med kaffe och kladdkaka för att få inspiration till klänningen =)

    Vi har varit tillsammans 2,5 år och bott tillsammans snart 2 av dem åren =)

    Hur länge har ni varit tillsammans?


    Ja visst är det roligt? Jag tycker att det är såå kul att planera, sitta med listor, titta på grejer osv :)

    Gud så roligt med frieriet :)

    Pompoms är fint! Ska köpa flera stycken i olika storlekar.

    Åh det lät som en underbar slödag! Min tärna fick ett armband med en berlock som det står TÄRNA på och ett brev från mig.

    Ikväll skrevs vi med varandra där hon är såå peppad vilket känns superkul!

    Vi har varit tillsammans i 2 år och bott ihop sen typ dag 1. Köpte hus för elva månader sen och få friade han på tillträdesdagen till huset.<3

    Vad tycker du är det svåraste med planeringen? Eller något med själva bröllopet?
  • Äldre 20 Aug 00:12
    idaa87 skrev 2016-08-19 23:52:01 följande:

    Ja visst är det roligt? Jag tycker att det är såå kul att planera, sitta med listor, titta på grejer osv :)

    Gud så roligt med frieriet :)

    Pompoms är fint! Ska köpa flera stycken i olika storlekar.

    Åh det lät som en underbar slödag! Min tärna fick ett armband med en berlock som det står TÄRNA på och ett brev från mig.

    Ikväll skrevs vi med varandra där hon är såå peppad vilket känns superkul!

    Vi har varit tillsammans i 2 år och bott ihop sen typ dag 1. Köpte hus för elva månader sen och få friade han på tillträdesdagen till huset.<3

    Vad tycker du är det svåraste med planeringen? Eller något med själva bröllopet?


    Ja verkligen roligt kan sitta i timmar och titta på olika saker och bilder =)

    Ja jag tycker det är jätte fint med pompoms och jag tänkte göra egna i olika storlekar, beställt papper till det nu i veckan =)

    Erat frieri låter inte dåligt det heller =) vad rolig start i det nya huset =)

    Oj det svåraste är nog att jag får beslutsångest när jag måste välja vissa grejer men än så länge tycker jag bara att det är roligt och inte jobbigt men ska kolla på olika alternativ för att fixa håret nästa vecka och det är svårt vilken frisör man ska välja när det finns flera som är super duktiga =) vad tycker du är svårast?

    Kom på någonting roligt bu när jag såg ditt namn förresten ( för antar att du heter Ida) jag heter också Ida =P
  • Äldre 20 Aug 21:49
    Lalaaa skrev 2016-08-20 00:12:05 följande:

    Ja verkligen roligt kan sitta i timmar och titta på olika saker och bilder =)

    Ja jag tycker det är jätte fint med pompoms och jag tänkte göra egna i olika storlekar, beställt papper till det nu i veckan =)

    Erat frieri låter inte dåligt det heller =) vad rolig start i det nya huset =)

    Oj det svåraste är nog att jag får beslutsångest när jag måste välja vissa grejer men än så länge tycker jag bara att det är roligt och inte jobbigt men ska kolla på olika alternativ för att fixa håret nästa vecka och det är svårt vilken frisör man ska välja när det finns flera som är super duktiga =) vad tycker du är svårast?

    Kom på någonting roligt bu när jag såg ditt namn förresten ( för antar att du heter Ida) jag heter också Ida =P


    Samma här! Sitter och tittar på bilder, får inspo, tittar på filmklipp, tar skärmdumpar, lägger noteringar i anteckningar med mera. Så kul! :)

    Vad duktig du är som tänker göra egna. Vi köper färdiga. Hehe

    Det var ett fint frieri. Blev så förvånad. Hade inte alls väntat mig det. Vi hade bestämt att efter alla papper var skrivna och när vi hade fått nycklarna skulle vi åka till huset bara vi två för att öppna dörren. där i hallen får jag den finaste kärleksförklaringen jag någonsin har fått och så säger han. "Nu har vi allt, eller... nästan allt" och går ner på knä och friar med ringar. Gud vad jag grinade. Sa ja typ 100 gånger :)

    Åh frisör och make up har varit den största pucken hittills för mig. Jag vill ha en och samma person som gör hår och smink och att den personen kommer hit. Har pratat och mailat med flera salonger men de gör antingen bara hår eller både och men att man får komma till dem.

