• fkidron

Lite mer tjat om kinaklänningar...

...Och med fokus på landybridal.co
    Man är ju precis i valet och kvalet om man vågar beställa eller inte, så kommer jag på med själv med att sitta och läsa endast recensioiner (jättepositiva sådana) på landy´s hemsida, som alla blivit postade på en och samma dag. Riktigt skumt med andra ord. Man vill ju läsa recensioner av kvinnor som er, som man vet är "riktiga" och som man vågar lita på!
    Jag tycker jag hör mycket prat om kinaklänningar här, finns en extremt lång tråd om ämnet (vilken jag personligen, som är ute efter lite mer specifica recensioner om kvalitet och tyg osv, tycker har med precis allt annat o göra förutom just omdömen av klänningarna de fått hem. De få som sätter upp bilder på/pratar om sina klänningar glömmer att nämna vart den kom ifrån. Om man nämner att den kom ifrån t ex etsy så glömmer man nämna vilken specific säljare. Inte så effektivt med andra ord, men annars jättetrevlig tråd)
    Med andra ord vill jag mena att jag kanske läst 2-3 normala, aktuella (dvs inte från 2011) recensioner som inkluderar vart klänningen kom ifrån, bild eller åtminstone beskrivning av kvaliteten och tyget. Och då har jag letat som en toook på webben!

Så jag känner mig med andra ord väldigt utspridd i ämnet, och skulle bli SÅ GLAD för lite hjälp i denna röra.
    Så, once and for all, här vill vi läsa netto-recensioner på Kinaklänningar och gärna med det inkludera
    VAR den kommer ifrån
    VILKEN säljare, om det finns flera sådana
    HUR ser klänningen ut i förhållande till bilden ni beställt den från, tyget, spetsen om det finns sådan, storlek osv. (gärna bild!)
    VAD kostade den allt som allt? (klänningarna jag tittat på hos landy ligger ju lite drygt på 300-400 vilket inte är mycket att betala för drömklänningen, men mycket att förlora på något som sedan inte går att bära)

Kör! :)))))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-03 15:58
    Ville lägga till ytterligare en fråga:

När ni beställde, valde ni då en redan befintlig storlek eller måttbeställde ni?

Om ni måttbeställde, gick ni då och mätte er hos ett proffs som dom rekommenderar att man gör på sidan eller gjorde ni det själva?

• Svar på tråden Lite mer tjat om kinaklänningar...
  • LinaNordstrom

Jag har beställt min klänning från Landybridal. Beställde "custom made" på storleken och mätte själv hemma. Läste slarvigt när jag beställde och fick hem en klänning med dragkedja istället för snörning som jag hade tänkt, men som tur var så passade den helt perfekt! Leveransen tog 5 veckor och klänningen kostade ca 2500:- 

Har inte så många bilder på den, eftersom jag inte gift mig ännu. Men klänningen är verkligen vacker och välsydd, tyget har fin kvalitet och är i flera lager i kjolen, tror inte jag kommer behöva någon underkjol.

Bilder från Landys hemsida

Dom här applikationerna är det på den jag har beställt.

Ska se om jag har några bilder på min i den andra datorn, återkommer.

• fkidron

LinaNordstrom

Vilket gudomligt fin klänning, och vad kul att du blev nöjd! Hittills verkar det nästan som att Landy bara har tillfredsställda kunder! Väntar med spänning på att få se bilder på din :) Gärna någon närbild på detaljerna! När gifter du dig?

• anna123

Den här klänningen beställde jag från Dinobridals

Jag måste säga att jag blev över förväntan nöjd med min klänning. Nu är ju det här inte en "riktig" brudklänning men jag visar för att jag tycker att det blev nästan på pricken likt bilden på deras hemsida. Måste dock tillägga att hade det inte varit för Daniiel´s alla goda råd så hade jag nog inte vågat beställa :) den kostade 898kr med frakt, behövde inte betala tull, den beställdes från Dinobridal den 7 januari och kom till min dörr den 16 januari.

• LinaNordstrom
    fkidron skrev 2014-02-04 09:33:04 följande:
    LinaNordstrom

Vilket gudomligt fin klänning, och vad kul att du blev nöjd! Hittills verkar det nästan som att Landy bara har tillfredsställda kunder! Väntar med spänning på att få se bilder på din :) Gärna någon närbild på detaljerna! När gifter du dig?
    Vi gifter oss 28/6 -14.

