• Lindijoo

Har du en Lilly-klänning?

Hej alla glada blivande!

Har börjat titta på brudklänningar och ser här på BT att många nämner Lilly.
    Så, jag skulle bli superglad om ni ville berätta lite, hur är klänningarna?
    Visa gärna en bild på er Lilly-klänning!

• Svar på tråden Har du en Lilly-klänning?
  • sommaren13

Jag har en lilly-klänning, modell 08-3113-CR, köpte från deras outlet i Danmark för 1895kr, vanliga priset är 4095kr.
    Man får kolla deras strl ordentligt om man beställer via deras sida. Men annars så är klänningen jättefin Jag bara älskar den Min är i cremefärgad satin, med pärlor och glitter.
    Lägger upp ett par bilder så ser du lite

Lite närbild bak 

• sommaren13

Här är ett par  bilder på bystdelen, där ser du lite mer pärlor (ursäkta kvaliten, klänningen är inte fixad där, axelbanden är för långa bland annat och den är inte snörad ordentligt.
    Sen är det en bild på släpet och broderierna där.

• Josiie100401

Hej!
    Jag har en Lilly! Dock ej sett någon annan som har denna modellen men skickar med lite halft dåliga bilder men då får du en uppfattning i vilket fall
    Den är fantastisk och kommer bli perfekt till vårat höstbröllop! Köpte en underkjol på tradera för 250:- med massa tyll. Gillar inte stålringar! Denna har jag dock inte på mig på dessa bilder då den inte var innhandlad då Jag är vanligtvis en 38 ca i kläder men alla brudklänningar en 36:a då jag är ganska smal upptill men med mer höfter Klänningen är icke snörad där bak samt att den skall knäppas ngr fler knappar i nacken. 'Gick lite fort

• Lindijoo

sommaren13
    Den va snygg! 
    Hur känns kvalitén på tyget? Ser jättebra ut iaf  

• Lindijoo
    Josiie100401
    Fin, väldigt söt!!
    Jag ska inte heller ha ringar i underkjolen, fy va obekvämt :-S Och inte så snyggt när det syns en ring.
    Hur känns klänningen, är du nöjd med kvalitén och så?  
  • Josiie100401
    Lindijoo skrev 2013-07-30 22:11:37 följande:
    Josiie100401
    Fin, väldigt söt!!
    Jag ska inte heller ha ringar i underkjolen, fy va obekvämt :-S Och inte så snyggt när det syns en ring.
    Hur känns klänningen, är du nöjd med kvalitén och så?  
    Tack!
    Perfekta blandningen av tyll och spets! 'och lagom med släp!
    Haha...ja synliga ringar är ju fint!
    Den känns kanon! Provat en hel del klänningar och denna är ingen skilnad på tycker jag. Möjligtvis så är det väl att den inte har riktigt lika välarbetad spets men så kostade den inte 20 000:- heller Gav 8900:- för den!
    Nu vet jag inte vart du bor men  Jag va först i Kungsbacka där de säljer Lilly... Hade varit inne en snabbis och kollat tidigare men inte provat och sett denna klänning jag sett i en bröllopstidning.Dock va den såld när jag kom igen och de vägrade de ta hem ngr modeller mer än de de hade... Åkte till Falkenberg bara för att jag tänkte de kanske hade något av intresse och även om det inte stod på Lillys hemsida så va även de återsäljare och där hängde den fasen i mig! De fgår egentigen inte hänga undan ngt men jag var där först en gång och kände jag behövde fundera och när jag kom ner nästa gång så hittade jag den inte...Visade sig att hon redan förberett och verkligen aktivt försökt att inte sälja den till ngn annan då hon visste att jag var intresserad Så gillar servicen men rekommenderar att du isf ringer och bokar tid! De har inte jätte mkt men man kan ha tur
  • sommaren13
    Lindijoo skrev 2013-07-30 22:08:36 följande:
    sommaren13
    Den va snygg! 
    Hur känns kvalitén på tyget? Ser jättebra ut iaf  
    Kvaliteten är underbar, tjock och fin Jag älskar den Leveransen tog bara fem dagar. Man har två veckors returrätt.
  • Lindijoo
    Josiie100401
    Åh vilken tur att du hittade den igen!! Och att hon höll den till dig. Det var meningen att du skulle ha den  

sommaren13
    Kul att höra, förstår att du gör det Solig 

Tack för infon tjejjer!

Ni får ursäkta men jag fattar inte riktigt, är det kina-klänningar?? Eller syr lilly upp sina egna klänningar?  
    Helt lost i klänningsdjungeln haha Obestämd 
Svar på tråden Har du en Lilly-klänning?