• daniiel

Vilken klänning är finast?

Vilken av dessa tre chiffongklänningar tycker du är finast och varför?

Klänning nr.1

Klänning nr.2

Klänning nr.3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-21 19:39

Skriv gärna vad ni gillar eller inte gillar med klänningarna också :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-21 21:17

Här är fler bilder på klänningarna! :)

Klänning nr.1
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/42811/Mori-Lee-6501-Size-10.html

Klänning nr.2
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/63277/Maggie-Sottero-RD1044-Size-4.html
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/70774/Maggie-Sottero-RD-1044-Size-4.html

Klänning nr.3
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/67082/Maggie-Sottero-Vanessa-Size-4.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning är finast?
  • BellaBella

Jag tycker inte om någon av dom faktiskt.

• daniiel
    BellaBella skrev 2013-04-26 09:44:39 följande:
    Nu var ju det dock inte ett alternativ, kanske anledningen till kommentaren, men allt kan ju inte falla alla i smaken ;)
  • BellaBella
    BellaBella skrev 2013-04-26 09:44:39 följande:
    Tryckte iväg det lite för fort... Skulle skriva att jag är mer än spets, gräddtårta,klänning tjej, men nr 1 är nog finast av dom 3. 
  • daniiel
    BellaBella skrev 2013-04-26 09:53:13 följande:
    Tryckte iväg det lite för fort... Skulle skriva att jag är mer än spets, gräddtårta,klänning tjej, men nr 1 är nog finast av dom 3. 
    Haha ja, smaken är ju som baken :) Själv är jag väldigt mycket för tyll och volanger :D
  • BellaBella

Jaaa men oj jag glömde skriva tyll! jag är en tyll galning! Tylltårta? haha.
    Det va inte alls meningen att kapa tråden med en så negativ kommentar, jag pratade i mobilen samtidigt och råkade klicka iväg det innan jag skrivit klart.. haha. sorry 

• kärlekensbrudpar

Jag tyckte bäst om tvåan! :)

• dellelgarin

Jag gillar nr 2 bäst , den är lite annorlunda, jag gillar annorlunda :)

• daniiel
    BellaBella skrev 2013-04-26 10:01:37 följande:
    Jaaa men oj jag glömde skriva tyll! jag är en tyll galning! Tylltårta? haha.
    Det va inte alls meningen att kapa tråden med en så negativ kommentar, jag pratade i mobilen samtidigt och råkade klicka iväg det innan jag skrivit klart.. haha. sorry 
    Ingen fara, eftersom den blivande bruden (förhoppningsvis) inte är här inne och läser, så spelar det ingen roll :P Det finns en anledning till att hon inte vill göra en egen användare ;) haha
  • TheD

3an. Innan jag såg de andra bilderna så vägde det mellan 1an och 3an men efter närbilder så såg jag mer bling på 3an ;)

2an är skitful! Ser ut som en misslyckad skolshow...

Tig mig en titt till på klänning nr 3 vilket var farligt för nu vill jag ha den. Inte att gifta mig i för det är ju avklarat men till något annat haha. Fast jag har sagt till maken att i framtiden te.x när vi firar 5 eller 10 år så ska vi göra det på en strand och då vill jag ha en liknande klänning på mig.

• Loanne
    Chicita skrev 2013-04-22 18:39:53 följande:
    Tvåan tyckte jag mest såg konstig ut. En snygg klänning som någon kräkts upp hårbollar på *typ*

Håller med om det! Håller också med om att ettan är finast! 
  • TheD
    Chicita skrev 2013-04-22 18:39:53 följande:
    Tvåan tyckte jag mest såg konstig ut. En snygg klänning som någon kräkts upp hårbollar på *typ*
    Hahaha! Jupp
  • dellelgarin

Tur att vi alla tycker olika , annars hade det varit rätt trist att leta klänning, jag tyckler själv att "bling" ser billigt ut :)

• TheD
    dellelgarin skrev 2013-04-26 14:24:31 följande:
    Tur att vi alla tycker olika , annars hade det varit rätt trist att leta klänning, jag tyckler själv att "bling" ser billigt ut :)
    Det beror på blinget. Som ringar med stoora stenar ser ut att komma från Glitter ;)
  • dellelgarin
    TheD skrev 2013-04-26 14:32:52 följande:
    Det beror på blinget. Som ringar med stoora stenar ser ut att komma från Glitter ;)
    skillnad på smycken och kläder tycker jag iof, jag tycker äkta smakfullt bling är fint, men jag fattar inte fejkbling därför tycker jag att grejer som glittrar på kläder är B :)

Och så beror det klart på vem som bär det såklart..
  • CoG

Den första.
    Den var enkel men snygg ändå.

Jag gillar inte de klänningar med bara ett axelband, om det varit helt utan på nr 2 hade den varit rätt ok, om det inte varit så mkt i midjan.
    Nr 3 hade för mkt bälte.

Så är min smak :)

• SandraElisabet

Har inte läst några kommentarer men gillar 1an bäst.
    Den har vackrast drapering och form. Den är vacker och feminin med precis lagom mycket detaljer. De båda andra upplevde jag som pråligare även om de i grunden är ganska lika.

Tyckte nr 2 hade för mycket rysch upptill och 3an hade för brett bälte.

• daniiel

På den andra klänningen går det ju som sagt att plocka bort blommorna i midjan och även axelbandet. Då blir den väldigt enkel och inga uppkräkta hårbollar ;) Det ser man om man kikar i länkarna.

Personligen tycker jag dock inte alls att blommorna på andra klänningen är fula :)

• Helipa

Jag tyckte bäst om klänning nr 3 eftersom midjan var som mest markerad på den. Min erfarenhet är att man ofta ser lite smått gravid ut i empire-skurna klänningar, såvida man inte är ganska rak och platt i sin figur. Dock var den inte fin med axelband, det blev för mycket på en gång. 

Ifall man tar bort blommorna på klänning nr 2 så tyckte jag att den var finast i sin enkelhet. Dock tycker jag personligen att det är finare men dragkedja (som på klänning nr 3) än med snörning som på klänning 2. 

Ettan fastnade jag inte alls för eftersom jag inte tyckte att bandet i midjan var fint. Däremot var draperingen vid bysten väldigt fin.

Så summan av kardemumman: har bruden figuren för att bära klänning nr 2 så den fast helt utan blommor. Med det menar jag en figur som är ganska rak och platt. Har bruden lite mer höfter och/eller mage, så klänning nr 3 som markerar midjan och ger ett finare fall över höfterna/rumpan.  

• CoG
    daniiel skrev 2013-04-26 16:58:04 följande:
    På den andra klänningen går det ju som sagt att plocka bort blommorna i midjan och även axelbandet. Då blir den väldigt enkel och inga uppkräkta hårbollar ;) Det ser man om man kikar i länkarna.

Personligen tycker jag dock inte alls att blommorna på andra klänningen är fula :)
    Jag tittade bara på bilderna, inga länkar.

Tar man bort allt extra tycker jag att tvåan är finast.
    Kjolen på den är superfin, finare än på ettan.

Gärna enklare klänning och mer acessoarer
Svar på tråden Vilken klänning är finast?