• fkidron

Lite mer tjat om kinaklänningar...

...Och med fokus på landybridal.co
    Man är ju precis i valet och kvalet om man vågar beställa eller inte, så kommer jag på med själv med att sitta och läsa endast recensioiner (jättepositiva sådana) på landy´s hemsida, som alla blivit postade på en och samma dag. Riktigt skumt med andra ord. Man vill ju läsa recensioner av kvinnor som er, som man vet är "riktiga" och som man vågar lita på!
    Jag tycker jag hör mycket prat om kinaklänningar här, finns en extremt lång tråd om ämnet (vilken jag personligen, som är ute efter lite mer specifica recensioner om kvalitet och tyg osv, tycker har med precis allt annat o göra förutom just omdömen av klänningarna de fått hem. De få som sätter upp bilder på/pratar om sina klänningar glömmer att nämna vart den kom ifrån. Om man nämner att den kom ifrån t ex etsy så glömmer man nämna vilken specific säljare. Inte så effektivt med andra ord, men annars jättetrevlig tråd)
    Med andra ord vill jag mena att jag kanske läst 2-3 normala, aktuella (dvs inte från 2011) recensioner som inkluderar vart klänningen kom ifrån, bild eller åtminstone beskrivning av kvaliteten och tyget. Och då har jag letat som en toook på webben!

Så jag känner mig med andra ord väldigt utspridd i ämnet, och skulle bli SÅ GLAD för lite hjälp i denna röra.
    Så, once and for all, här vill vi läsa netto-recensioner på Kinaklänningar och gärna med det inkludera
    VAR den kommer ifrån
    VILKEN säljare, om det finns flera sådana
    HUR ser klänningen ut i förhållande till bilden ni beställt den från, tyget, spetsen om det finns sådan, storlek osv. (gärna bild!)
    VAD kostade den allt som allt? (klänningarna jag tittat på hos landy ligger ju lite drygt på 300-400 vilket inte är mycket att betala för drömklänningen, men mycket att förlora på något som sedan inte går att bära)

Kör! :)))))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-03 15:58
    Ville lägga till ytterligare en fråga:

När ni beställde, valde ni då en redan befintlig storlek eller måttbeställde ni?

Om ni måttbeställde, gick ni då och mätte er hos ett proffs som dom rekommenderar att man gör på sidan eller gjorde ni det själva?

• Svar på tråden Lite mer tjat om kinaklänningar...
  • niwen
    FruPuff skrev 2014-02-07 09:07:05 följande:
    Igår beställde jag min klänning från landybridal. Så spännanade! Whhoiiieee! CoolSkrattande Hjärta
    Åh du måste måste lägga ut en bild sen för jag funderar på en lika dan hehe. Eller någon snarlik, fanns flera i liknande modeller. Helt fantastiskt fin iaf! 
  • fkidron

marysteep
    Wow vilken skapelse. Hoppas du blir nöjd med resultatet!
    Vart beställde du ifrån? 

• marysteep

fkidron

Tack, det hoppas jag med! Jag beställde den från e-Bay...hoppas bara att kvaliteten blir bra Drömmer

• fkidron

Några fler som funderar på att beställa?

Eller ändå bättre, någon som har beställt och vill skriva recension? :) 

• FruPuff

Ett tips förresten. Om man går in och like:ar landybridal på facebook får man en kod som ger 10% rabatt på klänningen. :)

• Blivande frugann

Jag funderar på att beställa! Har mailat både landy och dino. Landy har varit väldigt trevliga och hjälpt mig och gett tips kring de ändringar jag vill göra. Dino svarade på mitt mail med en mening; vi kan göra den klänningen åt dig. hihi Svarade inte på vad det skulle kosta så just nu lutar det mot Landy.
    Är lite sugen på att ta tyget under tyllen/organzan i ljus guld men vet inte om jag vågar har inte sett det i verkligheten bara på bild. Någon som har det? Är det lika snyggt i verkligheten? Eller skall jag helt enkelt köra på ivory? 

• niwen

Ni som haft mailkontakt med landy hur snabbt har dom svarat. Jag mailade i helgen om en klänning men har inte hört något. Man blir ju kanske lätt lite ivrig på att få svar nu med hehe, men fick ni vänta flera dagar? :)

Svar på tråden Lite mer tjat om kinaklänningar...