• Förälskade

    Träning!!

    Nej, jag vill inte gå ner i vikt har redan för lågt BMI men jag vill träna och bli mer fit inför bröllopet! Har behövt det länge bland annat på grund av arbetet och nu ska jag ha bröllopet som morot. Tänkte att vi kunde pusha och peppa varann i denna tråden, för kul är det inte iaf inte i början! Redan nu så ska jag powerwalka med min tärna som behöver och vill gå ner i vikt. Målet är minst 4 gånger/veckan men jag skall även ta mig iväg till gymmet! Jag gifter mig den 20/9! Någon mer som är på?

  • Svar på tråden Träning!!
  • Kalejdoskop
    filibustern skrev 2014-02-03 20:55:59 följande:
    ne det är typ.. vi håller till i en allmän idrottslokal, bredvid en skola :) jag bor i ett så pass litet samhälle att ingen speciell "anläggning" finns^^ ja visst är det kul! har börjat andra terminen nu. har sen högstadiet funnit kampsport fascinerande.. disciplinen, styrkan, smidigheten. att få känna sig stark och frisk. jag och min karl träffades genom karate. ^^ 

    kommer bli intressant om vi kan köra två olika kampsporter, eller om det blir svårt. det är ju som olika saker man fokuserar på. kung fu är som vatten brukar vår tränare säga. det ska vara mjukt men starkt. avslappnat. medan karaten är ltie mer som sten tycker jag.. så skulle jag beskriva det jämföreslevis. nog finns ju smidighet där med. men det är lite mer hårt än om man jämför med kung fu.  

    och att träna så olika kampsporter kan antingen hjälpa eller stjälpa varandra. :P  
    Aha, har själv bott i ett litet samhälle, där var det också skolornas idrottslokaler som gällde :) men det hindrade inte orten från att vara otroligt engagerad i sporter och så! Har själv aldrig tränat kampsport (bortsett från ett infall att prova thai chi - typ omöjligt att hänga med), men hade varit så kul att testa! Kung fu låter mer som min typ av kampsport då :P Capoeira hade också varit roligt att testa :)
  • Slilja

    Kalejdoskop: TRX är ett pass i gymmet där man använder TRX-band som hänger ner från taket.. Passet finns på NW! Vi körde intervaller i 45min, var svimfärdig efteråt haha.. Googla, finns säkert massor med videos:) Grit har jag inte vågat mej på ännu men kanske någon gång under våren:)

  • filibustern
    Kalejdoskop skrev 2014-02-03 21:19:04 följande:
    Aha, har själv bott i ett litet samhälle, där var det också skolornas idrottslokaler som gällde :) men det hindrade inte orten från att vara otroligt engagerad i sporter och så! Har själv aldrig tränat kampsport (bortsett från ett infall att prova thai chi - typ omöjligt att hänga med), men hade varit så kul att testa! Kung fu låter mer som min typ av kampsport då :P Capoeira hade också varit roligt att testa :)
    vill prova så många jag kan under mitt liv! utom judo... vet inte varför.. men det känns så.. ne.. :P min karl tränade thaikwando när han var typ runt 18. innan vi träffades. enligt hans mor så var han förbaskat vältränad då :P gatt förresten googla capoeira. aldrig hört talas om. ser riktigt kul ut! 
  • Kalejdoskop
    Slilja skrev 2014-02-04 07:35:40 följande:
    Kalejdoskop: TRX är ett pass i gymmet där man använder TRX-band som hänger ner från taket.. Passet finns på NW! Vi körde intervaller i 45min, var svimfärdig efteråt haha.. Googla, finns säkert massor med videos:) Grit har jag inte vågat mej på ännu men kanske någon gång under våren:)
    Aha, vi tränar också på nw :) Oj, det lät roligt! Men om du kört det passet så vågar du Grit, det är ju bara 30 minuter ;) Vi har än så länge bara provat grit cardio, det är sjukt jobbigt för konditionen och benen, men det ger resultat ganska snabbt! Jag trodde jag hade bra kondition innan jag provade det, men ack så fel jag hade :P 
    filibustern skrev 2014-02-04 09:13:36 följande:
    vill prova så många jag kan under mitt liv! utom judo... vet inte varför.. men det känns så.. ne.. :P min karl tränade thaikwando när han var typ runt 18. innan vi träffades. enligt hans mor så var han förbaskat vältränad då :P gatt förresten googla capoeira. aldrig hört talas om. ser riktigt kul ut! 
     Haha, har ett liknande fall här med min karl, han tränade shootfighting för kanske 5-6 år sen och har till och med bildbevis på hur vältränad han var ;) Så nog är det bra träning alltid! Kan tänka mig att det är sån träning där man har så roligt att man inte märker att man tränar..ungefär :) Ja, tycker jag med, lite mer dansaktigt, vilket jag tror skulle passa mig rätt bra, även om jag är värdelös på koordination :P 