Här är två bilder på klänningen, i usel bildkvalitet. Den är finare i verkligheten!

• FruPuff
    daniiel skrev 2014-02-03 13:56:57 följande:
    FruPuff - Fråga hur dom tänkt sy kjolen, i vilket material och hur många lager. Då får du en bättre känsla av slutresultatet. Om jag var du, så skulle jag också be om avtagbart band i midjan. Då kan du, i värsta fall, byta ut det enkelt mot något annat om det inte faller dig i smaken. Sedan är det ju det där med storlek, extra känsligt när man inte har snörning i ryggen. Du har ju dessutom tidspress, att hinna göra ändringar om den skulle vara lite fel i storleken. Men överlag är det ingen jättekomplicerad klänning som är supersvår för dom att få rätt.
    Tack för hjälpen! Daniiel :) Ska få hjälp av min ena tärna att ta mått och beställa. Tror jag behöver nån att hålla i handen när jag ska beställa för att gå i mål så att säga ;)

• fkidron

LinaNordstrom
    Det var ju på pricken lik! Detaljerna är ju jättefina tom vecken runt livet är ju precis som på bilden! Fantastiskt vacker, och sitter hur bra som helst på dig. 

anna123 
    Jättevacker klänning, även den bra gjord. Bröllopsklänning eller ej så är det ju lugnande att få se att det har gått så bra för andra som beställt! Och att det tog dom mindre än 10 dagar tom.... Helt sjukt!   

Fortsätt ladda upp tjejer! Flera med mig blir väl säkert väldigt lugna och lättade på nåt vis av att se era fina resultat! I allmänhet är det ju väldigt kul att få se...!

• Orchid
    Julibrud 2014 - Vilken fantastiskt vacker klänning!!

Jag har beställt en spetsklänning från Landy som borde komma i mars, är mycket förväntansfull! :)
  • kithara

Alla era klänningar ser så himla fina ut:) jag funderar på att beställa en klänning hos Landybridal men vet inte om jag skall måttbeställa eller bara välja en fast storlek. Jag håller på och gå ned i vikt och risken är väl att jag gå ner alldeles för mycket och måste sy in klänningen jättemycket. (Har hört att man inte kan sy in en klänning hur mycket som helst.) Är en stl 44 nu och vill ner till 38/40. Vad hade ni gjort? Måttbeställt en klänning i slutet på mars (vi gifter oss i juli) eller beställt en i storlek 40 och sedan sytt in den om den skulle vara lite stor?

Tacksam för hjälp!!

Detta är klänningen som jag skall beställa på Landy Bridal, det är en LILLY men tycker att orginalet kostar lite väl mycket:( Vet att jag inte kommer att få en exakt likadan klänning men snarlik.

• Helena1990
    kithara skrev 2014-02-04 22:25:12 följande:
    Alla era klänningar ser så himla fina ut:) jag funderar på att beställa en klänning hos Landybridal men vet inte om jag skall måttbeställa eller bara välja en fast storlek. Jag håller på och gå ned i vikt och risken är väl att jag gå ner alldeles för mycket och måste sy in klänningen jättemycket. (Har hört att man inte kan sy in en klänning hur mycket som helst.) Är en stl 44 nu och vill ner till 38/40. Vad hade ni gjort? Måttbeställt en klänning i slutet på mars (vi gifter oss i juli) eller beställt en i storlek 40 och sedan sytt in den om den skulle vara lite stor?

Tacksam för hjälp!!

Detta är klänningen som jag skall beställa på Landy Bridal, det är en LILLY men tycker att orginalet kostar lite väl mycket:( Vet att jag inte kommer att få en exakt likadan klänning men snarlik.

Vilken underbar klänning, du va verkligen jätte vacker i den!!!
  • niwen
    kithara skrev 2014-02-04 22:25:12 följande:

Tacksam för hjälp!!

Jag har själv samma problem, vi gifter oss i september och i slutet av maj så ploppar det ut en bebis ur mig. Jag har alltså för stunden ingen aning om hur jag kommer se ut. Jag kommer förmodligen dock beställa i en storlek typ 40 (brukar ha 40) och sen får man väl hoppas på det bästa. Jag kommer ju ha ett par månader på mig att återställa mig lite iaf. Men det är typ mitt största dilemma just nu Tungan ute. Kommer också förmodligen beställa från landy. 
Svar på tråden Lite mer tjat om kinaklänningar...