Vad önskar du att du sluppit uppleva på festen?
En fråga till er som varit på bröllopsfest! Finns det någon lek eller liknande ni önskat inte funnits med på festen? Eller något annat som känts märkligt, konstigt, pinsamt?
En fråga till er som varit på bröllopsfest! Finns det någon lek eller liknande ni önskat inte funnits med på festen? Eller något annat som känts märkligt, konstigt, pinsamt?
Det tog mig lång tid att komma på att jag helt enkelt kan vägra vara med i diverse musikquiz/charader som någon rese/festarrangör bestämt är obligatoriskt. Jag och min man vill ju inte förstöra för någon annan grupp (som faktiskt vill vinna) så vi bildar ett eget lag och lämnar in blankt. Quizen skulle inte vara någon fara (lätt att gömma sig) om det inte varit för att vi därefter flera gånger blivit offentligt utsedda till de jumbos som inte har ett enda rätt.
Lyckligtvis har jag ju numera min man som "livvakt" som effektivt motar bort alla som vill övertala mig att "inte vara så tråkig" och ställa upp i pinsamma lekar.
Inget :) kanske lite strul med elektroniken inför bildspelen men det löste sig snabbt.
Själv gillar jag pling i glasen och stamp i backen och pussar på kinden vid toalettbesök. Det bjuder jag gärna på ;)
Detta ämne har jag googlat sönder mig på... Jag hatar lekar, likaså min fästman, men är samtidigt livrädd att det skall bli någon tristess bland gästerna. Dock ska vi ha ett litet bröllop, och festen blir mer som en middag m. Familj och närmsta vännerna. Men det VÄRSTA jag vet är när man ska upp på scen och skämma ut sig. Och pussas med alla dessa karlar som inte är min egen. Jag tycker ett tjockt häfte, lite musikquiz eller liknande för alla och sen lite lagomt tal räcker... Det är vår dag, att bli utskämd eller påtvinga någon att "ställa upp" känns lite... Jag vet inte. Kanske mest för att jag själv inte gillar att vara i den situationen.