2014maj skrev 2013-09-23 15:26:50 följande:
Hej tjejer!
Hoppas nån av er som provat deras klänningar kan hjälpa mig!
Jag bor rätt långt ifrån alla butiker som säljer Lilly men jag har hittat en på nätet som jag har fallit för så nu funderar jag på om jag ska beställa hem den men jag funderar lite på storlekarna.
Jag har fortfarande inte gått ner alla min gravid kilon så jag kan inte köpa en baserat på hur mina mått är idag utan utgå ifrån hur jag tror att jag ser ut om ett halvår
Även om jag helst hade haft en med dragkedja så är ju snörning absolut att föredra i detta fallet men hur mycket går det att snöra åt den?
Om jag nu köper en t.ex. stl 38 kan jag då dra åt den till en 36 eller släppa ut den till en 40?
Något mått (bröst,midja,höft) som ni reagera på när ni provade som verkade mindre/större än vanligt?
Hoppas ni kan hjälpa mig!!
Jag beställde min lillyklänning från danmark och mitt råd är att mäta ordenligt, jag tog en 34a men borde haft en 36a, jag mätte inte, jag tog bara vad jag brukar ha i kläder...min sömmerska lyckades släppa ut den sammanlagt fem cm det gjorde stor skillnad. Innan jag släppte ut den så fanns det knappt nåt snöre kvar och sen på dom två bilderna under före-bilden så ser du hur mycket det blev över.
Så här så det ut innan: