• Lindijoo

Har du en Lilly-klänning?

Hej alla glada blivande!

Har börjat titta på brudklänningar och ser här på BT att många nämner Lilly.
    Så, jag skulle bli superglad om ni ville berätta lite, hur är klänningarna?
    Visa gärna en bild på er Lilly-klänning!

• Svar på tråden Har du en Lilly-klänning?
  • Luci
    MH2014 skrev 2013-08-31 08:01:16 följande:
    Menade att det finns av alla storlekar men hittar du en favvo så kanske den inte finns kvar i just din storlek...fanns väldigt mycket kvar av alla storlekar, vad jag såg då. Kom på en negativ sak med Lillyklänningar och det va att de bara har med snörning i ryggen och det var inte vad jag va ute efter. Jag vill ha dragkedja! Som tur va, va min den enda de haft med dragkedja ;) haha
    Jag såg klänningar utan snörning.
  • Lindijoo

Åh va bra! Vill nog inte ha med snörning. Kaos med jobb och skola plus att det är långt kvar, så det blir en tripp senare. Men tack för all info tjejer!

• Esme2013

Har oxå provat Lilly klänningar men jag tyckte inte det var något speciellt. Priset ok men det kändes som man fick det man betalade för...Butiken jag hittade klänningen hade Ladybird, Jarice och Linea Raffaelli och jag upplevde en stor skillnad i kvalite.    

• MH2014
    Luci skrev 2013-09-04 12:37:11 följande:
    Jag såg klänningar utan snörning.
    Det var ju expediterna sjäva som sa att det till 99% har snörning,,,konstigt om de inte skulle veta. Jag såg typ två av de nya modellerna för 2014 som hade dragkedja och med tane på hur många olika klänningar de har så räknas nog det som ovanligt..
    kanske att de har äldre modeller med dragkedja som hängde på rean?! 
  • Lindijoo
    Esme2013 skrev 2013-09-13 15:02:42 följande:
    Har oxå provat Lilly klänningar men jag tyckte inte det var något speciellt. Priset ok men det kändes som man fick det man betalade för...Butiken jag hittade klänningen hade Ladybird, Jarice och Linea Raffaelli och jag upplevde en stor skillnad i kvalite.    
    Ok, vad var det för butik? Har du hittat din klänning?
  • 2014maj

Hej tjejer!

Hoppas nån av er som provat deras klänningar kan hjälpa mig!

Jag bor rätt långt ifrån alla butiker som säljer Lilly men jag har hittat en på nätet som jag har fallit för så nu funderar jag på om jag ska beställa hem den men jag funderar lite på storlekarna.

Jag har fortfarande inte gått ner alla min gravid kilon så jag kan inte köpa en baserat på hur mina mått är idag utan utgå ifrån hur jag tror att jag ser ut om ett halvårObestämd

Även om jag helst hade haft en med dragkedja så är ju snörning absolut att föredra i detta fallet men hur mycket går det att snöra åt den?

Om jag nu köper en t.ex. stl 38 kan jag då dra åt den till en 36 eller släppa ut den till en 40?
    Något mått (bröst,midja,höft) som ni reagera på när ni provade som verkade mindre/större än vanligt?

Hoppas ni kan hjälpa mig!!

• sommaren13
    2014maj skrev 2013-09-23 15:26:50 följande:
    Hej tjejer!

Hoppas nån av er som provat deras klänningar kan hjälpa mig!

Jag bor rätt långt ifrån alla butiker som säljer Lilly men jag har hittat en på nätet som jag har fallit för så nu funderar jag på om jag ska beställa hem den men jag funderar lite på storlekarna.

Jag har fortfarande inte gått ner alla min gravid kilon så jag kan inte köpa en baserat på hur mina mått är idag utan utgå ifrån hur jag tror att jag ser ut om ett halvårObestämd

Även om jag helst hade haft en med dragkedja så är ju snörning absolut att föredra i detta fallet men hur mycket går det att snöra åt den?

Om jag nu köper en t.ex. stl 38 kan jag då dra åt den till en 36 eller släppa ut den till en 40?
    Något mått (bröst,midja,höft) som ni reagera på när ni provade som verkade mindre/större än vanligt?

Hoppas ni kan hjälpa mig!!
    Jag beställde min lillyklänning från danmark och mitt råd är att mäta ordenligt, jag tog en 34a men borde haft en 36a, jag mätte inte, jag tog bara vad jag brukar ha i kläder...min sömmerska lyckades släppa ut den sammanlagt fem cm det gjorde stor skillnad. Innan jag släppte ut den så fanns det knappt nåt snöre kvar och sen på dom två bilderna under före-bilden så ser du hur mycket det blev över.
    Så här så det ut innan:

• sommaren13

Åååh blir alldeles tårögd när jag ser mig i klänningen...önskar jag kunde vrida tilbaka tiden...men men nu är det bara att tvätta upp den och hoppas på att den får göra nån annan lycklig ;)

• Diamant2013

Jag blev lite besviken av klänningar Lily. Ska kolla på Jarice klänningar nu helgen i Ljungby

• sommaren13
    Diamant2013 skrev 2013-09-23 16:40:17 följande:
    Jag blev lite besviken av klänningar Lily. Ska kolla på Jarice klänningar nu helgen i Ljungby
    Vad var det du blev besviken på?
Svar på tråden Har du en Lilly-klänning?