• mrslovas

brudklänning för 399kr?!?? var ärliga!

Hej! Ny här så har ingen större koll. Men tänkte höra med er - duger verkligen en klänning på sin stora dag för endast 399kr från Nelly.
    Jag tycker den är fin och 'släpet' ger absolut ett fint intryck och sticker ut från vanliga sommarklänningar.
    Hittade även en mer elegantare klänning från zalando men den är helt borta nu tyvärr
    Skriv gärna era ärliga kommentarer. Vill höra av er NU, inte av gästerna sen :-P!!!!

Här kan ni se klänningen och även en CatWalk: nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/john-zack-911/lace-v-back-chiffon-high-low-dress-911184-1

• Svar på tråden brudklänning för 399kr?!?? var ärliga!
  • mrslovas

Åh tack för att du fixade in bilderna Daniiel!! Jag lyckades inte.. Jaa ryggen var verkligen en extra detalj tycker jag funderar även på att kanske sy in en rosett av sidenband för att matcha sonens dop (temat blir turkos) men vet dock ännu inte .

Tack igen för era svar!

• Helenis

till ert bröllop funkar det säkert, men som andra tidigare nämnt så beror det lite på dresskoden och typ av bröllop. Hade ni gift er i kyrkan tycker jag inte den hade passat.

• daniiel
    Helenis skrev 2014-04-18 10:15:58 följande:

till ert bröllop funkar det säkert, men som andra tidigare nämnt så beror det lite på dresskoden och typ av bröllop. Hade ni gift er i kyrkan tycker jag inte den hade passat.

Får man fråga av vilken anledning den klänningen inte skulle passa för ett kyrkbröllop? :)
  • Maria466
    daniiel skrev 2014-04-18 10:26:57 följande:
    Får man fråga av vilken anledning den klänningen inte skulle passa för ett kyrkbröllop? :)
    Undrar samma sak. Varför skulle den inte passa i kyrkan? Huvudsaken är väl att man själv är nöjd med klädvalet. Min blivande ska ha skinnväst på sig och ena näbben (en pojke) skinnväst och skinnbrallor, då skulle inte det heller passa då eller? 
  • Anonym (Lotta)

Min enda tanke om klänningen är att ha en plan B . 

Min erfarenhet med att köpa klänningar över nätet är det tyvärr kan luras på bilderna. Klänningarna är inte så fina som bilderna visar alla gånger.  och då står man där med en klänning som mest ser ut som en strandtunika och inte har så mycket annat att välja på. 

Se till att få hem klänningen i god tid och se om den är så fin som den ser ut att vara så du inte känner dig lurad sen. 

Bara ett gott råd.

• Chicita
    Helenis skrev 2014-04-18 10:15:58 följande:

Klart man kan ha den i kyrkan...

Om du syftar på mina inlägg så försökte jag bara framhäva att man som brud ju oftast vill vara finast av alla den dagen. Och om man då sätter dresscode "frack" och har en HM-klänning själv så finns ju en rätt stor risk att man istället är sämst klädd. ;)
    Och att om det är viktigt att vara unik den dagen så kan man bli besviken om man väljer en klänning från vanliga affären - då flera andra kan komma i en exakt likadan, fast kanske i en annan färg (eller tja, om dom inte vet att det är en vigsel ens så kan man ju råka komma i vitt till och med. Inget ettikettbrott att ha vitt på dop exempelvis)

Men det har inget med om det är kyrklig eller borgerlig vigsel att göra :) 

Och det är inget man måste ta hänsyn till. Men det kan vara bra att i alla fall ha tänkt igenom dom alternativen innan man bestämmer sig så att man inte står på bröllosdagen och surar sen över vilka kläder resten av gästerna kom i ;) 

• Helenis

Trådstartaren ville ha ärliga svar om vad vi som läser tycker, så varför detta ifrågasättande? Hon ville ha ärliga svar så det var det jag gav.. skrev också tydligt att det var jag som tyckte så, inte att det var så.. suck..

Jag tycker den var för naken och sexig för ett kyrkbröllop och det är min ärliga åsikt andra har rätt till sin.

Maria466 skrev 2014-04-18 10:34:36 följande:
    Undrar samma sak. Varför skulle den inte passa i kyrkan? Huvudsaken är väl att man själv är nöjd med klädvalet. Min blivande ska ha skinnväst på sig och ena näbben (en pojke) skinnväst och skinnbrallor, då skulle inte det heller passa då eller? 
    ??? Är de nakna under tycker jag inte det passar, men gissar att så inte är fallet. Vad har skinnväst med saken att göra?? Och är du ens intresserad av vad jag tycker?
    Onödigt inlägg av dig.. är redigt trött på allt dömande..

En männsika frågar efter ärliga svar av vad vi tycker och alla tycker olika. Hon ville ju ha ärliga svar. Jag fattar inte varför man inte kan yttra sig när det efterfrågas utan att ha en svärm av kritiker och negativa kommentarer på halsen...
  • Helenis

Förövrigt tyckte jag klänninen var fin och kan lätt se den på ett strandbröllop eller liknande..

Svar på tråden brudklänning för 399kr?!?? var ärliga!