Jag hade ju ingen aning om att det var kombinerat bröllop och dop när jag svarade.
Men förhoppningsvis förstod TS vad jag menade ändå... ;)
Som jag skrev på slutet - man kan gifta sig i vad man vill. Det är inte kläderna som gör bröllopet. Men eftersom du undrade om man kunde ha en sån klänning när man gifter sig så belyste jag en del "problem" som kunde uppstå. Som att någon kommer i samma klänning eller finare klänning.
Sen bryr sig inte alla brudar om det (som Nyfiken gul, nu fru påpekade). Men dom som inte bryr sig - brukar inte heller fråga om smakråd och om det är ok...
Om det är viktigt för dig att sticka ut och vara "bruden" klart och tydligt så kanske du ska lämna önskemål i klädkoden. Typ "välj gärna klara färger" eller "undvik gärna ljusa eller pastellfärgade kläder då vi ska vara utomhus" osv. Allt som kanske styr undan att någon kommer i exakt samma klänning i alla fall.
Om du inte bryr dig ifall dom kommer i samma eller "finare" klänning så behöver du ju inte styra eller önska alls. Det är ju ditt val :)
Men en klädkod är dock bara ett önskemål och en hint om "finhetsgrad" på tillställningen så att gästerna får lite hjälp att passa in. Så det kan komma gäster i allt från balklänningar till jeans och tröja även om man har en tydlig klädkod ;) (nu överdriver jag, det är inte särskilt stor risk att någon kommer i balklänning om man typ anger kavaj som klädkod... men det finns undantag som vi har sett här på BT genom åren :P )
Och ett PS...
Din klänning är jättefin :)