• mrslovas

brudklänning för 399kr?!?? var ärliga!

Hej! Ny här så har ingen större koll. Men tänkte höra med er - duger verkligen en klänning på sin stora dag för endast 399kr från Nelly.
    Jag tycker den är fin och 'släpet' ger absolut ett fint intryck och sticker ut från vanliga sommarklänningar.
    Hittade även en mer elegantare klänning från zalando men den är helt borta nu tyvärr
    Skriv gärna era ärliga kommentarer. Vill höra av er NU, inte av gästerna sen :-P!!!!

Här kan ni se klänningen och även en CatWalk: nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/john-zack-911/lace-v-back-chiffon-high-low-dress-911184-1

• Svar på tråden brudklänning för 399kr?!?? var ärliga!
  • Chicita
    Helenis skrev 2014-04-18 23:16:03 följande:

Trådstartaren ville ha ärliga svar om vad vi som läser tycker, så varför detta ifrågasättande? Hon ville ha ärliga svar så det var det jag gav.. skrev också tydligt att det var jag som tyckte så, inte att det var så.. suck..

Jag tycker den var för naken och sexig för ett kyrkbröllop och det är min ärliga åsikt andra har rätt till sin.

??? Är de nakna under tycker jag inte det passar, men gissar att så inte är fallet. Vad har skinnväst med saken att göra?? Och är du ens intresserad av vad jag tycker?
    Onödigt inlägg av dig.. är redigt trött på allt dömande..

En männsika frågar efter ärliga svar av vad vi tycker och alla tycker olika. Hon ville ju ha ärliga svar. Jag fattar inte varför man inte kan yttra sig när det efterfrågas utan att ha en svärm av kritiker och negativa kommentarer på halsen...

Du skrev "som andra tidigare nämnt" - så då verkar det ju som att det är fler som tycker samma. Inte enbart din egen åsikt.

För mig kändes det som att du la ord och åsikter i min mun, åsikter jag inte håller med om - eftersom jag väl var den enda som inte tidigare enbart lovordat klänningen.

Hur övriga tolkade det du skrev kan jag inte svara för dock

• teres77

Jättesöt klänning! Så länge du känner dig fin i den så är den fin nog... Priset har mindre betydelse. Min första brudklänning (gifte mig med min sons pappa -03) var en superenkel klänning från TopShop för 499:-, jag kände mig som en prinsessa den dagen! 

Den här gången blir det en mer traditionell brudklänning, eftersom min smak har ändrats med tiden. Då var det rätt med en enkel och jag ångrar det inte en sekund! 

• daniiel
    Helenis skrev 2014-04-18 23:16:03 följande:

Trådstartaren ville ha ärliga svar om vad vi som läser tycker, så varför detta ifrågasättande? Hon ville ha ärliga svar så det var det jag gav.. skrev också tydligt att det var jag som tyckte så, inte att det var så.. suck..

Jag tycker den var för naken och sexig för ett kyrkbröllop och det är min ärliga åsikt andra har rätt till sin.

??? Är de nakna under tycker jag inte det passar, men gissar att så inte är fallet. Vad har skinnväst med saken att göra?? Och är du ens intresserad av vad jag tycker?
    Onödigt inlägg av dig.. är redigt trött på allt dömande..

En männsika frågar efter ärliga svar av vad vi tycker och alla tycker olika. Hon ville ju ha ärliga svar. Jag fattar inte varför man inte kan yttra sig när det efterfrågas utan att ha en svärm av kritiker och negativa kommentarer på halsen...
    Vad tråkigt att du tolkade min fråga så, som att jag inte tyckte att du hade rätt att uttrycka din åsikt och att den var negativ, för det var inte alls menat så. Jag var rent bara nyfiken på vad det var med klänningen som gjorde att du inte ansåg att den passade ett kyrkbröllop. För även om man är ärlig och säger som man tycker, så kan det ju vara intressant att föra en diskussion kring det och ibland kan ju andra vara intresserade av att veta varför man tycker och tänker som man gör. Ofta det som är gruden till ett levande och intressant forum ;)

Jag tycker väl inte riktigt heller att det var en svärm av kritiker eller att det var många som dömde dig, alls.
  • mrslovas

Håller helt med! - jag undrade också över själva handledninge till VARFÖR den ej passar i kyrkan?

Är det för att den visar benen? Har funderat kring detta nu efteråt

Och nu funderar jag på en lång klänning istället.

Hehe får se vad de blir

• Nyfiken gul , nu fru

Det går utmärkt att ha den i kyrkan!  Jag sjunger i kyrkokör och jobbar delvis i kyrkan och jag har sett alla möjliga varianter på klädsel på brudar och till och med en tjej som gifte sig i hotpants i läder och korsettliv. Gick bra det med.

• Maj12

Glömde ju säga....

mrslovas: jag tycker klänningen du tittar på är jättefin och att den passar till ett kyrkbröllop.

• CoG

Det finns många som bär kort brudklänning då de gifter sig, särskilt på sommaren.

Och det gör ingen skillnad om det är borgeligt eller kyrkligt

• Euphoriaa

Super fin klänning, tycker absolut att du kan ha den på din dag :)

Sen om den kostar 100kr eller 20000kr kvittar så länge du känner att den känns rätt. Tillägger att du absolut kan ha den i kyrkan :)

• Helenis
    daniiel skrev 2014-04-20 04:02:12 följande:
    Vad tråkigt att du tolkade min fråga så, som att jag inte tyckte att du hade rätt att uttrycka din åsikt och att den var negativ,
    Det var inte din fråga jag reagerade på, utan mer Marias (som för övrigt var riktigt dum och irrelevant).. så ingen fara alls.

Chicita, jag la inga ord i din mun.. bara utryckte min åsikt eftersom det var det som efterfrågades och råkade hålla med dig på en punkt.
    Det var enklare att bara skriva "som andra tidigare nämnt" (inga namn nämnds fö) då jag inte har tid att skriva långa debatter.. mitt bröllop är om fyra dagar.. så har inte tid för tjafs.. :P
  • Milli

Tycker inte heller att de är priset som spelar någon roll så länge man själv är nöjd.. Jag köpte min klänning helt ny med underkjol och frakt och betalade 610kr (hamnade inte i tullen) och jag tror inte de är många som lyckas gissa att den var sååå billig ;)

• Chicita
    Helenis skrev 2014-04-22 00:47:44 följande:
    Chicita, jag la inga ord i din mun.. bara utryckte min åsikt eftersom det var det som efterfrågades och råkade hålla med dig på en punkt.
    Det var enklare att bara skriva "som andra tidigare nämnt" (inga namn nämnds fö) då jag inte har tid att skriva långa debatter.. mitt bröllop är om fyra dagar.. så har inte tid för tjafs.. :P

Fast tänk vilken tid och energi du hade sparat om du hade lagt ner lite tid på formuleringen och förklarat dig lite bättre på en gång ;) 

Nu talade jag bara om hur det kändes för mig.
    Du menade säkert inte att få mig att känna så, men det var så jag uppfattade det.
    Precis som du uppfattade att du blev attackerad när du fick din åsikt lite ifrågasatt...

Det skrivna ordet är inte alltid så lätt att tolka

Svar på tråden brudklänning för 399kr?!?? var ärliga!