• daniiel

Vilken klänning är finast?

Vilken av dessa tre chiffongklänningar tycker du är finast och varför?

Klänning nr.1

Klänning nr.2

Klänning nr.3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-21 19:39

Skriv gärna vad ni gillar eller inte gillar med klänningarna också :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-21 21:17

Här är fler bilder på klänningarna! :)

Klänning nr.1
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/42811/Mori-Lee-6501-Size-10.html

Klänning nr.2
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/63277/Maggie-Sottero-RD1044-Size-4.html
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/70774/Maggie-Sottero-RD-1044-Size-4.html

Klänning nr.3
    www.preownedweddingdresses.com/dresses/view/67082/Maggie-Sottero-Vanessa-Size-4.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning är finast?
  • Chicita

Jag föredrar ettan.
    Eftersom den är lite enklare så kan man vräka på med smycken, slöja och häftiga skor om man vill utan att det blir för mycket.
    Tvåan tyckte jag mest såg konstig ut. En snygg klänning som någon kräkts upp hårbollar på *typ*
    Trean kändes lite "för mycket" för mig. Kanske beroende på att man måste ha en riktigt platt mage för att den ska bli riktigt snygg, annars funkar bara bältet som neonskylt i form av "titta här, här är min mage"... Oskyldig 

• Ariana

Jag röstade på ettan. Jag tycker att trean har för brett bälte och tvåan gillar jag inte fluffet på. Utan fluff blir den nästan för enkel. Däremot gillade jag snörningen på tvåan. Kan jag få välja ettan fast med snörning istället eller tvåan fast med fluffet utbytt mot ett bälte så skulle det bli perfekt!

• stormhelen
    daniiel skrev 2013-04-22 17:43:30 följande:
    Det är för att få en bra grund att stå på när jag ska försöka få en på tok för velig vän att välja brudklänning. Det är just nu dessa tre som hon är mest intresserad av och ena dagen är den ena ett självklart val och nästa dag är den sämst. Jag sa då till henne att "Jag frågar på BT vilken dom tycker är finast!" ;)

I dagsläget funderar hon på den andra klänningen, utan blommorna i midjan och axelbandet, med ett sidenband i temafärgen under bysten istället. Jag tycker det kan vara ett bra alternativ, men jag vet ju vilken av klänningarna jag tror att hon skulle passa bäst i och som jag tycker är finast :P

Aha, då vet vi. ^^

Vad snällt av dig att hjälpa din vän. =D

Hoppas att hon kan bestämma sig och komma underfund med vilken hon helst vill ha.

Har hon provat allatre eller någon av dem än?

• daniiel

Haha ja, jag tar gärna chansen att få vara bland ännu fler brudklänningar ;D

Hon har prövat den sista, men inte dom andra två. Jag kan ju avslöja att jag tycker den sista är absolut finast och den jag tror skulle vara finast på henne. Jag har inte sett henne i den.

• PiaB

Ettan och trean gillar jag. Ettan mest tror jag. Den är så enkel men otroligt vacker. Gillar inte "krafset" på axeln på tvåan, även om det kanske går att ta bort. Men ettan är nog min favorit

• Papillon

Jag röstar på trean. Tvåan gillar jag inte alls och ettan markerar midjan på ett (enligt mig) osmickrande sätt. Så för mig är det ett lätt val!

• FruForsmark

Känns som 3an har en mer markerad midja medan skärningen på1an och 2an går längre upp mot bysten. Så jag skulle säga att det beror på hur smal midja bruden i fråga har. Gillar 3an bäst men och ogillar fluffet på klänning nr 2

• ajmb

Klänning nr 2
    Är lite av en romantiker...bröllop för mig =romantik.

• SoStylish

2:an tyckte jag var finast:) Jättefina klänningar alla tre, men den tilltalade mig mest. Älskar axelbandet och midjan! Tycker det gör att klänningen sticker ut lite och ger det där lilla extra som man kommer ihåg :)

Svar på tråden Vilken klänning är finast?