Sofie R skrev 2013-07-02 13:21:06 följande:
Dessutom är det ju du, passionsblomman, som lägger ner all din kraft på att få mig att framstå som en korkad lantis. Istället för att argumentera för din sak.
Nu får du ta och skärpa till dig människa!
Jag har aldrig sagt att det finns folk som aldrig gör något olagligt och jag har inte kllalt dig något alls. Jag ifrågasätter hur just du i den här tråden på det här forumet argumenterar och vad det är som är grunden för dina antaganden-som du tycks rycka helt ur lutften. du verkar inte läsa det som står, utan konsekvent tillskriva folk åsikter de aldrig uttryckt och påståenden de aldrig gjort.
Jag har uttryckt min ställning i själva frågan-tidigt i tråden och helt utan dig.
det jag vänder mig till just dig om, är vad det är du själv håller på med och hur du menar att du har på fötterna för att kalla folk olika saker-och vad du menar med det. Just för att du dök upp med en massa etiketter som du vill klistra på folk, istället för att berätta hur du själv tänker. Fram tills du gjorde det pratade alla bara om vad de själva tyckte om frågan-du har istället ägnat idig åt att tala om vad du tycker om alla som skrivit och som inte är "för".
Den diskussionstekniken förtjänar kritik och ifrågasättande.
Som jag redan sagt, så har jag levt både mitt på landet och mitt i storstad, och jag brukar inte dra mina slutsatser om folks intelligens utifrån var de bor.
Däremot spelar vad de kläcker ur sig ganska stor roll för vad de gör för intryck.
Hur du framstår just här, med vad du säger, får du faktiskt stå för alldeles själv och är det så att andra uppfattar dig som korkad, så har det isåfall inte kostat mig någon kraft alls-det är du som säger det du säger, inte jag.
Du har alla möjligheter att berätta vad du själv har för egen inställning utan att anklaga andra för allt möjligt de inte sagt eller sådant du egentligen inte vet något om. Det gör du nu inte, så den egentliga diskussionen blir ju helt omöjlig
Sofie R skrev 2013-07-02 13:19:03 följande:
PLUS att det är orimligt att du sitter och säger att det finns folk som aldrig gör något olagligt.
vem pratar du exempelvis med här?
Det är en bra utgångspunkt i ett samtal och en diskussion om man bemöter det andra verkligen säger-inte det som pågår inne i ens egna huvud.