• fkidron

Lite mer tjat om kinaklänningar...

...Och med fokus på landybridal.co
    Man är ju precis i valet och kvalet om man vågar beställa eller inte, så kommer jag på med själv med att sitta och läsa endast recensioiner (jättepositiva sådana) på landy´s hemsida, som alla blivit postade på en och samma dag. Riktigt skumt med andra ord. Man vill ju läsa recensioner av kvinnor som er, som man vet är "riktiga" och som man vågar lita på!
    Jag tycker jag hör mycket prat om kinaklänningar här, finns en extremt lång tråd om ämnet (vilken jag personligen, som är ute efter lite mer specifica recensioner om kvalitet och tyg osv, tycker har med precis allt annat o göra förutom just omdömen av klänningarna de fått hem. De få som sätter upp bilder på/pratar om sina klänningar glömmer att nämna vart den kom ifrån. Om man nämner att den kom ifrån t ex etsy så glömmer man nämna vilken specific säljare. Inte så effektivt med andra ord, men annars jättetrevlig tråd)
    Med andra ord vill jag mena att jag kanske läst 2-3 normala, aktuella (dvs inte från 2011) recensioner som inkluderar vart klänningen kom ifrån, bild eller åtminstone beskrivning av kvaliteten och tyget. Och då har jag letat som en toook på webben!

Så jag känner mig med andra ord väldigt utspridd i ämnet, och skulle bli SÅ GLAD för lite hjälp i denna röra.
    Så, once and for all, här vill vi läsa netto-recensioner på Kinaklänningar och gärna med det inkludera
    VAR den kommer ifrån
    VILKEN säljare, om det finns flera sådana
    HUR ser klänningen ut i förhållande till bilden ni beställt den från, tyget, spetsen om det finns sådan, storlek osv. (gärna bild!)
    VAD kostade den allt som allt? (klänningarna jag tittat på hos landy ligger ju lite drygt på 300-400 vilket inte är mycket att betala för drömklänningen, men mycket att förlora på något som sedan inte går att bära)

Kör! :)))))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-03 15:58
    Ville lägga till ytterligare en fråga:

När ni beställde, valde ni då en redan befintlig storlek eller måttbeställde ni?

Om ni måttbeställde, gick ni då och mätte er hos ett proffs som dom rekommenderar att man gör på sidan eller gjorde ni det själva?

• Svar på tråden Lite mer tjat om kinaklänningar...
  • Julibrud 2014
    fkidron skrev 2014-02-05 16:05:34 följande:
    Frågor till er som beställt kinaklänning:

Jag har förstått att man rekommenderas att gå tll en sömmerska för att ta sina mått. Har ni gjort det eller gjorde ni det själva? Vart gör man det i såfall? Bara valsa in hos första bästa sömmerska? Kostade er något? Tog ni några extra mått förutom de vanliga byst-midja-höft, typ arm omkrets, avstånd från bröst till axel och såna saker?
    Vi tog också måtten hemma men valde snörning i ryggen för att vi ändå var lite osäkra. Den var lite stor på sina ställen ändå, men jag tror inte att det hade så mycket med måtten att göra, har nämligen läst om flera som upplevt samma sak trots att de tyckt att de tagit måtten tajt. Det är nog snarare så att de hellre syr den något för stor än för liten, eftersom det är lättare att sy in än lägga ut.

Jag lämnade bara mått över byst, midja, stuss och halsgrop till golv eftersom det var dessa de efterfrågade. Så här i efterhand hade det nog inte skadat att skicka med några fler, typ de du nämner och kanske axel till axel. Både jag och Äriga upplevde ju att klänningen var tajt i armhålorna så det är möjligt att de är vana vid lite annan kroppsbyggnad.

Jag tror i alla fall inte att det är några problem att ta måtten hemma, är du osäker så finns det alltid youtubetutorials  
  • TheD

Den fick jag hem 2011. Beställde inte från det stället du vill beställa ifrån. Jag blev mycket nöjd,

• fkidron

TheD 
    Kul att du också blev nöjd!

Julibrud2014
    Ja men då låter jag nog mamma mäta.. Orkar inte släpa iväg mig till en sömmerska för det. All hail mighty youtubetutorials! Vad gjorde man innan det fanns youtube liksom? :)

Nu vill jag se FLER kinaklänningar, eller i alla fall läsa recensioner! Kör på tjejer, var inte blyga! :) 

• FruPuff

Igår beställde jag min klänning från landybridal. Så spännanade! Whhoiiieee! CoolSkrattande Hjärta

• fkidron

FruPuff 
    Åhh vad spännande, nu håller vi tummarna!! Det blir säkert hur bra som helst! Vilken blev det nu då? Den som du la upp sist? 

• Julibrud 2014
    marysteep skrev 2014-02-07 11:28:18 följande:
    hm, varför går det inte att bifoga en bild?!
    Eftersom bröllopstorgets hemsida inte är kompatibel med Internet Explorer Skrikandes

Om du har någon annan webbläsare så testa den, Opera och Mozilla Firefox vet jag funkar, osäker på Chrome. 
Svar på tråden Lite mer tjat om kinaklänningar...