Sofie R skrev 2013-07-01 13:55:16 följande:
Jag är lite fascinerad över vilka moraltanter alla tycks vara! En fråga som jag ställer mig är; vet ni ens vad ni pratar om? Har ni smakat hembränt? Ja, jag vet att det kan va varierande kvalitet, men det kan det banne mig vara på bolaget också! Har varit med om att en flaska "40%" sprit frusit till is, som var köpt på bolaget. Det finns många som faktiskt kan bränna sprit. Man behöver inte bli blind bara för att man dricker sånt.
Jodå jag vet vad jag pratar om.
Jag har druckit hembränt flera gånger. I Gymnasiet delade vi ofta (tre tjejer) på en 1,5-litersflaska även om vi inte alltid hade råd med groggvirke också
Killen vi alltid handlade av hade bränt i många år och det brukade alltid smaka bra. Men en gång blev mina kompisar väldigt sjuka. Som tur var hade jag inte druckit mer än en grogg eftersom jag började lite senare än dom så jag kunde ta hand om dom. Dom spydde blod och yrade...
Det hade blivit en miss på något sätt så det var dels för starkt och så var det något som inte blivit bortfiltrerat ordentligt. Hade dom druckit en grogg till eller om jag inte hade varit såpass nykter som jag var så hade det kunnat gå illa. Nu kunde dom komma till sjukhuset i tid.
Han hade aldrig varit med om det förut och var självklart förtvivlad.
Saker kan alltid hända som är utanför någons kontroll och jag skulle inte ta risken på mitt bröllop att det händer just den gången.
Tänk på vad som skulle hända
om någon blev sjuk. Vill du ha det på ditt samvete?
Vågar du riskera böter eller fängelse bara för att komma undan lite billigare?