Vad önskar du att du sluppit uppleva på festen?
En fråga till er som varit på bröllopsfest! Finns det någon lek eller liknande ni önskat inte funnits med på festen? Eller något annat som känts märkligt, konstigt, pinsamt?
En fråga till er som varit på bröllopsfest! Finns det någon lek eller liknande ni önskat inte funnits med på festen? Eller något annat som känts märkligt, konstigt, pinsamt?
Jag gillar inte:
Obligatoriska lekar
Presentöppning
En del gillar helt enkelt inte lekar och presentöppning är bara långrandigt. =)
Även om man inte gillar lekar och sånger kan man ändå vara lite "aktiv".
Man behöver inte sitta med armarna i kors, sucka, pusta, klaga eller himla med ögonen.
Får nästan den uppfattningen när jag läser vissa inlägg men jag hoppas det är fel
Man kan ju se "aktiv" ut genom att hålla i sånghäftet, att stå brevid o titta på lekarna osv.
Att vara aktiv behöver ju inte betyda att man ska kasta sig fram o skrika "välj mig!!!"
* Långdragen presentöppning när man ändå inte kan se något
* Presentöppning när brudparet bara önskat sig pengar, skit konstigt tycker jag :S
* För långa tal
* Musik som bara är anpassat efter brudparet och inte gästerna - speciellt om brudparet har en speciell typ av musik som inte går att dansa till
Jag kysser INGEN på munnen utom min man. Och absolut inte min blivande svärfar. Inte för att vi har något dåligt förhållande utan bara för att det känns fel. Det är ju inte honom jag gifter mig med.
Skulle nån mot förmodan dra igång någon sådan ramsa på mitt bröllop skulle jag skratta lite och sedan totalignorera dem. Alternativt stoppa fingrarna i öronen och sjunga "la la la, jag hör inget". Jag menar, vad ska de göra? Släpa fram mig till svärfar med våld?
Carina10: Usch vad hemskt! Jag blev så förbannad å dina vägnar, ibland undrar man hur folk tänker...