• Lindijoo

Har du en Lilly-klänning?

Hej alla glada blivande!

Har börjat titta på brudklänningar och ser här på BT att många nämner Lilly.
    Så, jag skulle bli superglad om ni ville berätta lite, hur är klänningarna?
    Visa gärna en bild på er Lilly-klänning!

• Svar på tråden Har du en Lilly-klänning?
  • Lindijoo
    daniiel skrev 2013-07-31 19:34:11 följande:
    Lilly är inga kinaklänningar, inte i den prisklassen ;)

www.lilly.dk

Danskt är det och är "vanliga" brudklänningar :)
    Tack daniiel
    Har hört om företag som säljer vidare kinaklänningar och blev därför lite osäker. 

• daniiel
    Lindijoo skrev 2013-07-31 19:38:27 följande:
    Tack daniiel
    Har hört om företag som säljer vidare kinaklänningar och blev därför lite osäker.
    Förstår det, men så är inte fallet med Lilly :) Dom har jättefina brudklänningar i väldigt rimlig prisklass (speciellt reaklänningarna) och är absolut inga kinaklänningar :)
  • JIEB

När jag började kolla på klänningar så var Lilly mitt förstahandsalternativ då jag har sett så många vackra klänningar från dem plus att min svägerska/bästa vän hade en klänning från det märket när hon gifte sig, så jag blev jätteglad när jag hittade en fin Lillyklänning på blocket! Väldigt prisvärda klänningar!

Har visat upp min klänning i andra trådar but here we go again.. Flört (Har en bolero till på bilden, det är en axelbandslös klänning)

En bild på ryggen och släpet:

..och två "detaljbilder" på livet:

Har tyvärr inte lyckats lokalisera vilken modell det är (om någon vet så meddela mig gärna!), har dock för mig att den är från 2011 års kollektion.
  • Lindijoo

JIEB, din klänning är jättefin!! Passar dig väldigt bra.
    Va fina ni var. Grattis! Fin bukett också

Någon mer som har en Lilly, eller kikar på deras klänningar? 

• Luci

Lillys har helt underbara klänningar och likaså personal. Tjejen som hjälpte mig var riktigt proffsig. Jag kände mig som en presessa när hon hjälpte mig av och på med alla klänningar. Vissa klännngar fick jag prova igen utan gnäll. Efteråt gav hon mig en stoooor kram.  
  • Lindijoo

Luci, Wow va snygg! Kan tänka mig nåt sånt. Vart var du och provade någonstans? Va kul att du fick sån fin service

• Plättis
    Lindijoo skrev 2013-08-25 09:42:10 följande:
    Någon mer som har en Lilly, eller kikar på deras klänningar? 
    Jag har kikat på och fallit för en Lilly-klänning. Provade i deras butik i Stockholm, och tjejen som hjälpte mig var helt fantastisk. Jag förklarade ungefär vad jag var ute efter, hon plockade fram några och var väldigt ärlig angående vad som skulle passa mig. Precis vad man vill höra när man ska prova viktigaste klänningen i sitt liv! 

Hon berättade även att de skulle få in nya modeller i oktober-november, så jag hoppas att "min" klänning kommer på rea då. Jag kände mig längre, smalare och vackrare än vad jag någonsin gjort förut, bara på grund av den klänningen.

www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1498&GroupID=GROUP131&VariantID=VO58 

Just nu verkar den inte finnas i min storlek, men det kanske löser sig? Jag gifter mig om ett år, så det finns gott om tid kvar att ha panik Cool 
  • Luci
    Lindijoo skrev 2013-08-25 14:54:10 följande:
    Luci, Wow va snygg! Kan tänka mig nåt sånt. Vart var du och provade någonstans? Va kul att du fick sån fin service
    Min hade kostat 11.000 fick den för 3000 något på REA :D 

Jag provande den på Birger Jarlsgatan 40 i Stockholm.
    Lycka till!! :)

Svar på tråden Har du en Lilly-klänning?