Sofie R skrev 2013-07-02 12:44:09 följande:
Sen kallar jag er moraltanter för att ni vägrats beblanda er med något så hemskt (och omoraliskt) som hembränt, som faktiskt är väldigt vanligt förekommande. Precis som att folk kör för fort. Eller GLÖMMER att scanna osten på Ica.
Du tycker inte att det är lite konstigt att bunta ihop alla i en hel tråd under ett enda paraply så att säga? Jag tycker det verkar som om du läser väldigt dåligt-det är ju många här som säger attt de visst har druckit hembränt? Vilka är "er" egentligen?
Och på vilket sätt att det argumentation att kalla någon för något alls? Jag har fortfarane inte sett dig lägga fram något argument alls i sakfrågan.
Menar du att
"det är så många som gör så mycket olagligt ändå, så lite hembränt på ett bröllop spelar ingen roll" skulle vara ett argument för att servera hembränt? Eller menar du att det är dina bevis och bevekelsegrunder för att kalla de som säger "
nej tack, det skulle jag inte göra" för
"jäkla hycklare"
Ser jag rätt-sitter du verkligen och försvarar att du säger så till folk utan att veta ett smack om dem, helt baserat på egna gissningar och antaganden? Hur kan du utgå ifrån att du vet hur andra lever sina liv? Det är ju jättespännade att få veta-av dig- att man minsann går omkring och bryter mot lagen i en massa avseenden "för det vet ju alla att alla gör".
Din diskussionsteknik lämnar en del i övrigt att önska Sofie, alldeles oavsett själva ämnet.
Men, då vet vi hur du ser på "alla andra" som inte tycker som du-låt oss då gå över till att få veta argumenten. De som är dina skäl till att du skulle servera hembränt alltså.