• eberg

Budget för era klänningar?

Jag planerar bröllop till augusti nästa år och sitter och drömmer om fina klänningar, chiffong spets och siden. Har tänkt mig en ganska enkel A-linje med spets eller brodyr. Lite "extra"

Det är många som har köpt JÄTTE fina klänningar, som när jag letar kostar 10.000 till 20.000 kr. Så mycket vill jag inte lägga men vill fortfarande inte beställa en från Kina.
    Hur tänker ni, vad har ni betalat? 
    Bifogar min tanke Glad

• Svar på tråden Budget för era klänningar?
  • Yavanjakementari

Jag har 6000 allt som allt som klädbudget, där ingår alltså skor och sånt också. Jag har betalat 3000 för en grön måttbeställt 50-tals-inspirerad klänning från Etsy (den har ej kommit än). Får jag betala tull/moms blir det väl någon tusenlapp till men så får det vara. Egentligen tycker jag det är väl mycket att lägga på en kläönning men den är väldigt fin!

Min sambo däremot har 10 000 som klädbudget han ska nämligen köpa en kilt (samt alla tillbehören) så hans kläder blir väldigt dyra.  

• CoG

Den jag fastnade för kostade 11000 ny och det hade inte jag tänkt lägga på klänningen.
    Men sen snubblade jag över precis den klänningen på blocket för 2500 :)
    Jag kortade av den hos en sömmerska för nästan lika mycket till, men jag är ändå väldigt nöjd med både klänningen och priser!

(Maggise Sottero´s Michelle, vit)

Så vet du vad du söker efter och det är ett bra tag kvar, kolla blocket eller köp o sälj här på BT

• eberg
    CoG skrev 2013-10-03 19:55:13 följande:

Den jag fastnade för kostade 11000 ny och det hade inte jag tänkt lägga på klänningen.
    Men sen snubblade jag över precis den klänningen på blocket för 2500 :)
    Jag kortade av den hos en sömmerska för nästan lika mycket till, men jag är ändå väldigt nöjd med både klänningen och priser!

(Maggise Sottero´s Michelle, vit)

Så vet du vad du söker efter och det är ett bra tag kvar, kolla blocket eller köp o sälj här på BT

Den var jätte fin!
  • Lollo92

Jag kollade mycket på kinasidor först och beställde en därifrån för 1000kr. Den satt dock inte alls bra så jag började leta på blocket istället och där hittade jag min drömklänning för 7000kr, nypriset var 19.000kr. Så jag är väldigt nöjd med mitt köp!

• Caisa

Typ 10 000 hade jag räknat med. Vill inte heller beställa en kinaklänning och för mig är just klänningen det viktigaste. Typ allt annat (utom ring och mat) kan vara budget enligt mig. Men det är ju upp till var och en vad som är viktigast. Nu har jag iallafall hittat min drömklänning och den kommer att kosta ca 12 000, och även fast jag bara kommer att bära den en gång (och typ 100 gånger till hemma i smyg haha) så känns det sååå värt det. Har inga planer på att sälja den efteråt heller, om jag inte skulle hamna i en ekonomisk kris.

• daniiel

2000kr, och inte ett krona mer skulle jag någonsin betala för en brudklänning. Javisst, det är en brudklänning och bröllopsdagen är en speciell dag. Det är trots allt bara en dag.

Jag fick inte riktigt min drömklänning, men det var mer pga tidsbrist än pengarna. Jag kände mig fin iaf :)

• Azra M

Har en budget på 10 000 men helst billigare såklart om jag skulle hitta. Nån som har handlat på www.whitebirds.se. ? Klänningarna är superfina men ser dyra ut.

• Kalejdoskop

Jag hade egentligen tänkt mig runt 4000, 5000 på sin höjd, men så provade jag klänningen som bara kändes helt rätt, och den kostade 5900. Jag vill faktiskt känna mig som en prinsessa för en dag, så det fick det vara värt!

• PoS

Jag hade en budget på 2000 kr. Hittade en spets o tyllklänning på Blocket som var allt jag ville ha, kostade 500 kr. Köpte sedan på Blocket en Aspera av Alicija Eklöw att ha på festen men kände mig aldrig bekväm i den, kostade 900 kr. Fick panik nu i veckan o letade på Blocket o hittade partyklänningen jag vill ha för 500 kr. Så jag har köpt tre klänningar inom min budget haha. Blocket is the shit om man inte har kravet att den ska vara ny (vilket 2 av mina iofs är, oanvända).

• CamillaForsgren

Har en budget på så lite som möjligt och tror jag har hittat en på ebay för 555 kr :)

Svar på tråden Budget för era klänningar?