• Äldre 29 Apr 10:11
    5318 visningar
    38 svar
    38
    5318

    Gillar du din kropp?

    Svara på frågan och diskutera i tråden: Vad är du mest/minst nöjd med?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du din kropp?
  • Äldre 29 Apr 11:05
    #1

    Jag säger faktiskt ja...
    Det hade jag inte gjort för ett år sen.
    Det betyder inte att jag har gått ner massor i vikt eller tränat och fått värsta tvättbrädemagen...

    Jag var mycket smalare och mer vältränad för många år sen och jag var aldrig nöjd ändå med kroppen.
    Men på sista tiden har jag accepterat att jag ser ut så här. Det här är jag, och det verkar vara här där min kropp mår bäst eftersom det spelar tametusan ingen roll vad jag gör. Jag går varken ner eller upp i vikt längre.
    Alla värden är bra, förutom själva vikten då.
    Jag har lärt mig hur kläder kan påverka utseendet väldigt mycket. Och rätt längd och modell och färg kan göra att jag ser både smalare, längre och friskare ut.

    Det enda jag fortfarande har problem med är att bada offentligt.
    Gammal tävlingssimmare som jag är så har jag lite svårt att förlika mig med att jag mer ser ut som om jag har en inbyggd badring innanför baddräkten - än som den eltitsimmare jag en gång var och fortfarande känner mig som rent mentalt Tungan ute 

  • Äldre 29 Apr 11:15
    #2

    Jag tryckte i vissa delar men om maken, familj, vänner skulle se det skulle jag nog få skäll ;) Jag gillar inte mina lår, fast jag vet att det är muskler ;) Magen älskar jag! Min kropp får en massa plus vad gäller att kunna bli brun :D

  • afture­lding
    Äldre 29 Apr 12:39
    #3

    Jag svarade vissa delar. Men egentligen tycker jag om allt utom min vikt, så det blir ju lite tokigt att svara så. Proportionerna och allt sådant är jag nöjd med, men jag skulle vilja väga 5-10 kilo mer. Jag har alltid varit underviktig, men aldrig tyckt om det.

  • Äldre 29 Apr 12:44
    #4
    afturelding skrev 2013-04-29 12:39:57 följande:
    Jag svarade vissa delar. Men egentligen tycker jag om allt utom min vikt, så det blir ju lite tokigt att svara så. Proportionerna och allt sådant är jag nöjd med, men jag skulle vilja väga 5-10 kilo mer. Jag har alltid varit underviktig, men aldrig tyckt om det.
    Har du en osthyvel så kan du få lite av mig Flört
    Eller nej... det var ingen bra idé Tungan ute

    Men jag tror vet vad du menar, det kan vara precis lika illa att vara underviktig som överviktig.
    Det är ju mycket det där med hur kläderna passar som gör om man trivs eller inte. Och då kan ett par kilo hit eller dit göra underverk eftersom det kan påverka kroppsformen väldigt mycket om om hamnar / tas bort från rätt ställen liksom Glad 
    Att vara smal är  inte samma sak som att vara lycklig och nöjd. Jag känner flera smala människor som är mer missnöjda med sin kropp än vad jag är (att dom vill ha lite mer former främst av allt) och jag känner också samtidigt många överviktiga människor som tror att dom skulle bli lyckliga om dom bara tappade 10 kilo eller mer...
  • afture­lding
    Äldre 29 Apr 12:51
    #5
    Chicita skrev 2013-04-29 12:44:17 följande:
    Ja, precis. Jag är egentligen timglasformad men ser väldigt rak ut eftersom att jag har så lite fettreserver, och det är väldigt tråkigt. Jag har ju dock fördelen att tycka om cirkelkjolarna från 50-talet som ger en timglasform i sig, men man vill ju gärna se snygg ut utan kläder också Flört Men hela min släkt ser ut såhär, vi kvinnor får inte former förrens vi får barn. Och det ska vi inte ha på ett tag, så jag får finna mig i att vara smal så länge.

    Det är ju en lite annan sak att inte vara nöjd men ändå finna sig i det, och att inte vara nöjd och vara fylld av komplex, menar jag.
  • Äldre 29 Apr 12:54
    #6
    afturelding skrev 2013-04-29 12:51:34 följande:
    Det är ju en lite annan sak att inte vara nöjd men ändå finna sig i det, och att inte vara nöjd och vara fylld av komplex, menar jag.
    Ja precis Glad
  • Annamo­lly
    Äldre 29 Apr 13:33
    #7

    Det ar san extrem press pa kvinnor att se "perfekta" ut. Det ar sa idiotiskt.

    Jag ar pa gransen till underviktig (det ar normalt for mig) och jag far ofta kommentaren: "Ah vad du ar smaaal". Ibland sagt med en gillande ton, ibland sagt med en nastan acklad ton, beroende pa vem som sager det.

    MEN jag har ocksa fatt "diet-tips" for att ga NER i vikt (av en kille som verkade tro att ALLA kvinnor vill ga ner i vikt, helt oberoende av vilken vikt dom har till att borja med) och en gillande kommentar fran en klasskompis (som forvisso ar lite knasig) "Oh, you lost weight!" (Vilket jag inte hade, och jag behover knappast heller!)

    Jag har ocksa fatt kommentarer om mina sma brost - att jag borde "fixa dom" (av en kollega for manga ar sedan, pa fullaste allvar helt appropa ingenting) och att jag "inte har nagra brost alls" (fran en gammal pojkvan som var besatt av silikonbrost). Sedan har jag en vaninna som har C-kupa och vill operera dem mindre. Jag fragade varfor hon ville det, nar hon ar smal med stora brost, och det ar sa manga som vill se ut som hon. Hon sa: "Jag ser ut som att jag har opererat mig och jag hatar det. Jag skulle vilja ha A-kupa, som du. Det skulle passa battre pa min kropp".

    Sa man kan liksom inte vinna om man koper den dar myten om det perfekta utseendet. 


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Annamo­lly
    Äldre 29 Apr 13:37
    #8

    Glomde svara pa fragan: JA, jag gillar min kropp! Nar jag var yngre ville jag vara kurvigare, men nufortiden vet jag precis hur jag ska kla mig for att smickra min figur bast. Det ar sahar jag "ska" se ut for jag verkar inte ga varken upp eller ner, precis som Chicita sager.


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Äldre 29 Apr 13:46
    #9

    Nej, inte alls. Det räcker så, kort och gott.


  • Äldre 29 Apr 13:50
    #10

    Jag svarade ja. Ibland så tänker jag att några kilo mindre inte skulle vara helt fel och då och då kan jag hitta töntiga fel på mig själv, försmala vrister osv.
    Men på det stora hela så är jag faktiskt nöjd med mig själv. Jag ser ut som jag gör och det är helt okej. =)

Svar på tråden Gillar du din kropp?