    Sen helt plötsligt kom sambon på att hans avlägsna kusin är frisör och make up artist. Har pratat med henne och hon gör hår och smink på mig och min tärna + att hon kommer hit på bröllopsdagen + att hon o jag träffas innan för att göra provuppsättningar och provsminkning. Såå glad!

    Svårast är annars att jag typ vill köpa alla grejer nu, börja provduka typ. Haha. Fast det är elva månader till bröllopet.

    Ja, jag heter också Ida. Vad kul! :)

    Har du börjat titta på klänning? Eller har du köpt? Eller ska du hyra?
  • Äldre 21 Aug 12:15
    idaa87 skrev 2016-08-20 21:49:49 följande:
    Samma här! Sitter och tittar på bilder, får inspo, tittar på filmklipp, tar skärmdumpar, lägger noteringar i anteckningar med mera. Så kul! :)

    Vad duktig du är som tänker göra egna. Vi köper färdiga. Hehe

    Det var ett fint frieri. Blev så förvånad. Hade inte alls väntat mig det. Vi hade bestämt att efter alla papper var skrivna och när vi hade fått nycklarna skulle vi åka till huset bara vi två för att öppna dörren. där i hallen får jag den finaste kärleksförklaringen jag någonsin har fått och så säger han. "Nu har vi allt, eller... nästan allt" och går ner på knä och friar med ringar. Gud vad jag grinade. Sa ja typ 100 gånger :)

    Åh frisör och make up har varit den största pucken hittills för mig. Jag vill ha en och samma person som gör hår och smink och att den personen kommer hit. Har pratat och mailat med flera salonger men de gör antingen bara hår eller både och men att man får komma till dem.

    Sen helt plötsligt kom sambon på att hans avlägsna kusin är frisör och make up artist. Har pratat med henne och hon gör hår och smink på mig och min tärna + att hon kommer hit på bröllopsdagen + att hon o jag träffas innan för att göra provuppsättningar och provsminkning. Såå glad!

    Svårast är annars att jag typ vill köpa alla grejer nu, börja provduka typ. Haha. Fast det är elva månader till bröllopet.

    Ja, jag heter också Ida. Vad kul! :)

    Har du börjat titta på klänning? Eller har du köpt? Eller ska du hyra?
    ja men det tror jag dem flesta gör =) kollar på bilder och så =)

    jag ville göra egna för att jag vill ha jättemånga och det skulle bli så fruktansvärt dyrt att köpa men skulle jag inte ha så månjga så skulle jag nog köpt istället =) men ska snart börja vika dom för att ha nånting att sysselsätta mig med, väntar bara på att allt papper ska komma.

    ja det låter verkligen jätte gulligt hur han friade och jag förstår om du grinade och sa ja om och om igen =)

    ååh vad smidigt med en släkting som kan göra sådant =) själv ska jag fixa håret hos nån av frisörerna här i stan (inte bestämt mig än vem jag vill göra hos) och min kusin är make up artist så ska fråga henne om hon vill fixa sminket på mig och tärnan =)

    jaa men jag är likadan, vill prova sätta fram allt o se hur allt kommer bli men det är ju länge kvar =)

    har börjat titta på olika klänningar mest för att få se lite vilken modell jag vill ha och om det ska vara spets eller utan, axelband eller utan och så =)
    det finns inte någon affär som säljer sådant här vart jag bor så jag o sambon + tärnan och hennes sambo ska åka till vintern och bo på hotell en natt och så i en stad en bit härifrån vart dem har en stor bröllops affär.
    ska köpa kostym åt sambon och klänning åt mig då =)

    hur tänker du med klänning? har du köpt eller ska köpa eller hyra? =)
  • Äldre 21 Aug 15:23
    Aug17 skrev 2016-08-18 10:14:45 följande:

    Toppen, då ska jag gå in och kolla där!

