• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iso
    Imsevimse skrev 2014-05-21 21:51:51 följande:

Åh jag har börjat inbilla mig att det kommer att bli fruktansvärt varmt med den klänning som jag hade bestämt mig för, samt att när jag provade den idag så kändes den inte alls bra då den klämmer åt om magen iom att det är korsettliv i överdelen. Så nu behöver jag råd, vilken av följande två klänningar röstar ni för? Börjar ju dra ihop sig så har inte tid att hålla på vela =) 

jag hade valt den första, tycker den är snyggare i ryggen. men båda klänningarna sitter bra på dig. 
  • meandmylove

Imsevimse, nr 1 var jättevacker!!

Milli, hahahaha lustiga kort! Undra vad som händer :P

Har hämtat alla ringar från puts gravyr och rhodinering. Nu lägger jag dom i asken så dom håller glansen till stora dagen. Har man förlovningsringen på sig när man går in i kyrkan? Och bara vigselringen träs på? Beställde även ett par JÄTTEFINA skor till lillan från zara.

Om 1h är det 23 dagar kvar!!!

• LinaNordstrom
    20110519 skrev 2014-05-22 07:47:05 följande:

Imsevimse jag skulle välja den andra klänningen. Den med spets på armarna.

Jag håller med
  • LinaNordstrom

Jag sitter nu och håller på att bråka med mina festprogram, tror det är min skrivare som gör att det inte blir bra när dom skrivs ut. Ska testa på mammas jobb och se om det funkar bättre. Jag tänkte att vi skulle ha en liten presentation av gästerna men dom är ju rätt många! Har ni gjort det?

För övrigt hinner jag inte med så mkt planering just den här veckan då jag bara är ledig en dag. Men nästa vecka jobbar jag lite mindre så då ska hållaren till släpet på klänningen sys klart. 

Jag tror att vi valt musik också, ingång blir Canon in D och utgång Concerning Hobbits. 

• LinaNordstrom
    Milli skrev 2014-05-21 22:08:18 följande:

Har blivit bombarderad med vykort från okända avsändare senaste veckan..! Hmm... ;)

Spännande!
  • Jennie1414

Satt i 8 timmar ( på jobbet) igår och grejade med mina festprogram ... Allt strulade!!! Tur är att man har världens mest fantastsika kollegor som stöttar , fick inte gjort nått vettigt på jobbet igår! Men nu... Nu är dom klara :)

Är bara några beskrivningar kvar som ligger på mannen att fixa... Är hans vänner som jag inte vet nått direkt om!

Så himla skönt att kunna bocka av det ifrån att göra listan!

Börjar bli extremt pirrig inför kommande hippa..

Men har hyffsad koll på när det blir :)

Tror dom hippar mig antigen 7 eller 14 Juni ... ! Nu i helgen åker jag å mannen till Malmö... å helgen efter det skall mannen svensexas!

36 dagar kvar....!

Imon åker jag och mina tärnor in och handlar det sista i klädväg till barnen och underkläder till mig!
    Skall passa på att bjuda dom på mat å lite gott att dricka, som tack för all hjälp man får!

Har ni köpt någon present till era tärnor?
    Jag köpte varsitt armband (samma som jag skall ha , fast bara en rad pärlor. Jag har tre rader) ... Det är ett vitt pärlarmband med en Gammelrosa pärla och ett silverhjärta där deras namn är graverat! Blev väldigt uppskattat :)

• Nokaro
    Milli skrev 2014-05-21 22:08:18 följande:

Har blivit bombarderad med vykort från okända avsändare senaste veckan..! Hmm... ;)

Oj vad spännande! Snart händer det grejer!
  • Jennie1414

Glömde... Va å provsminkades igår :)

Blev super nöjd!

Så ytterligare en sak som är avklarat.

• Caisa

Igår fick vi äntligen träffa vår präst. Hon var jättetrevlig och glad, och pratade perfekt engelska! Hela ceremonin kommer att vara på engelska, spännande! :)

Och nu är det bara två veckor kvar! Det enda jag har kvar att göra är att ordna placeringskorten, som jag skriver ut här på jobbet. Så det är inga problem, tar det när jag hinner helt enkelt. Jag och tärnan ska träffas och baka det sista till festen också, men det är inte så mycket.

Nu börjar pirret komma. Är inte nervös, bara förväntansfull. Det kommer att bli så underbart! :)

7 juni 2014
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet