Vad önskar du att du sluppit uppleva på festen?
En fråga till er som varit på bröllopsfest! Finns det någon lek eller liknande ni önskat inte funnits med på festen? Eller något annat som känts märkligt, konstigt, pinsamt?
En fråga till er som varit på bröllopsfest! Finns det någon lek eller liknande ni önskat inte funnits med på festen? Eller något annat som känts märkligt, konstigt, pinsamt?
Hihi, oj det är mycket ni radar upp som jag vill ha/kommer ha med på vårt bröllop.
Jag håller tummarna för att mina gäster tycker annorlunda än er
Jag tycker att presentöppning stör men jag är även mycket nyfiken på vad det är för presenter.
När man varit på ett bröllop där de öppnar presenter i en dryg timme så vill man bara gå hem. För att de är så tråkiga där säger en del om den kommande festen känner jag.. Nått jag inte vill ha är att folk ska plinga i glasen i tid och otid så man måste upp på stolen och pussas.
Presentöppning
Allsång
Obligatoriska lekar för gästerna
Hjälp! Sådant här har jag inte ens tänkt på. Har mest oroat mig för nervositeten i kyrkan, inte tänkt på middagen/festen. Allt detta pussande kan jag gärna vara utan! Uppdrag är inte heller så kul. Jag tillhör en av dem som inte gillar sådant, så hoppas jag/våra gäster slipper det på mitt egen bröllop...
Vichy: Jag skulle nog ignorera såna tillrop och plingningar i glaset helt och hållet. I synnerhet om jag hade sagt ifrån om det innan.
Jag tycker om allsånger. Jag tycker om lekar. Majoriteten av min släkt och våra vänner är likadana, tack o lov! Det är nästan obligatoriskt att ha sådant på våra tillställningar.
Något jag kan tycka är aptråkigt är presentöppning om det är många paket och långrandiga tal. Någon moster som står och pratar i 10 minuter om hur söt lilla Kalle var när han var liten och hur Lisa passar honom så perfekt! Nej, då föredrar jag vänner som sjunger falskt och tjejgäng som skrivit egna texter och kör en snabb liten trudelutt.
Men mkt blir vad man gör det till. Går man in för att lekar är jättetråkigt, så kommer ju lekarna bli tråkiga. Börjar man sucka och stöna för att det är lång kö till buffén eller efterrätten tog 30min extra att förbereda, så ja.. då kommer man få jättetråkigt.
För mig är gäster som inte kan bjuda till lite, anamma det som bjuds, vara lite spontana och som inte anstränger sig för att åtminstone försöka ha roligt det jag allra helst vill slippa uppleva.