• Mathildatiger

Mingelbröllop

Jag och min sambo ska gifta oss nästa år och vi funderar på att ha mingelbröllop istället för middagsittning för att vi vill ha det lite mindre formellt. Vi vill fortfarande ha festen på kvällen så det kommer troligtvis att bli en sen vigsel. 
    I så fall blir det ungefär så här:

Vigsel Mingel med snittar och drinkar Pardans Tårta Diskodans Vickning? Det jag funderar lite på är:
    Hur gör vi med middag för oss själva? Vigseln är tänkt till ca kl 18 så att folk ska hinna äta innan, men när ska vi äta? Innan fotografering eller efter? Hur vi än gör känns det som att vi kommer att ha frisyrer/kläder fixade innan vi äter och det känns konstigt att äta i bröllopskläderna innan vigseln. Vi vill ha mingel, men det måste ju ändå finnas sittplatser så man inte behöver stå hela kvällen. Och till tårtätningen måste ju folk kunna sitta. Hur många sittplatser behövs? Hur många snittar ska man beräkna per person? Behövs vickning? Jag tänkte att det kunde vara trevligt eftersom vi "bara" har snittar. Hur gör man med musik? Drömscenariot är pianist under minglet, storband till pardansen och DJ till diskodansen, men det känns lite att ta i. Glad Kan man ha en DJ som fixar alla 3 momenten?
    Är det någon annan här som har haft något liknande och kan dela med sig av sina erfarenheter? 
  • Svar på tråden Mingelbröllop
  • MH2014

Tjejer på söndag är det dags att ända ut datum och tid till de vi vet behöver få reda på det för att lägga om sin arbetstid,,,,under helgen nu så har en stark känsla av att vilja ha en enkel stadshusvigsel med lunchbjudning/bjudning, lite SATC Carrie&Big, med bara våra närmaste vänner och två föräldrar....?
    vi är dock jätte jätte nöjda med vår ursprungside och har inhandlat allt istort sett till det och bokat tider under den dagen.
    varför dyker nu dessa tankar upp??!

• Mathildatiger

Nu har vi bokat lokal och det känns jättebra! Väldigt trevligt bemötande och de verkar jobba efter konceptet: säg hur ni vill ha det så löser vi det. Så skönt att ha hittat en helhetslösning som ändå inte är jättedyr. 
    Nu måste vi bara fixa en vigselförrättare som jag står ut med för naturligtvis var det Lena Hartwig som tjänstgör just vår dag. Rynkar på näsan 

• Maries31

Haha... För att man aldrig bara kan få vara nöjd med sina beslut och slappna av lite ;) jag velar fram och tillbaka om klänning och frisyr hela tiden men det är ju ett tag kvar så jag får väl vela ett tag till ;)

• MH2014

Hur går det för er alla??
    här är det nu mindre än 3 månader kvar :) Hindersprövning och namnändring inskickad!!

• Maries31

Här står planeringen lite still just nu men jag är ensam hemma i helgen och har ett "four weddings och say yes to the dress"-maraton idag. Jag hoppas få lite inspiration så vi kommer igång lite igen ;) Vi ska dock till lokalen och skriva papper och diskutera upplägget för bröllopet nästa lördag så det tvingar ju oss att tänka lite ;)

• MH2014

Så himla bra program, har kollat på say yes to the dress sedan det började på tlc :) och alla repriser, typ ;) Hoppas mötet nästa helg går bra Maries31!!
    nästa på vår planering är inköp av mina skor och mixtra med inbjudningarna. Gjorde en prototyp som inte kändes bra så ska leta nya frames och fonter,,inte det lättaste tycker jag, men nån gång hittar vi nog en lösning...

• Mathildatiger

Vi har nu bokat lokal, vigselförrättare och fotograf och jag har ritat första mönstret till min klänning.
    Nästa grej på tur är nog att hitta en frisör/makeup-artist.

• MH2014

Då ska vi se:
    lokal, vigselförrättare, fotograf, frisör/MUA, catering, tårtcatering, hyra av porslin/glas, dekorationer (ej byggställningen till backdropen, inte byggd än), mini moon bokad, hindersprövning, vigselintyg, pass, namnändring, blommor....klart!! Har jag glömt nå? (Förutom klädseln, transport, musik) ??

Svar på tråden Mingelbröllop