• daniiel

Vilken klänning är finast?

Vilken av dessa tre chiffongklänningar tycker du är finast och varför?

Klänning nr.1

Klänning nr.2

Klänning nr.3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-21 19:39

Skriv gärna vad ni gillar eller inte gillar med klänningarna också :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-21 21:17

Här är fler bilder på klänningarna! :)

Klänning nr.1
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/42811/Mori-Lee-6501-Size-10.html

Klänning nr.2
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/63277/Maggie-Sottero-RD1044-Size-4.html
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/70774/Maggie-Sottero-RD-1044-Size-4.html

Klänning nr.3
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/67082/Maggie-Sottero-Vanessa-Size-4.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning är finast?
  • stormhelen

Jag gillar klänning nr 1 bäst.

Men jag börjar att berätta om klänningarna som jag inte gillade lika mycket (även om de också är fina).

Klänning 2:  Dem andra klänningen är vacker, men det jag inte gillar med den är den där fluffgrejen som går upp på ena axeln. Hade den inte funnits så hade nog min röst hamnat på den.

Klänning nr3 är också den väldigt fin och den påminner mycket om den första, men jag tycker att utsmyckningen i midjan är lite för stor. Sedan så är inte "the neckline" (minns för tillfället inte vad det heter på svenska) inte lika fint skuren som på den första klänninen då denna är lite mer rak, medan den första (och den andra) har en som är mer hjärtformad (sweethart neckline) som jag gillar bättre.

Den första klänningen tycker jag om då den inte har några attribut som jag inte gillar, medan de andra klänningarna har något som inte riktigt föll mig i smaken. Den känns även lite mer stilren än de andra två, det är inget som "stör" (se beskrivningarna ovan).

• daniiel
    stormhelen skrev 2013-04-21 20:33:06 följande:

Klänning nr3 är också den väldigt fin och den påminner mycket om den första, men jag tycker att utsmyckningen i midjan är lite för stor. Sedan så är inte "the neckline" (minns för tillfället inte vad det heter på svenska) inte lika fint skuren som på den första klänninen då denna är lite mer rak, medan den första (och den andra) har en som är mer hjärtformad (sweethart neckline) som jag gillar bättre.

Jag förstår vad du menar. Är man inte förtjust i bling, så är ju inte tredje klänningen den bästa kanske. Den har dock inte helt rak urringning, vilket man ser bättre tex här www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/67082/Maggie-Sottero-Vanessa-Size-4.html Men den är ju inte väldigt mkt "sweet heart" eller hur man nu ska säga, det är sant. Där ser man också axelbanden som finns till, som också är täckta i bling ;)
  • Principisessan

jag gillade nr 3 bäst. snyggt släp och eftersom jag inte är generell tokförtjust i de väldigt enkla empirskurna klänningarna gillade jag just denna för att den var lite utöver de man ser lite överallt.

nr 1 kom på plats nr 2, fin men kanske inte så extraordinär. Det är ju ingen klänning jag inte sett förr. 

nr 2 gillade jag inte grejen på axeln. så den föll mig minst i smaken.  

• daniiel

Här finns bilder på första klänningen:
    www.morilee.com/bridals/voyage/6501
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/42811/Mori-Lee-6501-Size-10.html

Här finns fler bilder på andra klänningen:
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/70774/Maggie-Sottero-RD-1044-Size-4.html
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/69003/Maggie-Sottero-RD1044-Size-8.html
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/63277/Maggie-Sottero-RD1044-Size-4.html

• daniiel
    majjja skrev 2013-04-21 21:09:08 följande:
    jag gillade nr 3 bäst. snyggt släp och eftersom jag inte är generell tokförtjust i de väldigt enkla empirskurna klänningarna gillade jag just denna för att den var lite utöver de man ser lite överallt.

nr 1 kom på plats nr 2, fin men kanske inte så extraordinär. Det är ju ingen klänning jag inte sett förr. 

nr 2 gillade jag inte grejen på axeln. så den föll mig minst i smaken.  
    Nej, vill man ha lite "mer", så är kanske den tredje bäst :) Den första är mer vanlig, det har du rätt i. Andra klänningen är ju väldigt enkelt, om man bortser från blommorna, för blommorna går faktiskt att ta bort, men då är det ju som inga utsmyckningar alls på den.
  • Red Lion

Nummer 1 för den var enklast utan en massa krafs på.. ;) Tycker dock alla tre sitter för långt ner på modellerna, tuttarna håller typ på och trillar ut.. ;)

• daniiel
    Red Lion skrev 2013-04-21 21:48:29 följande:
    Nummer 1 för den var enklast utan en massa krafs på.. ;) Tycker dock alla tre sitter för långt ner på modellerna, tuttarna håller typ på och trillar ut.. ;)
    Andra klänningen är egentligen enklast, eftersom axelbandet och blommorna i midjan går att plocka bort ;) Om man ser i en av länkarna jag lagt upp. Men jag förstår hur du menar :)
  • Red Lion

Aha, ja det var inte så snyggt tyckte jag. Men gillar heller inte att den har lite släp.. Så jag står fast vid mitt beslut.. ;)

Svar på tråden Vilken klänning är finast?