Mingelbröllop
Jag och min sambo ska gifta oss nästa år och vi funderar på att ha mingelbröllop istället för middagsittning för att vi vill ha det lite mindre formellt. Vi vill fortfarande ha festen på kvällen så det kommer troligtvis att bli en sen vigsel.
I så fall blir det ungefär så här:
Vigsel Mingel med snittar och drinkar Pardans Tårta Diskodans Vickning? Det jag funderar lite på är:
Hur gör vi med middag för oss själva? Vigseln är tänkt till ca kl 18 så att folk ska hinna äta innan, men när ska vi äta? Innan fotografering eller efter? Hur vi än gör känns det som att vi kommer att ha frisyrer/kläder fixade innan vi äter och det känns konstigt att äta i bröllopskläderna innan vigseln. Vi vill ha mingel, men det måste ju ändå finnas sittplatser så man inte behöver stå hela kvällen. Och till tårtätningen måste ju folk kunna sitta. Hur många sittplatser behövs? Hur många snittar ska man beräkna per person? Behövs vickning? Jag tänkte att det kunde vara trevligt eftersom vi "bara" har snittar. Hur gör man med musik? Drömscenariot är pianist under minglet, storband till pardansen och DJ till diskodansen, men det känns lite att ta i.

Är det någon annan här som har haft något liknande och kan dela med sig av sina erfarenheter?