    Måste förresten fråga, du råkar inte bo i Jämtland eller så? Är själv uppvuxen där, och ordet "gatt" fick mig att reagera :) 
  • filibustern
    Kalejdoskop skrev 2014-02-04 09:36:59 följande:
    filibustern skrev 2014-02-04 09:13:36 följande:
    vill prova så många jag kan under mitt liv! utom judo... vet inte varför.. men det känns så.. ne.. :P min karl tränade thaikwando när han var typ runt 18. innan vi träffades. enligt hans mor så var han förbaskat vältränad då :P gatt förresten googla capoeira. aldrig hört talas om. ser riktigt kul ut! 
     Haha, har ett liknande fall här med min karl, han tränade shootfighting för kanske 5-6 år sen och har till och med bildbevis på hur vältränad han var ;) Så nog är det bra träning alltid! Kan tänka mig att det är sån träning där man har så roligt att man inte märker att man tränar..ungefär :) Ja, tycker jag med, lite mer dansaktigt, vilket jag tror skulle passa mig rätt bra, även om jag är värdelös på koordination :P 

    Måste förresten fråga, du råkar inte bo i Jämtland eller så? Är själv uppvuxen där, och ordet "gatt" fick mig att reagera :) 
    jo. har sett en bild på honom när han var typ en så där 18-20 år, han sitter i sin gamla datastol, och han var ju smal!! alltså.. väldigt! har inte sett han så smal någon gång! haha. men ja tyck om han ändå, fast han har lite extra myshull^^ 

    ne, nästan - västerbottens inland :P haha. jo. "gatt" är ett förbaskat bra ord. det är ofta jag itne kommer på vad det EGENTLIGEN heter.. men man inser ju att "gatt" är mycket lättare att säga än tvungen. :P 

     
  • Kalejdoskop
    filibustern skrev 2014-02-04 09:44:35 följande:
    jo. har sett en bild på honom när han var typ en så där 18-20 år, han sitter i sin gamla datastol, och han var ju smal!! alltså.. väldigt! har inte sett han så smal någon gång! haha. men ja tyck om han ändå, fast han har lite extra myshull^^ 

    ne, nästan - västerbottens inland :P haha. jo. "gatt" är ett förbaskat bra ord. det är ofta jag itne kommer på vad det EGENTLIGEN heter.. men man inser ju att "gatt" är mycket lättare att säga än tvungen. :P 

     
    Haha, ja, hur snyggt det än är med vältränat så är det rätt så mycket gosigare när det inte är det :) 

    Jag vet lite vad du menar! Jag brukar säga "ids" istället för "skulle du kunna" eller "orkar du", betydligt kortare och min blivande blir lika glad varje gång, han älskar min dialekt av någon outgrundlig anledning ;) När gifter du dig förresten?  
  • filibustern
    Kalejdoskop skrev 2014-02-04 10:14:09 följande:
    Haha, ja, hur snyggt det än är med vältränat så är det rätt så mycket gosigare när det inte är det :) 