    Vad hade vi blivande brudar gjort utan Pinterest?! Det är ju the best ever!

    Har du några bra tips på amerikanska forum? Jag har bott i USA och har en hel del gäster därifrån så det vore kul att få lite inspiration därifrån också!

    Än så länge så har vi bokat lokal och vigselförrättare. Vi har även bestämt färgtema, lila/silvergrått typ och en del av dekorationerna. Vi ska inte gifta oss i kyrkan, utan kommer troligtvis gifta oss utanför vår lokal som ligger väldigt fint vid vattnet. Då jag är uppvuxen vid Göta Kanal så va vår första tanke att gifta oss på en av passagerarbåtarna som går där, men det går inte få ihop det med tiden eftersom de har sina vanliga turer också.

    Så antigen blir vigseln där festen är eller vid något fint ställe i närheten.

    Vi har en nära vän som ska viga oss! Det känns jättekul att han ville! Sen har jag en vän som ska sminka mig, och min mamma är frisör så hon fixar håret. En annan vän är fotograf så han fotar! Känns roligt att engagera vänner och familj!

    Vi ska iväg och kolla lokalen igen om ett par helger, känns som vi behöver göra det nu så att vi kan spika en del idéer till dekorationerna. Ska troligtvis göra lite DIY så jag vill komma igång så fort som möjligt.

    Hur långt har ni kommit i er planering?


    Men åh vad härligt med så många som kan hjälpa till och det blir mycket billigare =)

    Weddingbee är den som är bäst tycker jag.. vart i USA bodde du? Jag var au pair i Chicago för några år sen.

    Åh använder pinterest till allt.. vi ska nog ha lite country garden tema i en lada =) älskar lila!
  • Äldre 22 Aug 10:42
    Lalaaa skrev 2016-08-21 12:15:50 följande:

    ja men det tror jag dem flesta gör =) kollar på bilder och så =)

    jag ville göra egna för att jag vill ha jättemånga och det skulle bli så fruktansvärt dyrt att köpa men skulle jag inte ha så månjga så skulle jag nog köpt istället =) men ska snart börja vika dom för att ha nånting att sysselsätta mig med, väntar bara på att allt papper ska komma.

    ja det låter verkligen jätte gulligt hur han friade och jag förstår om du grinade och sa ja om och om igen =)

    ååh vad smidigt med en släkting som kan göra sådant =) själv ska jag fixa håret hos nån av frisörerna här i stan (inte bestämt mig än vem jag vill göra hos) och min kusin är make up artist så ska fråga henne om hon vill fixa sminket på mig och tärnan =)

    jaa men jag är likadan, vill prova sätta fram allt o se hur allt kommer bli men det är ju länge kvar =)

    har börjat titta på olika klänningar mest för att få se lite vilken modell jag vill ha och om det ska vara spets eller utan, axelband eller utan och så =)

    det finns inte någon affär som säljer sådant här vart jag bor så jag o sambon + tärnan och hennes sambo ska åka till vintern och bo på hotell en natt och så i en stad en bit härifrån vart dem har en stor bröllops affär.

    ska köpa kostym åt sambon och klänning åt mig då =)

    hur tänker du med klänning? har du köpt eller ska köpa eller hyra? =)


    Tycker att det låter jätteduktigt att göra egna. Smart också om du ska ha många.

    Ja! Supersmidigt! Känns toppen! Annars hade det blivit någon frisör och det hade säkert blivit toppen det med men nu kommer hon hem till oss och det blir inte alls lika dyrt.

    Vilken mysig aktivitet att ni ska åka och bo på hotell! :) jag har precis som du börjat titta på bilder och har nog en ganska klar bild över vad jag vill ha. Sen efter jul och nyår så kommer jag och min tärna att köpa klänning. Min blivande får se klänningen på bröllopsdagen :) och även jag får se han på bröllopsdagen. Vet inte alls om han kommer ha smoking eller kostym. Det blir en överraskning. Väldigt spännande! :)
Svar på tråden Bröllop 2017, vilka mer?