    Jag vet lite vad du menar! Jag brukar säga "ids" istället för "skulle du kunna" eller "orkar du", betydligt kortare och min blivande blir lika glad varje gång, han älskar min dialekt av någon outgrundlig anledning ;) När gifter du dig förresten?  
    jå! Ids. gitt, he. he är ju ett underbart ord. ett ord med två bokstäver, som betyder tre olika saker :P 
    jag har mycket bredare dialekt än min blivande. många tror inte att han är från samma ställe som jag, för han pratar så "rent". och om han försöker sig på dialekt låter det bara roligt :P men han har lärt sig lite uttryck :P ett annat ord jag älskar är geschvint (tro ja det stavas, det utalas då så) betyder att något är lättsamt.  

    gifter mig 2015. 5 september. :) lördagen innan älgjakten haha. du då? :) 
  • Kalejdoskop
    filibustern skrev 2014-02-04 10:24:04 följande:
    jå! Ids. gitt, he. he är ju ett underbart ord. ett ord med två bokstäver, som betyder tre olika saker :P 
    jag har mycket bredare dialekt än min blivande. många tror inte att han är från samma ställe som jag, för han pratar så "rent". och om han försöker sig på dialekt låter det bara roligt :P men han har lärt sig lite uttryck :P ett annat ord jag älskar är geschvint (tro ja det stavas, det utalas då så) betyder att något är lättsamt.  

    gifter mig 2015. 5 september. :) lördagen innan älgjakten haha. du då? :) 
    He är ett bra ord :) Jaså, men det kan jag förstå, jag har inte alls lika bred dialekt som många andra från samma ställe. Min blivande är dock från göteborgstrakten så han har ju en helt annan dialekt. Försöker lära honom lite jämtländska ;) geschvint har jag faktiskt aldrig hört förut, konstigt! Känner folk från många olika delar av Norrland, så borde ha hört det nån gång tycker jag :) 

    Ojdå, ett tag kvar då! Och du ligger definitivt bättre till med träningen än jag då :P Jag gifter mig 26:e juli i år. Jaså, blir smekmånaden uppe i jakttornet då kanske? ;)  
  • filibustern
    Kalejdoskop skrev 2014-02-04 10:37:00 följande:
    He är ett bra ord :) Jaså, men det kan jag förstå, jag har inte alls lika bred dialekt som många andra från samma ställe. Min blivande är dock från göteborgstrakten så han har ju en helt annan dialekt. Försöker lära honom lite jämtländska ;) geschvint har jag faktiskt aldrig hört förut, konstigt! Känner folk från många olika delar av Norrland, så borde ha hört det nån gång tycker jag :) 

    Ojdå, ett tag kvar då! Och du ligger definitivt bättre till med träningen än jag då :P Jag gifter mig 26:e juli i år. Jaså, blir smekmånaden uppe i jakttornet då kanske? ;)  
    ja ne jag kan höra uttryck bara från grannkommunen som man aldrig hört. det är ju som lokala uttryck. vilhelminamål, storumanmål, sorselemål etc. en del kommuner har uttryck gemensamt, en del inte. 

    jo du. det har planerats av och på sedan 2011.  :P men till slut besluta vi om 2015. mest för att då hade jag gjort klart skolan och hunnit jobba ett tag.. nu blev det så att jag hoppade av skolan i höstas.. så.. men det ordnar sig nog ändå! och träningen är inget jag gör för bröllopet. vill bara röra på mig, rensa systemet så att säga :Psen om jag går ner i vikt är det en bonus, men inget jag siktar på. något jag vill är väl att få lite mer muskler. men det är nog det enda. och så är det ju så kul med kampsport! ogillar att jogga och fara på gym och så. 
  • filibustern
    Kalejdoskop skrev 2014-02-04 10:37:00 följande:
    Jag gifter mig 26:e juli i år. Jaså, blir smekmånaden uppe i jakttornet då kanske? ;)  
    haha ne du. det är så tråkigt i jakttornet tycker jag. men kanske man följer med bara för att. :P ska däremot försöka få med han till ishotellet någon vinter. men våra gemensamma drömdestinationer är skottland/england och japan. men det kommer nog någon gång i framtiden.

    oh! det är inte så länge kvar för du då? spännande! 
Svar på tråden Träning!!